{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.876 visninger | Oprettet:

sine G
sine G
Tilmeldt:
28. sep 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25

min kanin vil ikke spise?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en kanin som i går var meget livlig og gerne ville spise, specielt gulerod og spidskål, som han er helt vild med.
På et tidspunkt vil han ikke have mere af noget af det, selvom han ikke har fået så meget. Han er dog på dette tidspunkt stadig glad og spurter rundt. Da jeg vågner i morges, lå han helt inde under sofaen i stuen (i et lille hjørne) og kom ikke ud, da jeg gik rundt og gjorde mig klar. Det plejer han altid. Han plejer at være syg for at få lidt opmærksomhed her. Da jeg har travlt ,tænker jeg ikke videre over det. lægger lidt mad i madskålen til ham inden jeg smutter. da min kæreste vågner har Arnold heller ikke været henne ved ham og få opmærksomhed, men ligger også under sofaen. Han lægger en gulerod i hans madskål, som han elsker, men fjerner den bare. derefter hopper han op til min kæreste og slikker ham lidt i hovedet, men går så ned under sofaen igen.

Jeg ved ikke om det har nogen betydning? Er der nogen som har oplevet noget lignende?

Nu har jeg kun haft kanin (Arnold) i 4-5 mdr og ved derfor ikke så meget om sådan noget. Han er for en lille måned siden blevet neutraliseret. Han render også frit rundt 24 timer i døgnet? skal jeg måske lukke ham inde i buret når jeg ikke er hjemme?. hvad har i af erfaringer med dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min kanin vil ikke spise??
  • sine G
    sine G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #1   4. dec 2013 Han vil ikke nusses, men kommer hen og slikker min kæreste i hovedet så snart han ligger sig hen til ham.

  • #2   4. dec 2013 Hvis han pludselig har ændret adfærd ville jeg klart opsøge dyrlæge..

  • #3   4. dec 2013 Som Von Fancy siger så vil jeg helt klart også opsøge dyrlægen. Det er ikke godt når kaniner ændre adfærd

  • #4   4. dec 2013 Hvis han ellers virker frisk ville jeg se ham an et døgn.
    Og gøre følgende :
    Gør buret helt rent, så du har mulighed for at holde øje med, om han tisser og pøller.
    Giv ham afmålt mad og vand, så du kan se, præcist hvor meget han indtager.
    Ignorer alle "DYRLÆGE STRAKS" indlægene. smiley
    Hvis ikke han ikke begynder at spise indenfor et døgn, så er det ned til dokter-dyr.
    Og husk at kikke i buret, inden du tager afsted. Dyrlægen vil helt sikkert spørge hvor meget han har spist og drukket. Om han har pøllet og hvordan pøllerne ser ud.


  • sine G
    sine G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #5   4. dec 2013 Min kæreste gav ham lige lidt frisk hø og det spiser han en lille smule af. hans pøller er dog hårdere og mere tørre end normalt. det opdagede jeg egentlig den anden da, men tænkte ikke videre over det, da han ellers opførte sig normalt.

  • #6   4. dec 2013 så dyrlæge?

  • sine G
    sine G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #7   4. dec 2013 forstår ikke din besked Ilder-mor? smiley


  • #8   4. dec 2013 Hvis han plejer at gå frit, er det nok en god ide, minutiøst at undersøge hjemmet for ting/planter mv., som han kan have gnavet i.
    Pøj-pøj smiley


  • sine G
    sine G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #9   4. dec 2013 Tak Henrik M. Ville du lukke ham ind i buret hvis det var dig? når vi ikke er hjemme til at holde øje med ham?

  • sine G
    sine G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #10   4. dec 2013 er det egentlig skidt at han spiser hø, hvi det er en hårbolle? Tænker på at det er meget tørt.. hvis det er en form for forstoppelse.

  • #11   4. dec 2013 Det undlod jeg med vilje at komme ind på, fordi jeg var lidt i tvivl. Jeg har kun ude kaniner, så jeg er lidt på udebane her, men ja det ville jeg nok, ihvertfald lige indtil der er styr på det her.
    Han er vel ikke i fæld ?


  • #12   4. dec 2013 min besked var mest et skub til at han skal til dyrlæge når han ikke er som han plejer, better safe then sorry

  • sine G
    sine G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #13   4. dec 2013 Han slængede sig i går, så det er først fra i morges. tænker at jeg lige ser ham an de næste 30 min. og hvis han ikke ændrer sig ringer jeg lige til dyrelægen og hører hvad de synes jeg skal gøre. Du snakker om at lukke ham ind ikke? smiley
    Jeg ved ikke om han er i fæld. Det kan godt være, da jeg nogle gange kan se når han har været oppe ved mig på mine sorte trøjer i forhold til lidt hår der sidder efter. kan vi børste ham?



