{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.478 visninger | Oprettet:

ville i stikke hul på en byld {{forumTopicSubject}}

ville lige høre jer af om i ville prikke hul på jeres marsvins byld, eller i ville lade den være så den selv kan springe, men så bliver den jo nok stor og laver et kæmpe sår. jeg havde overvejet at sætte et bedøvende plaster på efter jeg har barberet hårene væk og så prikke hul på den med en nål. jeg kan mærke bylden er blød, så der vil helt klart komme noget ud. jeg tror marsvinet vil være glad når den er tømt, man skal bare sørge for at vaske det hver dag så det holdes rent. det er kun spørgsmål om jeg tør når det kommer til stykket... hvad ville i gøre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ville i stikke hul på en byld
  • #1   13. nov 2013 kontakte dyrlægen det ville jeg ikke turde gøre selv

• #2   13. nov 2013 Dyrlæge!?

• #3   13. nov 2013 Min største bekymring ville nok være, om man kan være sikker på, at det er en byld?

Hvis der skal gøres noget ved det, bør det nok være i samråd med dyrlægen.

• #4   13. nov 2013 Nej, det ville jeg ikke. Min kat havde en stor, hævet byld fyldt med puds sidste år, og få timer inden vi havde en dyrlægetid til hende, sprang den fordi min mor kørte hånden over den. Hun var total glad og lettet bagefter fordi det må have strammet og gjort ondt, og hun slap kun for en tur til dyrlægen da min mor og veterinærsygeplejersken i samråd blev enige om, at min mor (som er sygeplejerske) godt kunne rense såret. Så det er ikke noget, vi nogensinde havde rodet med, medmindre den var sprunget af sig selv.

• #5   13. nov 2013 Den skal til dyrlæge uden tvivl!

Aldrig tøm den selv da der kan komme infektion i den. Dyrlægen skyller den med antibiotika når den er tømt for at forhindre dette. Og at vente til den selv springer er endnu mere farligt da du kan risikere den springer indeni dyret og så hedder det akut aflivning.

• #6   13. nov 2013 Ja vi tømmer bylder selv på egne dyr, eller rettere min søster gør (jeg egner mig ikke til den slags) idet hun har erfaring med det. Havde vi ikke det, hed det dyrlæge - jeg ville aldrig vente til en byld sprang af sig selv, idet de også kan springe indad og forårsage skade.

• #8   14. nov 2013 Fra dyrlægen. Og det er vel også ret logisk at kan den springe udad så kan den også springe indad. Og er man uheldig at den springer indad så har du pludselig det der var indeni bylden, inde i selve marsvinet og det er farligt.

• #10   14. nov 2013 Når du ikke selv har erfaring med at tømme bylder og lign. ja så er det forbi dyrlægen. Så kan han/hun eventuelt vise dig hvordan du kan gøre i fremtiden.

Men for en start så er det ikke noget man kaster sig ud i uden nogen form for erfaring.

Og hvis den springer af sig selv efterlader den et større hul osv. som skal hele end hvis de bliver prikket hul på af dyrlægen.
    Plus som det nævnes den kan springes ind ad.

Så afsted til dyrlægen

• #11   14. nov 2013 Det ville jeg aldrig gøre. Den skal til dyrlægen og få det gjort!

Kommentér på:
ville i stikke hul på en byld

Annonce