1.465 visninger
|
Oprettet:
Til jer emd indekaniner. {{forumTopicSubject}}
Jeg står og skal flytte i lejlighed (uden have) i det nye år. Har nu to ude kaniner, i store lækre bure, de er hanner og går hver for sig.
Tror desværre ikke vi kan have begge med i lejligheden, men den ene skal.
ingen af deres nuværende bure kan bruges indenfor, så søger lidt råd og info omkring det at have inde kanin.
Især hvor stort buret skal være, Vil kun drengene det bedste.
De er blanding af dværgvædder og hollænder, knap 12 mdr gammel. de vejer nu 1300 g og vokser vel lidt endnu, ikke kæmpe kaniner med heller ikke de mindste.
kan jeg se nogle billeder at jeres bure.
maj 2013
Følger: 26 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 692
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
Ved ikke hvor renlige dine kaniner er, men min løber i hele lejligheden det meste af dagen, så måske det var en mulighed. Give hver af dine kaniner et område
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Jeg vil mene, at du sagtens kan bruge mindstemåls anbefalingerne på minimum ½ kvardratmeter til hvert dyr, for de bliver ikke større, hvis de er 12 måneder.
Har du så samtidig planter om at lade dem gå frit i lejligheden ofte, synes jeg ikke du nødvendigvis behøver købe det størst mulige indendørs bur til begge kaniner
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
Jeg har et tremmebur på 2 etager, hvor de har hver sin etage.
aug 2013
Følger: 9 Følgere: 10 Gnavere: 1 Emner: 3 Svar: 59
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 98 Gnavere: 52 Emner: 63 Svar: 1.481
Min værelseskanin har ikke bidt noget i stykker, og hun fandt selv ud af at bruge bakken som min kat også bruger.
Hun har tisset én gang i sengen, men det var fordi jeg ikke lige var opmærksom, og det var inden hun opdagede bakken.
Man kan sagtens kaninsikre sit hjem, så der ikke bliver bidt i ledninger eller andet.
En kanin er god at have som kæledyr hvis man f.eks. bor i lejlighed, da de ikke fylder det store, er nemme at toilettræne og næsten bliver som en lille hund.
Så jeg kan ikke relatere til det, du har skrevet med at en kanin ikke er særlig boligvenlig. Men det er vel forskelligt fra person til person og fra kanin til kanin.
jul 2013
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 28
De er vokset op med tissebakke og skifer og tisser altid der. Også når de løber frit indenfor. De er ikke udvokset endnu, da de først bliver 1 år i marts. Vi flytter først til februar så de vokser jo nok endnu.
Kan ikke have begge kaniner med, så skal kun bruge et bur.
Har endnu ikke haft problemer med gnaverri indenfor, da de altid har rigelige ting at gnave i.
Tror jeg køber et to etagers bur til ham, så har han plads nok.
Tak for jeres svar
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 63 Emner: 21 Svar: 675
Hun bor også indendørs i et 160 cm x 70 cm bur og virker ganske godt tilfreds.
Om aftenen åbner jeg buret, og så hopper hun rundt inde på det værelse hun står, så hun kan undersøge alt.
Penny er heldigvis IKKE en destruktiv kanin og har indtil nu intet ødelagt eller gnavet i
Til jer emd indekaniner.