  • #14   4. dec 2013 Ja jeg ville nok sætte ham i buret.
    Det er, mig bekendt, ALDRIG skidt at en kanin spiser hø, tvært imod, uanset hvad den evt. måtte fejle.
    Hvis du har mistanke om hårboller, kan du prøve at få noget annanas saft i ham. Det indeholder et enzym, som hjælper til at opløse hårbollerne. Det skal være en fersk annanas. I det på karton eller dåse, er enzymerne ofte ødelagt. Det er fint hvis han selv vil spise stykker ellers kan saften gives i mundvigen med en pipette eller en injektionsprøjte.


  • #15   4. dec 2013 Du skriver han får spidskål og gulerod. Opbevarer du det i køleskab ?

  • sine G
    sine G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #16   4. dec 2013 Nej. det opbevares ved stuetemperatur (måske gulerødderne på et tidspunkt er opbevaret i køleskab).. Jeg havde nemlig læst herinde at det ikke måtte være i køleskab. men er lidt i tvivl om de sidste gulerødder er opbevaret i køleskab. Jeg har nemlig ikke været særlig meget hjemme på det sidste, så det er min kæreste der har fodret ham.


  • sine G
    sine G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #17   4. dec 2013 kan han være ked af det? jeg har ikke været meget hjemme den sidste uge. er hjemme ca kl 22 hver aften. Men min kæreste er til gengæld meget hjemme.
    Vi har også overvejet om han skal have en makker af en art, nu hvor han stadig ikke er så gammel.. smiley


  • #18   4. dec 2013 Det er fint nok, at have det i køleskab, men det er bare vigtig, det bliver tempereret inden det gives. Kold mad kan få maven til at gå helt i stå. Så er vi ude i en Fiberplex kur. Det er en pasta på tube. Det kan fås i visse dyrehandle, men hvis man ikke har prøvet det før, er det nok fordel at tage til dyrlægen, så får man en ordenlig instruktion i, hvordan det skal gives smiley

  • #19   4. dec 2013 Den med ked af det, den tror jeg ikke på. Det er vist at tillægge dyr menneskelige egenskaber, som de næppe har.
    Under alle omstændigheder skal en kanin spise nogenlunde normalt hver dag ellers er der noget galt.


  • #20   4. dec 2013 Jeg ville give fibreplex 2 gange dagligt i 2 dage, hvis ikke det hjalp ville jeg tage til dyrlægen.

    Den kan godt være deprimeret og føle at der mangler noget.


  • #22   4. dec 2013 Det kan sagtens være den er deprimeret.
    Min egen dreng mistede hans bror i marts - han holdte op med at spise, drikke - han var dog egentlig frisk nok men han var ikke sig selv. Dyrlægerne mente det var fordi han var gammel (han er 6 år nu) Men efter jeg var meget mere opmærsom på ham og han fik noget smertestillende og fiberplex så begyndte han at spise og drikke igen - han var helt nede på 1200 g. men i dag vejer han 2300 og han er som han skal være igen!
    Men jeg vil ikke sige det er fordi din kanin er ked af det. Der kan være 100 andre grunde, så begynder den ikke at spise inden i morgen ville jeg tage den til dyrlæge.

    God bedring og held og lykke!


  • sine G
    sine G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #23   4. dec 2013 Min kæreste fortalte her for lidt tid siden at han gav ham en gulerod fra køleskabet i går, og han plejer at få ved stuetemperatur - så det kan måske have været den. Og han kunne ikke huske om han også var kommet til det dagen før.
    Efter min kæreste dog er kommet hjem til ham her for 10 min. siden, har han opført sig lidt mere normalt, og spist en lille smule kaninpiller (dog kun hvis de er i hans legebold). Dejligt med så mange svar


  • #24   4. dec 2013 Tænker at du skal ha fat på fiber plex eller critical care, bare for en sikkerheds skyld! smiley

  • sine G
    sine G Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #25   4. dec 2013 Til at have liggende? Hvad gør det præcis? og hvad er det?

  • #26   4. dec 2013 Det er noget man giver kaninen hvis den ikke vil spise eller hvis den har diarré.
    Det er ekstra fibre så kaninen kan få styr på maven. smiley
    Fiberplex kan du få ved nærmest alle dyrlæger. Critical care er ikke så udbredt i DK.


  • #27   4. dec 2013 (link fjernet)

Kommentér på:
min kanin vil ikke spise??

Annonce