{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.569 visninger | Oprettet:

slagtning af kaniner {{forumTopicSubject}}

Jeg ved at jeg sikkert vil få nogle over nakken for dette indlæg, men synes det er et relevant emne.

Jeg har efterhånden modtaget en del kaniner fra folk der ønskede dem slagtet, da de ikke selv har kunnet komme af med dem.

Hver gang er jeg blevet spurgt om jeg ikke nok vil lade være med at sige noget, da de ikke vil skældes ud af andre kaninejere.

Jeg har enda overværet en gang en pige nærmest blive overfaldet af 3 råbende tøser om at hun da var et forfærdeligt menneske, fordi hun havde måtte aflive 3 hun ikke kunne komme af med.

Undskyld, men hvad fanden er det for en opførsel!? Sorry sproget.

Kan man ikke selv bruge dyret, kan man efter flere måneder ikke komme af med det, hvad er der så af muligheder? Der var en der engang svarede, at det var bare dybt forrykt at der blev avlet så mange når det var så svært at komme af med dem.
Hvad så? Skal vi så lade racen uddø fordi det kunne være de ikke blev solgt og måtte slagtes?

Hvorfor er det mere synd at slagte en kanin end en ko? Kaninen har i de fleste tilfælde haft super bedre leve vilkår.

Nej det kan godt være den ikke fik den længste tid på jorden, men hvad er bedst, lang tid i dårlige forhold eller kort tid i fantastiske forhold?

Selvom jeg ikke kan komme af med dyret blir de da stadig nusset med på samme vilkår som dem jeg beholder.

Jeg har endnu ikke hørt et ondt ord om at jeg slagter, men er da vis på jeg nok en dag skal støde ind i dr. Dyregod som synes jeg er forfærdelig.
Nej jeg bryder mig bestemt ikke om at skulle slagte en! Det er sku aldrig sjovt. Men kan jeg ikke selv bruge dem, hvad så? Jeg prøver jo først og fremmest at komme af med dem først. Men jeg kan jo ikke have 200 dyr sidende i min stald jeg ikke kan bruge eller komme af med.

Det er jo ikke en børne zoo jeg vil holde.

Der er sikkert stadig nogen der vil sige, at så kan man bare lade være med at få så mange! Og ja, så må de være i den mening.

Mit opråb er bare. Lad være med at angribe folk for det! Det er faktisk en meget naturlig, men dog trist process.

Og nej det er ikke dyreplageri! Kan du finde ud af det er det overstået inden dyret registrerer hvad der er sket.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  slagtning af kaniner
  • #1   24. jan 2014 Jeg slagter gerne.

Efter jeg måtte af med mine elskede marsvineflokke på 6 i hver, indså jeg at den eneste løsning var aflivning.
    Dels fordi, jeg ikke havde tillid til andre mennesker(Selvom RIGTIG mange skønne mennesker bød ind, og ville hjælpe mig)

Nu var det pga, alvorlig sygdom jeg aflivede tilsidst. Ellers havde jeg sendt dem ud, til andre hjem hvis jeg havde mulighed for at gøre dem raske i sidste ende.

- Men altså, hvis jeg skulle af med mine to elskede kaniner NU.
    Så ville jeg Aldrig sælge dem videre. Så ville jeg give ansvaret til mine forældre hvis jeg skulle være væk en kortere periode.

Men jeg får også formidlingsdyr ind, og hvis de har stået her i over 4 måneder så er det aflivning. smiley

• #2   24. jan 2014 Det er da mere synd for de kaniner der bare sidder i et bur til ingen nytte! Synes ik der er noget galt med at slagte dem. De bliver jo brugt til noget fornuftigt så! smiley

• #3   24. jan 2014 Hellere at dyret har haft det godt i dens liv, og bliver aflivet på en god måde.
    Jeg ville aldrig have noget siddende jeg ikke selv kan bruge til noget, og ikke kan komme af med. Det var blevet slagtet på en ordentlig måde.

• #5   24. jan 2014 Vi har selv haft slagtet herhjemme. Min onkel er jæger, og kommer gerne og slagter dem for mig hvis jeg spørger. Han fik de to han skulle slagte med hjem sidst, da vi ikke havde plads i fryseren.
    Vi spiser også gerne kaninerne herhjemme. De smager skønt! Ligesom jeg også gerne spiser hest, selvom jeg er hestepige og har egen pony.
    Jeg kan ikke se et problem i det, for som der bliver skrevet, hvad vil man helst? Havde et langt liv med dårlige forhold eller et kort liv med helt igennem fantastiske forhold? Jeg ved godt hvad jeg havde valgt i hvert fald.

• #7   24. jan 2014 Ville - Ja, jeg så det med mine forældre. Min mor blev helt: "ej, er det virkelig sådan forholdende er?" Det er forfærdeligt /:

• #8   24. jan 2014 Det program der var på Dr1 i går, så virkelig ned på svineavl. Jeg som har gået på landbrugsskole og været på forskellige svinegårde, kunne ikke sammenligne det. self er der ting der burde gøres bedre... Men inden man begynder at skrive alt muligt negativt, burde man tage ud og besøge en svinegård med knap så kritiske øjne... landmændene er ofte villige til at fortælle hvordan det hele hænger sammen.

• #9   24. jan 2014 Ikke alle landmænd har svin eller kvæg under dårlige forhold. Men lige det der blev vist, kunne jeg ikke lide at se /:.

