{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

er der nogen der kender en avler i nærheden af kolding {{forumTopicSubject}}

jeg har købt ved holt familien, men desværre har hun mest kun skinny og rosette marsvine, og det vil jeg ikke have, jeg vil kun have glathåret marsvine og to piger og de skal være mørke i pelsen. jeg har fundet en i Taulov som hedder peter, han har to dejlige piger.... hvis jeg køber dem, er der andet jeg skal kikke efter end dyr i pelsen, ´løbende næse, betændte øjne. ? jo måske skal jeg kikke tænder, men hvad er det lige jeg skal kikke i tænderne, om de er for lange ? de vejer snart 300 g. og et spørgsmål mere, jeg er så bange for de er indavlet... det kan man vel ikke være sikker på de ikke er.. men hvis de er bider de så meget. det har jeg hørt ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er der nogen der kender en avler i nærheden af kolding
  • #1   20. nov 2013 Ham Peter i Taulov ville jeg gå i en STOR bue udenom - har ikke selv været der, ville faktisk ha' været forbi der engang og kigge men han havde misforstået mit spørgsmål mht. tidspunkt.
    - Men mit indtryk er at de på guloggratis fx bare vil ta' imod ALT af marsvin og de avler på alt konstant og synes ikke deres dyr ser umiddelbart særlig pæne ud smiley

    Jeg ville personligt ikke have dyr derfra, det er bare min holdning dannet på baggrund af hans annoncer og hans konstante kommentarer til alt der ligner marsvin som bortgives - er som om alt ukritisk kan avles på.

    Mht. om marsvin skulle bide meget, pga. indavl - dén var ny. De kan bide meget pga. dårligt sind men nok mest pga. dårlig håndtering - synes personligt der skal meget til før et marsvin decideret bider dig, så har du altså gjort noget galt.

    Ville kigge efter en ordentlig opdrætter, behøves vel ikke død og pine lige være i Kolding og omegn? smiley Transport er jo ofte muligt smiley
    - Kig på www.marsvineklub.dk og prøv at se efter opdrættere der har det du ønsker og se om ikke de har to søde piger smiley

    Ved da at Kappels har glathårede dyr smiley

    http://www.kappelsmarsvin.dk/

    (Btw så har Farm Holt altså ikke skinnyer mig bekendt - og der er ikke noget som hedder "rosette", det hedder kæledyr med hvirvler :-))


  • #2   21. nov 2013 jeg kender også ines fra bramdrupdam

  • #3   21. nov 2013 Ines har ikke marsvin længere smiley

  • #4   21. nov 2013 ok, hvorfor ikke, hvad er der sket.. ? er hun ked af det.. skilt hmm trist

  • #6   24. nov 2013 hej rollos dyr, jeg har fundet en avler i Kolding, via marsvine klubben som du linkede det, og det viste sig faktisk at hun lige samme dag har fået 5 babyer og den ene var kun en dreng, og de er næsten helt glathåret, den ene har kun en strit i panden, men da min datter allerede inden vidste at den ene skulle hedde tot og den anden silke, var det ikke så værst endda med en tot i panden, så var navnet selvskrevet. og de var begge mørke og slet ikke ens, og søskende, så dem kan jeg få om en måned ca.
    pudsigt nok kendte min mand hendes mand, så de fik også en god snak.
    Jeg vil sige ude ved peter er der mega mange marsvine i bure og store spande, der er ikke hygge kroge, hængekøjer, rør, eller lign. vi så katte sloges om en marsvin de var ved at æde et stykke derfra, det var mine børn meget oprevet over, hvilket jeg godt kan forstå, men jeg vil ikke skændtes med ham om det, så vi gik ikke tilbage for at sige det. Manden er virkelig sød, og vi fik lov til at røre de fleste dyr, dog ikke ungerne eller dem han ikke ville sælge som var i et andet rum.
    Det er ikke som i avler har jeres marsvine, han har mere masse produktion, hvilket jeg jo synes er alt alt for mange, men det er jo nok bare mig..
    Min mand brød sig ikke om at vi skulle købe der, så derfor valgte jeg at spørge herude om om jeg kunne finde en anden løsning.
    Faktisk er moren til de babyer hos avleren i Kolding faktisk fra farm holt, så det synes jeg er lidt sjovt, så lidt af min vilje får jeg da... ses herude.


  • #7   24. nov 2013 Puh, ham Peter lyder som et grimt sted! Må tilstå at jeg på et eller andet tidspunkt gerne vil se det hele selv, mere for at se om min tanke om stedet stemmer overens med mine dystre forventninger - din fortælling om det lyder desværre som det jeg forventer.

    Men dejligt I fandt en anden opdrætter tæt på Jer, som I er trygge ved! Dét er sådan det skal være, - ikke masseproduktion som ham peter!


Kommentér på:
er der nogen der kender en avler i nærheden af kolding

Annonce