{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.920 visninger | Oprettet:

Marsvin spiser ikke {{forumTopicSubject}}

Hej alle, jeg har et marsvin (og ja jeg ved godt de er flokdyr, det gider jeg ikke have kommentar på).
Hun er begyndt ikke at ville spise, hun piver hele tiden efter mad (også selvom hun har en masse), men spiser det ikke, hun drikker heller ikke ret meget. Hun plejer at elske peberfrugt, men selv det tager hende en hel dag at spise. Hun er lige kommet på kur, så derfor har vi skåret lidt ned på maden (dog ikke hø).
Hun plejer også at elske at komme op og nusse, men nu når man prøver at tage hende op, løber hun rundt i buret, og får man fast i hende, bider hun.
Nogle der ved hvad dette kan skyldes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Marsvin spiser ikke
  • #2   18. dec 2013 Når marsvin stopper med at spise, så hedder det dyrlæge - omgående.
    Marsvin tåler ikke at gå fra maden særlig længe før det går rigtig meget ned af bakke.

    Marsvin skal generelt set ikke på kur, med mindre de er rigtig fede. Mere motion er som regel en bedre fremgangsmåde end mindre foder. Som regel er marsvin slet ikke fede, selv om ejeren tror det.

    At hun løber rundt i buret og ikke har en god adfærd kunne skyldes at hun ikke trives. Hun mangler 100% sikkert en burkammerat - og du skal have kommentaren,om du vil eller ej: Marsvin er flokdyr og bør altid gå mindst 2 sammen. Vil man ikke leve op til dyrets simpleste behov, bør man ikke holde marsvin.


  • #3   18. dec 2013 Jeg var ved dyrelægen med hende for en uge siden og hun sagde at Cola er meget fed og forslog derfor at vi skar lidt ned på maden, da hun ikke gider at være aktiv. Hun fik tjekket hendes tænder og der var intet galt med dem.

    Hun kan ikke med andre marsvin overhovedet, det er prøvet flere gange og hun har altid gået alene. Der har ingen problemer været før nu.

    Hun spiser dog stadig hendes hø


  • #4   18. dec 2013 og din dyrlæge tjekkede kindtænderne osse?

    Hvad vejer hun? For umiidelbart tvivler jeg på at hun i fedme kan slå en af mine gamle hunner i deller... og så kommer jeg mere til at tænke om din dyrlæge har forstand på marsvin.


  • #6   18. dec 2013 Ud fra de billeder du lagde op af hende for et par timer siden, så er hun altså ikke fed... Så jeg mistænker også dyrlægen for ikke at have hel forstand på marsvin.

    Men enig med de øvrige..

    Og argumentet med hun ikke kan gå med andre marsvin, så er de i 99% af tilfældene ejeren der er årsagen og ikke marsvinet. Langt de fleste marsvin kan udmærket gå med andre marsvin hvis ejeren er tålmodig nok til at finde en makker der fungerer i stedet for at opgive.


  • #7   18. dec 2013 Dyrelægen tjekkede også kindtænderne.
    Hun vejede 1500 gram da jeg fik hende for tre uger siden, dyrelægen har selv et marsvin, så går stærkt ud fra hun ved hvad hun snakker om smiley

    Jeg har ikke vejet hende, da min vægt er gået i stykker, men regner med hun skal vejes i morgen. Hun spiser gulerødder ligesom hun spiser peberfrugt, spiser meget lige når hun har fået den, men lader resten til at ligge til om aftenen.


  • #9   18. dec 2013 Hende der havde hende før havde også Colas søskende, dem kunne hun ikke med så hun gav hende væk, men fik hende tilbage, da den heller ikke kunne med den nye ejers marsvin, dette har hun prøvet mange gange, og den oprindelige ejer blev så enig med sig selv om at det nok bare var bedst at give hende til en, som hun var sikker på hun blev ved.

  • #10   18. dec 2013 jeg har en hun her på kost fra en veninde.. en hun der IKKE kan gå med andre hunner. Hun har så netop en kastrat... og hvis nogen skulle være overvægtig, så er det altså nok ham, hehe. (ironisk nok hedder han Springer)

  • #11   18. dec 2013 Okay, ejeren er altså ikke interesseret i at lytte det mindste til saglig rådgivning.. Hvorfor overhovedet forsøge...

  • #13   18. dec 2013 Jeg har tænkt mig at gå til dyrelæge med hende, da i siger at hun ikke kan gå uden at spise. Jeg vil overveje at prøve med en kastrat, alt efter hvad dyrelægen siger.

    Ser ingen grund til den besked 'Von Fancy', jeg læser jeres råd og fortæller bare hvad jeg har af erfaringer med hende fra før..


  • #15   19. dec 2013 Hun kan også miste appetitten fordi hun føler sig ensom.

    Så uanset om du vil ha kommentarer eller ej på at du kun har et marsvin, så vil mit
    Første råd til dig være at få en ven til den!


  • #16   28. dec 2013 har den nok grene at tygge i? (ikke bær grene) det er vigtigt at de har noget at tygge på da deres tænder gror hele livet og de derved får ordnet tænder. Deres kost skal bestå 80% af hø og så skal de også have deres C vitamin hverdag. Men det lyder som om du er med på alt dette, så tror det er vigtigt at i smutter til dyrelægen da, det lyder som noget der ikke lige er til at diagnosticere selv.

  • #17   28. dec 2013 jeg håber dyret har været til dyrlægen, ellers kan det meget vel være for sent nu. Et marsvin må ikke gå ret længe uden at spise før det bliver for sent at redde det.

  • #18   8. jan 2014 Hun er begyndt at spise igen, tror måske det er fordi hun ikke følte sig helt tryg her, da vi lige havde fået hende. Så hun skulle lige falde til smiley men tak for svarende!

  • #19   8. jan 2014 så hun har stadig ingen ven eller været til dyrlæge? hm.. jeg ved godt hvordan det lyder inde i mit hoved..

Kommentér på:
Marsvin spiser ikke

Annonce