{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

Michelle V
Michelle V
Tilmeldt:
12. jan 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Mine marsvin {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er helt ny i marsvine verden smiley

Hvor meget plejer to marsvin at drikke om dagen, de får frisk frugt/grønsager hver dag (har haft dem en lille uge) syntes ikke der forsvinder ret meget i vandflasken.

Fik min hun i fredags og en kastrat i søndags, de snakker meget sammen, efter hvad jeg kan læse siger han den der lyd, som gør han kur til hende og hun piber lidt op men skriger ikke, de sidder ikke rigtig sammen, er det normalt ? Plejer marsvin og putte sammen ?

De er ikke så glade for at blive taget op overvejer ikke at have huler så de ikke rigtig kan gemme sig, så jeg bedre kan få fat i dem uden at jagte dem, har i nogen gode ideer ?

Ved godt det var mange spørgsmål, men på forhånd tak for svar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mine marsvin
  • #1   21. jan 2014 Mht. hvor meget de drikker, skal du huske, at de får en del vand igennem det grønt du giver.

    Lydende imellem grisene, er meget normale. Der skal lige findes ud af hvem der bestemmer. Marsvin plejer ikke at putte op af hinanden, men det sker. Det er også helt normalt, at de opholder sig side om side.

    Mht. hus, kan du evt. bytte det ud med en ordentlig bunke hø de kan gemme sig i. Eller have nogle meget åbne huse, så de stadig kan se, at tingene ikke er farlige. Jeg vil også mene, at de er nemmere at få fat i, hvis de render hen under en platform, end hvis der intet skjul er og de bare tonser rundt.



  • #2   22. jan 2014 Jeg oplever tit at nyankomne ikke drikker noget i starten før de er faldet til, og det sker der ikke noget ved, så længe du fodre med frisk grønt, det indeholder også væske.

    Det hænder at marsvin putter sammen, men jeg oplever det sjældent. Ig tror også dine lige skal have lov til at falde til i deres nye omgivelser og vænne sig til dig.

    Jo mere du håndterer dem, jo tammere vil de blive, når de finder ud af du ikke er farlig smiley


Kommentér på:
Mine marsvin

Annonce