kanin alene i indhegning som vildkanin? {{forumTopicSubject}}
jeg har en løvehoved som udlånes, da jeg ikke har tid og overskud til både marsvin og kanin når jeg skal starte på hg.
jeg vil spørge om det var uligt at have hende boende i en indhegning med grave muligheder og bur, hvor hun mere eller mindre vil leve som vildkanin? hun vil selvfølgelig få frisk hø og foder hver dag, men jeg er bare meget itviv om hvad der er bedst for hende, men også for mig, for jeg er virkelg grædefærdig over at hun skulle forlade mig, men jeg føler ikke at hun har det godt. men hun er ikke den der kæle kanin som de fleste vill have
hun kan ikke engang sælges som avlskanin for hun bliver 2 til sommer, så hun er for gammel
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 98 Gnavere: 52 Emner: 63 Svar: 1.481
2 af dem kan grave, og 2 af dem kan ikke.
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 8 Gnavere: 3 Emner: 103 Svar: 1.330
apr 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Gnavere: 9 Emner: 41 Svar: 281
Jeg har begge mine kaniner ude, og de trives fint med det - jeg havde faktisk den ene inde sidste vinter, da jeg kun havde ham og ikke den anden, fordi jeg syntes det var synd at jeg ikke havde tid til ham, når jeg kom sent hjem og det var mørkt i haven. Det var han ikke begejstret for, han kunne gå frit på mit værelse, men gik sjældent uden for sit hjørne og selvom jeg snakkede rigtig meget med ham, er han er uden tvivl ti gange mere lykkelig for at bo ude.
Jeg havde samme problem med dig mht. at græsset forsvinder i indhegningen, og især på den her tid er det en stor gang smat. Jeg har lavet et hjørne i begge indhegninger med en jordbakke, som de både kan grave i og sidde ovenpå. I den ene er der også bygget en tunnel igennem. Selvom der kun er hegn i den del af indhegningen hvor de er lukket inde om natten, så sker det uhyre sjældent at de graver sig ud og græsset får også fred, fordi de naturligt nok foretrækker at grave der hvor der er mest jord.
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
- Du har problemer/samvittighedskvaler ved enten at forsømme din kanin eller sælge den til andre mennesker, da du vil komme til at savne den - så din foretrukne løsning er, at lade den bo alene udendørs som vild kanin i en indhegning, velvidende om, at du stadig ikke vil have tid/overskud til den, når du skal passe dit studie?
Jeg tænker, at så kan den vel lige så godt blive boende som den gør nu.
- Eller du kan sælge den til nogen, der faktisk har det tid og overskud, som du mener den fortjener.
Hvis du er opsat på at gøre det bedste for kaninen, må du sætte dine egne ønsker til side. At beholde en kanin, fordi man er bange for at savne den, det giver jo ikke så meget mening. Specielt, når man ikke har tid til den..
nov 2011
I må gerne komme med aktiviteter, for de eneste jeg har er spring og et æble eller gulerod på pind, så den svinger frem og tilbage
nov 2011
nov 2011
kanin alene i indhegning som vildkanin?