{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

Kastrering? - Hankanin {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Min kanin har i lang tid været i parringstid, også har jeg tit fået at vide, at den optimale løsning, ville være at kastrere ham. - men jeg tvivler virkelig, da det er ret dyrt, og vi aldrig før har gjort det ved de kaniner vi tideligere har haft, og vil heller ikke gøre det, medmindre med bliver totalt nødvendigt. - men så er der self nogle der begynder at brokke sig :3

- Passer det, at kaninen får kræft, eller lever i kortere tid, hvis jeg ikke kastrerer ham?

- Er man 'ond' eller 'skide ligeglad med dyret, hvis man ikke gør det?

Disse ting har jeg nemlig fået at vide, men ved ikke om de passer smiley - jeg håber derfor i kan svare smiley

Hold en pæn tone *no hate*

- Julia smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastrering? - Hankanin
  • #1   10. jan 2014 Der er mindre risiko for kræft hvis du kasterere.
    Og jeg syntes det kommer an på mængden af adfærd, jeg skal have kasteret Elliott på Fredag fordi jeg ønsker han kan være en glad løsgående kanin hele livet der ikke bliver parre syg eller strinter, og fordi at han så kan få en hun kanin at gå sammen med (når de naturligvis er sammensat efter retvis) da jeg syntes det er hyggeligt når han nu har så meget plads (hele lejligheden) at få en veninde smiley


  • #2   10. jan 2014 Du er hverken ond eller ligeglad med dit dyr, bare fordi du ikke vælger at gøre det, det er l*rt at fyre af smiley

    Jeg selv er imod indgrebene, ingen af mine kaniner er fixet, og de bliver det heller ikke smiley

    Men om du skal gøre det eller ej, er en beslutning du selv skal tage, og ikke fordi andre prøver at påvirke dig smiley


  • #3   10. jan 2014 Hej Julia

    Personligt synes jeg, det er noget værre pjat med alle de neutraliseringer.

    At nogle oplever en ændret adfærd, er bare heldigt for dem, for der er ingen garantier - ligesom det heller ikke er nogen garanti, at kaninen vågner op af narkosen igen..

    Alle kan få kræft, selv kaniner. Og ja, jeg har hørt at hunkaniner har en øget tendens i de senere år til at udvikle livmoderkræft.
    - Men har aldrig hørt om hankaniner med samme tendenser, og det ville se skidt ud med avlen, hvis det var tilfældet smiley

    Hvis du ønsker en garanti på, at din hankanin ikke kan blive far til eventuelle uønskede unger, så er neutraliseringen den helt rette løsning.

    Men hvis du blot ønsker at blive tænkt om som en god dyreejer, så synes jeg du skal elske og holde af din hankanin som han er smiley Jeg vil i hvert fald ikke tænke dårligt om dig smiley


  • #4   11. jan 2014 Mange tak for svar smiley - nu hvor vi heller ikke har ham som andet end et sødt nussedyr, så kan jeg ikke se nogen grund til at kastrere smiley

Kommentér på:
Kastrering? - Hankanin

Annonce