{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

hvem kan hjælpe mig? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Er der nogen herinde der kan hjælpe mig?
Jeg har en 5 mdr. gammel hankanin. Han er en Vild/tamkanin og jeg fik ham fordi at min 2 årig gammel hankanin døde.
Men jeg har desværre fortrudt lidt at jeg fik ham for han bider i tremmerne i sit bur om natten så jeg ikke kan sove og nu vil jeg rigtig gerne af med ham igen hvilket ikke er det nemmeste da jeg ikke bare kan sælge ham som en normal tamkanin.
og jeg ønsker heller ikke at få ham aflivet da han jo ikke kan gøre for at han er vildkanin.
Jeg har snakket med dyrenes beskyttelse men de havde ikke rigtig nogle internater i nærheden af Fredericia hvor jeg bor og det de har i roskilde kan jeg ikke henvende mig på da jeg ikke har mulighed for at kørsel helt derover.
så mit spørgsmål herinde er om der er nogle der kan give mit råd om hvad jeg skal gøre.
Det er blevet endnu mere vigtigt at få ham afsat nu hvor jeg lige har fået en kattekilling i lejligheden.

hilsen Annette, Fredericia


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvem kan hjælpe mig?
  • #1   6. jan 2014 Vildkanin og tamkaninen er samme art, og derfor ændre det intet at han er blandt med vildkanin. smiley

    Jeg vil anbefale en neutralisering og evt. mere aktivering alt efter burstørrelse og nuværende aktiverings niveau.


  • #3   6. jan 2014 Hvor meget har du sat dig ind i kaninens adfærd?

    Som 5 mdr gammel, så er kaninerne i en lømmelalder. Der skal ALT afprøves og bides i (orale fase), ting skal udforskes og alt skal ødelægges smiley

    Sådan er det bare, som regel er det noget der går over når de fylder omkring et år. Men ellers: God motion og gulerod eller andet til natten som han kan hygge sig med.
    Har han grene osv han kan tygge i?

    Du har ikke en vildkanin - men en helt almindelig én af slagsen smiley


  • #4   6. jan 2014 jeg ved godt Jeg ved godt at jeg sagtens ville kunne tæmme ham og jeg kan også kæle med ham,han har masser af legetøj og han har et 2 etagers udebur ude på altanen som er overdækket og der opholder han sig rigtig meget. hans indebur stod indtil i lørdags inde ved siden af min seng da jeg troede at det ville gøre ham roligere at være i nærheden af mig om natten.Han går da også frivilligt ind i buret men når jeg lukker lågen så begynder han straks at bide hårdt i tremmerne og det er så uudholdeligt da jeg i forvejen ikke sover ret meget. jeg har prøvet at stille buret i et af de andre rum men kan alligevel tydeligt høre ham. Jeg er faktisk lidt bange for at mine naboer også kan høre det og jeg ønsker ikke at få klager over ham.

    Jeg har haft kaniner før men det var rene tamkaniner og jeg har aldrig oplevet den adfærd hos dem.

    Jeg elsker mine dyr og ville da helst kunne beholde ham men det er altså ikke til at holde ud og det er kun når jeg lukker lågen til buret at han bider i tremmerne. Jeg kan jo ikke lade ham gå løs om natten i lejligheden.


  • #5   6. jan 2014 Det er gangske almindelig kaninadfærd som der er nævnt, specielt når den er så ung som den er.

    Igen, jeg vil anbefale en neutralisering - det plejer at hjælpe på det, og ellers en god gang hø og noget lækkert grønt lige når han bliver lukket ind.


  • #6   6. jan 2014 Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal tænke om det her..

    Du ønsker at beholde kaninen, fordi..? Men du bryder dig ikke om den.. fordi.. den opfører sig som en kanin? Og nu skal du af med den, fordi.. du har fået et andet (mere interessant) dyr?

    Jeg synes, for at være helt ærlig, at du skal få den aflivet.

    Jeg synes, der mangler en generel forståelse for, hvad man prøver at prakke andre på. Du må tage ansvaret for det dyr, for hvis du ikke selv gider ham, ja, hvorfor skulle andre så?

    Det er aldrig sjovt at skulle erkende, at ens fejl vil koste et andet levende væsen livet, men det er den stillesigende aftale vi indgår, når vi anskaffer os dyr.

