{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rektalprolaps hos kanin?
  • #2   15. jan 2014 Hej Laura

Jeg må indrømme, at jeg hverken har set eller hørt om kaniner, der har haft det.

- Dog har jeg hørt historier om fødende hunner, hvor tarmen angiveligt skulle være fulgt med ud ved fødslen..

Spørger du af interesse, eller hvordan? smiley

• #3   15. jan 2014 Signe: det passer nok meget godt så!

NøvlingKaniner: Jeg havde (her til aften) mistænkt en af mine kaninunger på lidt over en måned for at have coccidiose, da hun har alle symptomerne på det selvom hun virker frisk indtil videre. Men så så jeg at hendes anus var meget udspildet og tænkte så at det kunne være en rektalkolaps. Har lige snakket med min dyrlæge/nabo som mener at det også godt kunne lyde som en rektalkolaps, men har bare aldrig hørt om det hos kaniner.
    Men hun ryger med en tur over til dyrlægen imorgen og så håber jeg at vi kan få hende rask! I så fald får hun i hvert fald en behandling imod coccidiose!

smiley

• #4   15. jan 2014 Nåe.. Ja, det har vi osse set på et par unger - Her bruger vi bare det yderst professionelle og faglige udtryk 'øm mås' smiley

- Vi fjerner bare eventuelle afføringsrester med et stykke fugtigt køkkenrulle, og så har vi faktisk aldrig set følger af det smiley

• #6   15. jan 2014 Har i haft unger med det, hvor det er gået over? For jeg så det på hende for et par uger siden og der vaskede og rensede jeg det et par dage og derefter så det bedre ud, ja faktisk helt normalt, men nu er det tilbage og tør ikke satse på at det bare er noget der kommer og går smiley

• #7   15. jan 2014 Signe: Ja det ved jeg, men har først opdaget rigtige symptomer idag, hvilket også er grunden til at hun ryger direkte til dyrlægen imorgen smiley

• #8   15. jan 2014 Vi har aldrig oplevet et coccidiose udbrud, men vi har set det på enkelte unger, hvor vi måske har været lidt for gavmilde med grøntsager - hvorefter de har udviklet lidt diarré og 'øm mås' som følge af indtørret diarré.. smiley

Men hvis ungen er ramt og det har stået på længe, så skal den selvfølgelig i behandling.
    Coccidiose forebygges bedst ved at strø jævnligt (gerne hver dag ved mange unger), holde en god hygiejne omkring foderet (servér foder og grønt i rene skåle) og generelt i buret - men når skaden er sket, så må man behandle smiley

- Nu skal jeg huske at sige, der findes jo osse 'svage' unger, der kan blive syge i rene omgivelser. Sygdommen er ikke direkte ensbetydende med, at dyrene bor møghamrende beskidt smiley

• #9   15. jan 2014 Nåå okay.

Ja og denne unge er også væsentligt mindre end sin bror, hvilket må være grunden til at hun er blevet ramt af sygdommen smiley

• #10   15. jan 2014 Det kan det sagtens være.

Det påvirker hele deres system og opvækst hvis de er under angreb - og når sygdommen endelig kræver liv, så er det altså desværre ungerne der ryger..

Så du må forberede dig på, at din unge måske ikke klarer skærene selvom den kommer i behandling, men vi må jo håbe det bedste smiley

• #11   15. jan 2014 Ja jeg krydser fingre! Det er aldrig rart at miste en unge man har haft i "så lang tid".

• #12   15. jan 2014 Nej, det er en underlig fornemmelse, når unger dør efter de første 5-8 dage.. Det er jo ikke lige sådan noget, man forventer skal ske..

• #13   15. jan 2014 Præcis, men håber at hun er en lille fighter! Skal nok komme med en opdatering her når jeg har været til dyrlægen imorgen smiley

• #14   16. jan 2014 Alle dyr uanset alder og køn kan få det også mennesker....

• #15   17. jan 2014 Diva(som den lille kanin hedder), har fået det bedre! Dyrlæge ville ikke antage at det var en rektalprolaps, men nærmere et sår fra at hun har haft "tør diarre" siddende i bagen. Så Diva fik lidt alovera til smørelse og så får hun lidt Baytril(antibiotika) i aften og de næste 5 dage. smiley

• #16   17. jan 2014 Jeg har haft unger med coccidiose, vi havde det i den ene løbegård smiley

Jeg har haft få kaniner der har overlevet, men har så efterfølgende været meget sarte med maven

Kommentér på:
Rektalprolaps hos kanin?

Annonce