{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Belgisk Kæmpe
  • #1   1. jan 2014 Jeg vil sige det er en kanin, men kan jo tage fejl^^

  • #2   1. jan 2014 Det er en kanin race.

    En belgisk hare er jo heller ikke en hare, men en kanin race, der ligner en hare.


  • #4   1. jan 2014 En Belgisk Kæmpe er den største kaninrace vi kan mønstre på verdensplan.

    Udover selve størrelsen, er dens mest karakteristiske træk de lange, hare-lignende ører - men de gør den ikke til en hare smiley


  • #5   1. jan 2014 Belgisk kæmpe hører under kæmperacer
    Belgisk hare hører under middel store racer

    De ligner på ingen måde hinanden!
    jeg avler belgisk hare. Og belgisk kæmpe har absolut intet med "hare genren" at gøre


  • #6   1. jan 2014 Så det er ikke en blanding??? smiley

  • #7   1. jan 2014 Nej, Belgisk Kæmpe er en gammel, anerkendt race smiley

  • #8   1. jan 2014 Super!! Men så er der en " forsker" som siger at det er en blandning mellem en kødkanin og en belgisk hare?! smiley Hvad er en kødkanin?? men det passer ikke så?? smiley

  • #9   1. jan 2014 Ah..

    Nu er vi ude i noget, hvor du blander nogle ting sammen smiley

    Alle kaninracer er opstået ud af den vilde kanin, der er muteret i forskellige retninger. Efterfølgende har man målrettet avlet imod bestemte retninger for at få de forskellige racer.

    Det er ganske sandsynligt, at racen Belgisk Kæmpe er lavet/baseret på en hare-race og en 'kød-kanin', altså dem, vi normalt omtaler som 'slagteracer'. Men gennem lang tid og målrettet avl har man skabt en ny race af andre racer, og anerkendt dens eksistens.

    Som eksempel kan jeg fortælle dig, at dværgvædderen er baseret på hermelinen og den franske vædder - men du ved jo udmærket, at dværgvædderen er en anerkendt race? smiley


  • #10   1. jan 2014 Hvad skal man gøre hvis ens veninde ikke tror på det i siger? og at hun har set jeres svar?? smiley

  • #11   1. jan 2014 Så må du jo ryste på hovedet og gå med rank ryg, med videnen om, at du har ret..

    - Ligesom man heller ikke kan diskutere med dem der tror, at jordkloden er flad smiley

    Ryst på hovedet, videre med dagen..!


  • #12   1. jan 2014 Google det. Så hun kan se beviser, eller vis hende det her emne. smiley
    Men en belgisk kæmpe er en kanin. Selvom den har stridt-øre er det stadigt en kanin. Hare er typisk meget slanke og se på. Det vil jeg personligt ikke sige at en belgisk kæmpe er. smiley


  • #13   1. jan 2014 Hun siger at det passer!!! smiley :D smiley smiley

    profilbillede
  • #14   1. jan 2014 Tja.. Hvis nu det stykke tekst havde lidt kildeanvisning, så kunne vi jo se, hvem der skrev sådan noget pladder..

    Racen 'Belgisk Hare' er ikke en blandingskanin. Den er, ligesom alle andre racer og farvevarianter, opstået som race ved at krydse andre kaninracer indtil man havde det ønskede resultat..

    Men jeg synes det er ved at blive fjollet. Hvis din venindes teori skulle holde stik, så var alle kaninracer jo blandinger.
    Der er ingen af de racer, der findes idag, som altid har været som de er nu - De er alle krydset og avlet i så lange linier, at de avler rent. Derfor er de anerkendt som 'racer'.


Kommentér på:
Belgisk Kæmpe

Annonce