{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.905 visninger | Oprettet:

Gider ikke spise kaninpiller (kanin) {{forumTopicSubject}}

Min dværgvædder har altid fået sådan noget usundt foder gnaverblanding agtigt noget (tror det er ret usundt for det har jeg læst mange steder nu) og han gider ikke spise de sunde kaninpiller smiley jeg har prøvet at skifte før men så lader han de ligge og spiser ikke noget smiley
Han er en ældre kanin på 8-9 år nu, han har ALDRIG fejlet noget i den tid jeg har haft ham siden han var lille, trods han altid har fået de der gnaverblandinger.. Han har det godt og er glad osv. og vejer hvad han skal, han får dog også massere af motion og er de fleste dage ude næsten hele dagen og løbe smiley

Men har i nogen idéer til hvordan man kan få ham til at spise sundere foder når han nægter på den måde? smiley vil jo gerne have at han ikke bare spiser usundt foder hver dag smiley

Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gider ikke spise kaninpiller (kanin)
  • #1   27. dec 2013 Havde samme problem, nu giver jeg kun kaninspiller, så får han de vitaminer han skal.

  • #3   27. dec 2013 Okay vil prøve så.. Er bare bange for at han ikke gider spise det overhovedet smiley

  • #4   27. dec 2013 blandning/mix eller ikke sundt for kaninerne, fordi der er så meget sukker i, og så har de mulighed for at skille det de ikke vil æde fra, som som regel er kaninpillerne, som der indholder de vitaminer de har brug for smiley

  • #6   27. dec 2013 Hvad sker der, hvis du giver den det "gamle" foder med lidt af det nye i? Hvis den spiser det, kan du jo blande mere og mere af det nye i.

  • #8   27. dec 2013 Kaffa: Tror det foder han får er det du nævner til sidst, hvor han så bare vælger det sunde fra smiley Og det jeg gerne vil have ham til at spise er rene kaninpiller, for det spiser min anden kanin nemlig også..

    Aase B: Jaa, det er lidt tid siden jeg prøvede sidst, men der tog han igen bare det han kunne lide og prøvede så at undgå at spise det nye smiley

    Men prøver lige igen en eller anden dag og ser om han ikke vil stadig smiley


  • #9   27. dec 2013 Min kanin Chico ville heller ikke røre piller. Så jeg købte Rabit Royal til ham, som han spiste med stor fornøjelse. Så fandt jeg nogle kaninpiller inde fra lux-shoppen, som jeg blandede i hans foder, og det elsker han smiley

  • #10   27. dec 2013 Det vigtigste er, at han spiser sit hø. Det er ikke farligt for kaninen, ikke at få kraftfoder. Der findes mange kaninejere, især i tyskland og england, der udelukkende fodrer med hø, grøntsager og tørrede urter, og kaninerne trives glimrende på det foder - så du skal ikke være bange for at den ikke spiser sit foder smiley

Kommentér på:
Gider ikke spise kaninpiller (kanin)

Annonce