• #10   24. jan 2014 Nej det er helt rigtigt.
    Men hvis du så den dokumentar dr viste i november (mener jeg det var), var det en helt anden side man så. Og der var vi flere der kunne genkende det hele! smiley
    Men dyrenes beskyttelse fik desværre slettet den, da de mente at det var at skjule det hele.... smiley

• #12   24. jan 2014 Øko er ikke meget bedre.... Nogle landmænd er økologer for pengenes skyld. De kan være skide ligeglade med dyrene.. Har selv mødt en af slagsen, da jeg var i praktik ved en dyrlæge....

• #13   24. jan 2014 Mindes ikke at have set en dokumentar, desværre. Øv at den blev slettet :(.

Og nej, øko er ikke = gode forhold, desværre. Skal man være 100% sikker på dyrene har haft det godt, skal man selv opdrætte.

• #15   24. jan 2014 Ja det er rigtig øv med den dokumentar! Tror folk ville gå andre øjne på sagen ved at se den smiley
    Men ja, opdrætte selv eller købe ved en bekendt, hvor man ved hvor det kommer fra! smiley

• #17   24. jan 2014 At læse og det man ser, er overhovedet ikke det samme?
    Dødeligheden ved frilandsgrise er større end ved i en stald..
    foder er godt og vel det samme + medicinen..

• #18   24. jan 2014 Jeg har selv været ude og opleve øko og alm. landbrug sammen med landbrugsskolen og flere dyrlæger. Har selv snakket med en økolog der overskred medicin grænsen. Han skulle jo have penge ud af dyret?

• #20   24. jan 2014 Der har så ikke kun været ham. Har været med rundt flere forskellige steder hvor forholdene ikke har været optimale.
    Min holdning her er bare at jeg mener at øko ikke er bedre.. efter det jeg har set, oplevet og hørt.

• #21   24. jan 2014 Ligesom at det ikke er alle ikke øko dyr der har det dårligt, er det heller ikke alle øko dyr der har det godt.

Men jeg vil til en hver en tid fortrække øko frem for ikke øko, nu er jeg på su, så har desværre ikke så mange penge at gøre med, men feks æg der køber jeg kun øko, og hvis jeg en dag ikke har råd til det, jamen så er der bare ingen æg til mig den dag smiley

• #23   24. jan 2014 der er ingen tvivl om, at grise i økologiske svinehold har mange flere oplevelser end grise fra den moderne intensive svineproduktion. Men jeg v il da lige nævne, at i mange økologiske svinehold er der en større pattegrisedødelighed end i de moderne industrielle svinehold - bl.a. bliver flere spæde grise lagt ihjel end, hvor soens udfoldelsesmuligheder er indskrænkede.
    Økologiske svin er dyrere at opdrætte - så kødet vil være dyrere. Og den merpris skal vi som forbrugere være parate til at betale - også sidst på måneden !
    Og det nytter ikke noget at købe udenlandsk opdrættet og slagtet svinekød. Det stammer fra grise, der formentlig har gået under langt dårligere forhold end de danske.

• #25   24. jan 2014 Jeg har ikke noget imod folk der slagtes, det må de om..

Jeg ville ikke selv kunne gøre det ved en kanin jeg havde gået og plejet smiley

Hvis jeg vidste den var til slagt ville jeg sikkert godt kunne smiley Jeg har trodsalt været med til at slagte høns og kalkuner som barn smiley

• #28   24. jan 2014 Jamen det er jeg bestemt enig med dig i.. Men for mig er der bare stor foreskel på dyr jeg VED skal slåes ihjel, og dyr jeg ikke regner med skal slåes ihjel medmindre der er noget galt med den smiley

I min fars hønsegård havde jeg en høne der var min, den var IKKE til slagt, hvis den skulle ha været slagtet ville jeg slet ikke kunne ha båret det.. Men de andre høns rørte mig ikke, og de havde det alle sammen på samme måde smiley

• #29   24. jan 2014 Må altså lige springe ind og sige, at økogrise også bliver medicineret! Forskellen er bare den tid de skal gå fra de får det til de må slagtes skal fordobles, så hvis der står 30 dage på medicinen skal der gå 60 dage ved en økogris før en slagtning.
    Giver folk ret i, at der er mange konventionelle landbrug hvor grisene ikke har det godt!!
    Når det så er sagt, så var jeg med min gymnasieklasse ude og besøge et konventionelt landbrug med grise, og de havde det som blommen i et æg! Der blev de ikke overfodret, de gik ind i en automat (hver gris havde en chip i øremærket) så automaten doserede selv den mænge mad hver gris skulle have. Hvis de havde spist deres portion for dagen blev automaten ikke lukket op. De havde masser af plads, og landmanden og hans kone gik super meget op i dyreetik og dyrevelfærd!! Så man kan ikke skære alle over en kam smiley

• #32   24. jan 2014 Det giver jeg dig helt ret i! Mange landmænd er nogle pengegriske nogle, men der er også nogen konventionelle der er gode nok, og det er blot det jeg vil understrege smiley men giver dig helt ret!

• #33   26. jan 2014 Landmænd er NØDT til at være pengegriske - hvis de skal overleve i deres erhverv og blive boende på deres ejendom. ALLE de tiltag, der ønskes i jeres indlæg, gør produktionen dyrene, - men forbrugerne vil IKKE betale for kvalitetsprodukter, der er produceret med elite-dyrevelfærd. Jeg får min julegris fra et mindre svinehold hos en af mine kolleger, som har grise gående hele sommeren og efteråret i 10 tdr. land. egekrat - de bliver så fodret med konventionelt svinefoder ved siden af. Men den koster næsten det dobbelte af, hvad man kan købe traditionelt fremstillet svinekød til - og der er en MEGET lille køberskare til sådanne produkter.

• #34   20. jun 2014 Hvis der er nogen der mangler et hjem så bare kontakte mig

Kommentér på:
slagtning af kaniner

Annonce