    Har du tænkt over, hvad der skal ske, når katten bliver træls, umulig, ødelægger dine møbler og holder dig vågen om natten?


  • #7   7. jan 2014 Prøv lige og hør, dette har overhovdet ikke noget at gøre med at jeg ikke kan tage ansvar for mine dyr for det kan jeg så det vil jeg overhovedet ikke beskyldes for.
    Jeg tænker faktisk på mine dyr før på mig selv.
    Jeg skrev kun fordi jeg ønsker det bedste for min kanin og det ville være at komme et sted hvor der er andre kaniner som han kan lege med og at kan kan komme ud hvilket jeg ikke har mulighed for her. Og det med at han er halv vil og halv tamkanin er ikke noget jeg kun siger. Hans far er en vildkanin som har parret sig med en tamkaninhun og han ligner heller ikke en tamkanin på udseendet.
    Og som sagt så har jeg haft kaniner før så jeg ved udmærket godt hvordan de opfører sig.
    Og hvis jeg ville have ham aflivet så havde jeg nok allerede gjort det vil jeg aldrig gøre.
    Jeg stillede kun et simpelt spørgsmål og bad ikke om at blive anklaget for ikke at kan tage vare på mine dyr, og hvis folk her ikke ønsker at hjælpe mig med mit spørgsmål så vælger jeg at slette mit opslag her.
    Og jeg vil ikke prakket noget som helst på andre, for hvis det var det jeg ville så havde jeg da bare valgt at sælge ham som en ganske almindelig tamkanin og havde ikke haft behov for at spørge om hjælp her.
    I kender mig ikke så jeg forstår overhovdet ikke hvordan i kan tillade jer at skrive sådan noget.



  • #8   7. jan 2014 Og jeg er vel ikke den eneste der søger et nyt hjem til en kanin. Så vidt jeg kan se så er der da rigtig mange der vælger det.
    Så jeg kan ikke se hvad jeg gør forkert.


  • #9   7. jan 2014 Synes godt du kunne prøve at sætte ham til salg - han virker som en helt almindelig kanin som kunne stortrives smiley

    Kaniner er ikke flokdyr og trives ikke i leg med andre kaniner. Medmindre du giver dem 20-30 kvm..

    Synes ikke der bliver angrebet, vi prøver bare at forstå hvorfor du vil af med ham. Han virker jo som en kanin med en normal adfærd. Du siger han ser anderledes ud - har du evt et billede? smiley


  • #10   7. jan 2014 Altså jeg har jo svaret dig og kommet med råd, så kan ikke se problemet?

    Igen, at faren var vildkanin ændre ikke meget, da kaniner i naturen og dem i fangenskab er den samme og har den samme adfærd.


  • #11   7. jan 2014 Anette, du er bestemt ikke den eneste, der prøver at finde et nyt hjem til sin kanin..

    Men jeg har både hørt og set eksempler som din historie de første hundrede gange - og nu bliver jeg grov og generaliserende:

    Ejeren gider ikke selv sin kanin, men gider heller ikke forholde sig til det nederlag det vil være at aflive den.
    Så man sender Sorte Per videre, losser kanin og den dårlige samvittighed af hos nogle, der er dumme/ambitiøse nok til at påtage sig dyret.
    Det er meget vigtigt for ejeren at gøre alle opmærksom på, hvor meget dette dyr betyder for dem - og når de så er kørt 10 meter udenfor indkørslen til det sted dyret er afleveret, er ejeren umådelig ligeglad med hvad der sker efterfølgende. Det er nemlig ikke længere deres problem, og de kan leve ufortrødent videre, for de afleverede jo kaninen i live og i gode hænder.


    Jeg forventer overhovedet ikke du svarer på min påstand, men lad den lige simre lidt i dit hoved. Prøv at være helt ærlig overfor dig selv, og mærk så efter, om det ikke er mere eller mindre sandt.

    Du hæfter dig i, at din kanin er halvt vildkanin. Lad være.
    Vilde kaniner i Danmark er somregel ikke meget vildere end tamkaniner, der er blevet sat ud i naturen - og hvor ved du i øvrigt det fra? altså, at det er en vildkanin, der står bag?
    Det lyder som en dårlig undskyldning fra sælgerens side af, for vi har meget få vilde kaniner i Danmark nær beboede områder..

