{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må hø støve?
  • Sabrina H
    Sabrina H Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 19
    #1   7. jan 2014 Hvis det støver så mener jeg at det er fordi at det er utrolig tørt.. Men skal ikke gøre mig klog på det..

• #2   7. jan 2014 Ved at det helst ikke må ved heste.

• DB
    DB Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 1 Emner: 30 Svar: 218
    #3   7. jan 2014 Det har ikke noget at gøre med at det er dårligt vel? De spiser hø som aldrig før, både kaniner og marsvin, så det må jo smage godt. Synes også det virker rigtig godt og det lufter heller ikke grimt. Det støver bare

• DB
    DB Tilmeldt:
    dec 2013

#4   7. jan 2014 lugter*

• #5   7. jan 2014 Jeg havde hø sidste år som støvede helt vildt, og det viste sig at det var dårligt. Men mit var også næsten gråt, inden at jeg fandt ud af at det var dårligt. Min pony begyndte at hoste på grund af svampespore.
    Men hvis du er bange for at det støver for meget, så vand det lidt.

• Sabrina H
    Sabrina H Tilmeldt:
    nov 2013

#6   7. jan 2014 Hvordan ser det ud i farven, for som Sacha skriver så kan du os være uheldig..

• DB
    DB Tilmeldt:
    dec 2013

#7   7. jan 2014 Det er grønt, men nogen steder mere gråligt. Men det grå har jeg ikke givet dem. Kasserede den balle i går, hvor det grå var

• Sabrina H
    Sabrina H Tilmeldt:
    nov 2013

#8   7. jan 2014 Hvis du er helt i tvivl så ring til dyrlægen det koster ikke noget at spørg.. smiley Men lige med hø er jeg ikke helt super god til..

• #9   7. jan 2014 Godt at du kasserer det som der er gråt, for det er/kan være fyldt med svampespore.

• #11   7. jan 2014 Hø må/skal ikke støve.
    Self. vil alle tøre plantedele støve. Men i hø (og halm for den sags skyld) må der kun være en anelse groft støv. Hvis der er meget fint støv i hø, er det svampesporere og det bør kasseres.
    Hø skal have en behagelig duft af græs, sommer og eng. Hvis det lugter hengemt af mug og fugtig kælder, er det ikke godt.

• #12   7. jan 2014 Hø kan støve af flere forskellige årsager.
    F.eks. har vi tidligere haft noget hvori der var lidt jord (fordi vedkommende der slog/rev græsset ikke var god nok til at hæve over jorden) - høet var fint, men det støvede bare mere. Så støv er altså ikke nødvendigvis = dårligt hø...

Lugt til det - lugter det som det skal kan det bruges. Lugter det dårligt skal det naturligvis ikke bruges.

• DB
    DB Tilmeldt:
    dec 2013

#13   7. jan 2014 Jeg er sgu lidt nervøs for at bruge det. Vil hellere kassere og købe noget andet. Men øv! Det er dæleme ikke til at finde ordentlig hø nogen steder smiley

• #14   7. jan 2014 Det hø jeg har købt, godt nok til hesten men stadig, er super godt. Jeg vander det bare for en sikkerhedsskyld, da min pony begynder at hoste.

• #15   7. jan 2014 #12
    Du har ret Fancy, der er altid undtagelser fra reglen, meeen hø med jord i er vel, ret beset, heller ikke verdens bedste hø, selvom det ikke er direkte skadeligt smiley

Ja hellere safe than sorry. Nej, det er efterhånden svært at finde super godt hø. smiley

• #16   7. jan 2014 #14
    Det kan godt være vanding er en løsning til heste, det ved jeg ikke, men det er det ikke til kaniner, for de tåler ikke mug, hverken med eller uden vand smiley

• #17   7. jan 2014 Jo Henrik, selve høet kan såmænd sagtens være fin kvalitet, selv om der er jord i ballen.
    Men jeg foretrækker nu også hø uden jord.

• #18   7. jan 2014 Henrik, nu vander jeg heller ikke AL høet, kun det som hesten skal æde den dag :). Og det er nu for at tage det øverste lag støv som lægger sig, som jeg fjerner med vand. Det når ikke at blive muggent bare lige sådan, når hesten får det der er vådt med det samme smiley

• DB
    DB Tilmeldt:
    dec 2013

#19   7. jan 2014 Der er en del hestemennesker der vander høet smiley Det gør de jo ikke pga mug-støv

• #20   7. jan 2014 Lige præcis, DB :).

• #21   7. jan 2014 Det er normalt at hø støver en smule.
    Hvis det støver meget ville jeg ikke bruge det, det er ikke sundt for luftvejene.

• #23   7. jan 2014 Henrik:

Nu er hestemaver utroligt sarte, de tåler heller ikke mug.

• #24   7. jan 2014 Fint nok. smiley
    Så længe vi er enige om at jord, skimmel og mug støver, men godt kanin-hø støver ikke smiley

• DB
    DB Tilmeldt:
    dec 2013

#25   7. jan 2014 Ville: Jeg bor på Fyn. Vores genbo har wrap (han har heste), men det gider kaninerne ikke æde. Marsvinene vil gerne, men ikke voldsomt meget smiley Det er sådan noget fugtigt noget.

• #26   7. jan 2014 Som von Fancy er inde på så kan hø støve af mange årsager.

F.eks hvis det står på et halm/hø loft der vil der komme støv op.
    Ligesom en bondemand ikke bare kan undgå f.eks at muldvarpen laver muldskud mens græsset vokser og der derved kommer jord i høet når de rives klar til at presse.

Ligesom at hø som er virkelig tørt godt kan støve. Det jeg har pt. er prima kvalitet hø, og er øko hø. Det støver lidt fordi det er knast tørt.

Så det behøver ikke være fordi det er dårligt, men er man i tvivl så lugt til høet, og er man stadig i tvivl så smid det ud.

• DB
    DB Tilmeldt:
    dec 2013

#28   7. jan 2014 Ahaa! Tak for den info, så blev jeg lidt klogere smiley

• #29   7. jan 2014 (link fjernet)

• DB
    DB Tilmeldt:
    dec 2013

#30   7. jan 2014 Jeg var heldig, det var kun den ene balle der var støves. Det andet ser fint grønt ud og dufter friskt smiley

Kommentér på:
Må hø støve?

Annonce