slagtning af kaniner {{forumTopicSubject}}
Jeg ved at jeg sikkert vil få nogle over nakken for dette indlæg, men synes det er et relevant emne.
Jeg har efterhånden modtaget en del kaniner fra folk der ønskede dem slagtet, da de ikke selv har kunnet komme af med dem.
Hver gang er jeg blevet spurgt om jeg ikke nok vil lade være med at sige noget, da de ikke vil skældes ud af andre kaninejere.
Jeg har enda overværet en gang en pige nærmest blive overfaldet af 3 råbende tøser om at hun da var et forfærdeligt menneske, fordi hun havde måtte aflive 3 hun ikke kunne komme af med.
Undskyld, men hvad fanden er det for en opførsel!? Sorry sproget.
Kan man ikke selv bruge dyret, kan man efter flere måneder ikke komme af med det, hvad er der så af muligheder? Der var en der engang svarede, at det var bare dybt forrykt at der blev avlet så mange når det var så svært at komme af med dem.
Hvad så? Skal vi så lade racen uddø fordi det kunne være de ikke blev solgt og måtte slagtes?
Hvorfor er det mere synd at slagte en kanin end en ko? Kaninen har i de fleste tilfælde haft super bedre leve vilkår.
Nej det kan godt være den ikke fik den længste tid på jorden, men hvad er bedst, lang tid i dårlige forhold eller kort tid i fantastiske forhold?
Selvom jeg ikke kan komme af med dyret blir de da stadig nusset med på samme vilkår som dem jeg beholder.
Jeg har endnu ikke hørt et ondt ord om at jeg slagter, men er da vis på jeg nok en dag skal støde ind i dr. Dyregod som synes jeg er forfærdelig.
Nej jeg bryder mig bestemt ikke om at skulle slagte en! Det er sku aldrig sjovt. Men kan jeg ikke selv bruge dem, hvad så? Jeg prøver jo først og fremmest at komme af med dem først. Men jeg kan jo ikke have 200 dyr sidende i min stald jeg ikke kan bruge eller komme af med.
Det er jo ikke en børne zoo jeg vil holde.
Der er sikkert stadig nogen der vil sige, at så kan man bare lade være med at få så mange! Og ja, så må de være i den mening.
Mit opråb er bare. Lad være med at angribe folk for det! Det er faktisk en meget naturlig, men dog trist process.
Og nej det er ikke dyreplageri! Kan du finde ud af det er det overstået inden dyret registrerer hvad der er sket.
maj 2013
Følger: 26 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 692
Efter jeg måtte af med mine elskede marsvineflokke på 6 i hver, indså jeg at den eneste løsning var aflivning.
Dels fordi, jeg ikke havde tillid til andre mennesker(Selvom RIGTIG mange skønne mennesker bød ind, og ville hjælpe mig)
Nu var det pga, alvorlig sygdom jeg aflivede tilsidst. Ellers havde jeg sendt dem ud, til andre hjem hvis jeg havde mulighed for at gøre dem raske i sidste ende.
- Men altså, hvis jeg skulle af med mine to elskede kaniner NU.
Så ville jeg Aldrig sælge dem videre. Så ville jeg give ansvaret til mine forældre hvis jeg skulle være væk en kortere periode.
Men jeg får også formidlingsdyr ind, og hvis de har stået her i over 4 måneder så er det aflivning.
jul 2011
Følger: 85 Følgere: 105 Gnavere: 7 Emner: 16 Svar: 297
mar 2011
Følger: 100 Følgere: 108 Gnavere: 20 Emner: 49 Svar: 1.180
Jeg ville aldrig have noget siddende jeg ikke selv kan bruge til noget, og ikke kan komme af med. Det var blevet slagtet på en ordentlig måde.
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 98 Gnavere: 52 Emner: 63 Svar: 1.481
Vi spiser også gerne kaninerne herhjemme. De smager skønt! Ligesom jeg også gerne spiser hest, selvom jeg er hestepige og har egen pony.
Jeg kan ikke se et problem i det, for som der bliver skrevet, hvad vil man helst? Havde et langt liv med dårlige forhold eller et kort liv med helt igennem fantastiske forhold? Jeg ved godt hvad jeg havde valgt i hvert fald.
apr 2010
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 64 Gnavere: 22 Emner: 19 Svar: 99
apr 2010
apr 2010
Men hvis du så den dokumentar dr viste i november (mener jeg det var), var det en helt anden side man så. Og der var vi flere der kunne genkende det hele!
Men dyrenes beskyttelse fik desværre slettet den, da de mente at det var at skjule det hele....
apr 2010
apr 2010
Og nej, øko er ikke = gode forhold, desværre. Skal man være 100% sikker på dyrene har haft det godt, skal man selv opdrætte.
apr 2010
Men ja, opdrætte selv eller købe ved en bekendt, hvor man ved hvor det kommer fra!
apr 2010
Dødeligheden ved frilandsgrise er større end ved i en stald..
foder er godt og vel det samme + medicinen..
apr 2010
apr 2010
Min holdning her er bare at jeg mener at øko ikke er bedre.. efter det jeg har set, oplevet og hørt.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 10 Emner: 23 Svar: 586
Men jeg vil til en hver en tid fortrække øko frem for ikke øko, nu er jeg på su, så har desværre ikke så mange penge at gøre med, men feks æg der køber jeg kun øko, og hvis jeg en dag ikke har råd til det, jamen så er der bare ingen æg til mig den dag
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Økologiske svin er dyrere at opdrætte - så kødet vil være dyrere. Og den merpris skal vi som forbrugere være parate til at betale - også sidst på måneden !
Og det nytter ikke noget at købe udenlandsk opdrættet og slagtet svinekød. Det stammer fra grise, der formentlig har gået under langt dårligere forhold end de danske.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.992
Jeg ville ikke selv kunne gøre det ved en kanin jeg havde gået og plejet
Hvis jeg vidste den var til slagt ville jeg sikkert godt kunne
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.992
I min fars hønsegård havde jeg en høne der var min, den var IKKE til slagt, hvis den skulle ha været slagtet ville jeg slet ikke kunne ha båret det.. Men de andre høns rørte mig ikke, og de havde det alle sammen på samme måde
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 6 Emner: 32 Svar: 169
Giver folk ret i, at der er mange konventionelle landbrug hvor grisene ikke har det godt!!
Når det så er sagt, så var jeg med min gymnasieklasse ude og besøge et konventionelt landbrug med grise, og de havde det som blommen i et æg! Der blev de ikke overfodret, de gik ind i en automat (hver gris havde en chip i øremærket) så automaten doserede selv den mænge mad hver gris skulle have. Hvis de havde spist deres portion for dagen blev automaten ikke lukket op. De havde masser af plads, og landmanden og hans kone gik super meget op i dyreetik og dyrevelfærd!! Så man kan ikke skære alle over en kam
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 6 Emner: 32 Svar: 169
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 2 Emner: 2 Svar: 7
slagtning af kaniner