    Alt i alt, så synes jeg ikke der er noget usædvanligt i dit indlæg.

    - Jeg er 'desværre' bare gået hen og blevet så kold og kynisk af alle de aflagte kælekaniner, der er blevet losset af hos os (med tilhørende hule kærlighedserklæringer samt dårlig samvittighed, der forsvinder som dug fra solen når bilen forlader indkørslen), at jeg får sure opstød, når jeg læser sådan noget her.

    Mine råd til dig må være: Sælg kaninen og vær ærlig omkring den - eller få den aflivet, så ingen andre skal bebyrdes med den.


  • #13   7. jan 2014 Hvis det er en rigtig vildkanin, og ikke bare en tamkanin der ikke er tæmmet, så har DB en vildtplejestation i Vejle

  • #14   7. jan 2014 Hehe Beltane, god idé smiley

    Vildtpleje-stationerne er jo særlig kendt for deres velvilje til at pleje og yde omsorg for aflagte kælekaniner smiley


  • #15   7. jan 2014 Jo jeg ønsker kun en ting for min kanin og det er at han kan få et godt liv sammen med andre kaniner. Jeg fik ham fordi at mit 2 årige hankanin pludselig døde og jeg bor alene i en 3 værlses lejlighed og han var mit eneste selskab så jrg skulle bare have en erstatning for ham hurtigt og så valgte jeg at få ham jeg har nu da jeg jo havde bur mm til ham.
    Jeg ville egentlig gerne have haft en kat eller hund dengang men vi må ikke have det her, og at jeg har valgt at få en kat alligevel er kun fordi at der faktisk er mange her i området der har katte i deres lejlighed og så ville jeg bare se om jeg kunne finde et nyt og bedre hjem til min kanin. Jeg har et billed af ham og skal nok vise det her i morgen.


  • #17   7. jan 2014 Sammen med andre kaniner vil være en dum idé, nu hvor han ikke er neutraliseret!

  • #18   7. jan 2014 Grunden til at jeg ønsker at han skal være sammen med andre kaniner er fordi at jeg ønsker at han skal have noget selskab. Han skal have lov til at være kanin.
    Jeg ved godt at det lyder underligt men jeg havde faktisk tænkt på at skaffe en kanin mere til at holde ham med selskab da jeg mente at han så ville holde op med at bide i tremmerne.
    Jeg har købt legetøj til ham, givet ham hø, gulerødder m.m for at se om det ville få ham til at falde til ro men uden held.
    Havde jeg vidst at han var sådan da jeg købte ham havde jeg nok ikke valgt ham.
    Men jeg læste på nettet at 2 kaniner ikke bare lige er til at sætte sammen og så måtte jeg jo opgive det.
    Og jegønskede jo at have et dyr som jeg kunne have glæde af men pga hans larmen er jeg istedetfor ved at blive skør.
    Jeg har slet ikke den glæde af at have ham som jeg havde håbet at få og som jeg har haft med mine andre kaniner.
    Derfor valgte jeg at sige ja da jeg fik tilbudt at få en kattekilling.
    Jeg kunne godt få ham neutralliseret men har desværre ikke råd til at tage ham til dyrelægen og nu da jeg har en kat er jeg også bange for at de ikke acceptere hinanden. (Er lidt bange for at katten vil angribe kaninen).
    Og han er et individ som alle os andre og fortjener at få et godt liv og derfor vil jeg heller ikke bare aflive ham.
    Jeg kan udmærket godt forstå hvis det lyder uforståeligt det jeg skriver men det sådan jeg har det.


  • #19   8. jan 2014 jeg vil bare lige fortælle at jeg har fundet en der vil overtage min kanin så nu er mit lille problem løst. Han kommer et sted hen hvor han kan få det godt sammen med andre af hans slags. Og selvfølgelig vil jeg komme til at savne ham for jeg er da kommet til at holde af ham og det er da slet ikke det som jeg havde forventet da jeg valgte at få ham, men samtidig er jeg glad for nu ved jeg at han får det godt.

  • #20   8. jan 2014 Det er godt, du har løst problemet på den måde, du gerne ville smiley

Kommentér på:
hvem kan hjælpe mig?

Annonce