573 visninger
|
Oprettet:
Han kanin parring {{forumTopicSubject}}
Hejsa ville bare lige høre om hvor tit en han kanin kan og må parre, altså om hvor tit en han må forsøge at lave eller lave unger?
Er der et hvis antal gange om måneden, eller om året eller hvordan fungere det?
Håber at få et svar, da jeg har haft flest hunner igennem min barndom
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 10 Emner: 23 Svar: 586
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
De vil typisk sætte sig til at nusse hunnen, spise eller lægge sig til at sove, når de ikke orker mere
okt 2013
Følger: 5 Følgere: 2 Gnavere: 2 Emner: 2 Svar: 8
Dejlig at være på den sikre side men hvad så med alderen min ene han er 8 måneder er han så gammel nok, men jeg har læst noget et sted herinde med at det er der de må begynde men vil hellere være på den sikre side ?
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 10 Emner: 23 Svar: 586
okt 2013
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
En hankanin splintres jo ikke i tusinde små stumper og stykker hvis man lader den parre for tidligt, man risikerer jo bare, der ikke kommer unger (hvilket jo heller ikke er en garanti hver gang med fuldvoksne kaniner).
Hvis man ikke er presset på tid, vil jeg til enhver tid anbefale man venter med at bruge dyr i avl til de er omkring 8 måneder, men man får ikke mig til at rynke på næsen af parringer foretaget ved 7 måneders alderen, forudsat ejer tager det fulde ansvar for de uheldige konsekvenser, der kan komme.
okt 2013
feb 2013
Følger: 6 Følgere: 6 Svar: 30
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Og jeg havde en importeret han, som virkelig var en forbedring i mit avlsarbejde - og som senere fik navnet Don Juan.
Han fik lov til at parre 5 hunner om formiddagen med ½ times mellemrum - derefter en velfortjent middagspause .- og så 4 hunner med ½ times mellemrum om eftermiddagen.
Jeg filosoferede lidt over, om det var at drive rovdrift på hannen, men da forsøgskaninen - i ordets bogstaveligste forstand - havde vist udpræget sex-lyst under hele eksperimentet, måtte det have været FARS DAG i Mimrelund..
Jeg skal lige indskyde, at hver hun kun blev bed;kket en gang.
Det sendte jeg s af sted, uden at vide, om der kun havde var saftevand til hunnerne, eller om det resulterede i dr;gtigheder.
Resultatet blev 48 unger af 8 hunner / og det var i grunden ikke galt.
Han kanin parring