{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.077 visninger | Oprettet:

Noget andet end "standard"-kanintilbehør? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg skriver dette indlæg, da jeg netop har købt kanin. De sidste dage op til har jeg gjort mig de nødvendige indkøb for at holde kæledyr. Dog synes jeg det er utroligt ringe udvalg der findes til kaniner!
Toiletter, dunke og seler findes ofte kun i 3 standardfarver (rød, blå, grøn), og der er ærligt talt ikke meget variation fra sted til sted, det virker som om alle dyrehandlere (både online og fysisk) får varer fra samme producent.
Synes bare standardudstyret er så kedeligt og upersonligt!
Vil gerne give min lille pige et "hjem", som jeg også synes om.
Jeg har efter lang tids søgen fundet et lyserødt toilet som afviger lidt fra de andre. Dog synes jeg alene ting som en simpel keramikskål er svær at finde i pæn farve. De fleste har et lidt (sorry) barnligt print, ellers er farveudvalget noget kedeligt.
Synes jeg har søgt mange steder på nettet for at finde pæne ting.

Er det bare mig? Hvis I kender til webshops med mere varieret udvalg og ikke kun ting i standard rød-grøn-blå farve må I meget gerne linke!
Synes det er så synd, der er så stort et udvalg til hunde og katte, men næsten intet til kaniner smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Noget andet end "standard"-kanintilbehør?
  • #1   11. nov 2013 Hej Cecilie

Det drejer sig såmænd bare om, at der indenfor kaniner ikke er nok tosser, der ønsker at købe særligt udstyr i dyre domme smiley

Men hvis du synes det mangler på markedet, står det dig frit for at starte en produktion af diverse udstyr op smiley

Helt personligt ønsker jeg simple, holdbare og rengøringsvenlige remedier, frem for en masse spektakulært, spraglet habengut.

• #2   11. nov 2013 Prøv og kigge på om Zooplus.de ik har noget smiley

• #3   11. nov 2013 Udstyr på lux-shoppen.dk
    Seler på kaninhop.dk under bygholm seler:)

• #5   11. nov 2013 Den sele, som Smilla anbefaler, kunne jeg ikke drømme om at sætte på en kanin, den giver slet ikke kaninen ordentlig bevægelsesfrihed.
    Men som Cilia også skriver, kan bygholmselen fås i flere forskellige farver og mønstre.

• #6   11. nov 2013 Mht. de vestformede seler, så vil jeg sige, at du for guds skyld skal holde dig fra den type. Kaninen har ikke god bevægelsesfrihed i den, og den er lukket med velcro, så kaninen kan vride sig fri. Derudover er snoren ultra kort og er at et elastisk materiale, så når kaninen ikke kan gå længere, vil den blive slynget tilbage, grundet elasticiteten i snoren. Ubehageligt vil jeg tro.

Mine kaniner har alle nogle fine hjerteformede madskåle af porcelæn, fordi jeg er så tosset, at dem skulle de bare have smiley
    Til det vil jeg sige, at man jo ikke behøver købe skåle, som er beregnet til kaniner.
    Hvis du finder en katteskål, som du bedre kan lide, en skål fra IKEA eller lignende, så er kaninen helt sikkert ligeglad smiley

Hvis du er ude efter seler, så vil jeg anbefale www.rabb-it.se eller www.kaninhop.dk (Bygholmselen) alt efter hvilke type sele, du ønsker.

• #9   12. nov 2013 Jeg gider ikke ligge en masse plastic ting hen til mine kaniner.. ser du.

Grene, sten, rør:) Er perfekt legetøj.

• #10   12. nov 2013 Jamen Kaffa, jeg er ikke interesseret i "skrammel og overflødig bras", jeg er interesseret i noget holdbart udstyr og tilbehør, jeg synes absolut ikke et toilet, en ordentlig og holdbar flaske og madskål er overflødigt bras til en kanin?
    Jeg er enig i, at dyrehandler har meget "skrammel", men jeg kan ikke se hvad det er emnet relevant? Jeg søger jo netop sider eller butikker som har noget i ordentlig kvalitet som ikke ligner børnelegetøj i pangfarver.

Jeg takker for linksene og tipsene til jer andre, jeg har været i Maxsø i dag, de havde et lidt større udvalg smiley Dog har jeg svært ved at finde træhuse/huler til buret som ikke er for snævre i indgangen smiley Men jeg må prøve at lede videre smiley

• #13   12. nov 2013 Tja, jeg må give Kaffa ret.

Der findes utallige produkter på markedet, nogle bedre end andre, selvfølgelig.
    Jeg kan 'frygte' lidt, som TS nævner til sidst i sit første indlæg, at markedet 'forhåbentlig' skal ende i at være lige så stort som til hunde og katte. Et marked der, efter min mening, er fuldstændig ude af proportioner..
    Samtidig tror jeg der kan snige sig en selvretfærdighed ind, hvor man 'bygger et guldpalads' til sin kanin, hvor den i virkeligheden mistrives.. Fordi, som nogen tænker: Jo flottere, jo dyrere, jo bedre..

Selv stoppede jeg så godt som med det kulørte plastic for længe siden, og bruger sort metal, krom og dog de orange plastic vandtrug med grønne låg - Her er det ensformigheden, der får det til at se ordenligt ud.

Men som udgangspunkt er jeg glad for, det stadig (på sin vis) er praktikaliteten der er i højsædet, frem for det er 'pænt' - Uanset hvor flot en skål man køber, så kan den altså stadig blive overgjort i urin og afføring smiley

• #14   13. nov 2013 Nøvling: Der er også forskel på at have kaniner til kæl og drive en avl (udstillingskaniner?). Ikke fordi avlsdyrene ikke også kan være kæledyr, men når man har få kaniner, kan man sikkert godt presse ind i programmet at skulle vaske skålen en gang om dagen eller hver 2. dag.

Som ejer af 8-12 kaniner gennem hele gymnasiet, gennemsnitligt 10 kaniner, har jeg haft tid nok til at pusle om kaninerne og rengøre deres skåle.

Men jeg giver dig ret i, at der skal være fokus på kaninens velfærd frem for et lækkert udseende.
    Jeg tolker det dog også sådan, at TS egentlig bare gerne vil købe noget fint tilbehør, som er funktionsdygtigt, men med et specielt design smiley

• #15   13. nov 2013 Tak Lulle, du har forstået hvad jeg leder efter smiley
    Jeg synes det er lidt synd, at min tråd har drejet sig væk fra sin egentlige pointe. Jeg skrev den ikke for at starte en debat om emnet (hvilket sikkert kunne være spændende), men for at få links eller adresser på det jeg søger.
    Min kanin er på ingen måde i fare for at mistrives i min varetægt, hun vil aldrig få så meget udstyr, at det går hen og bliver overflødigt og i bund og grund begrænser f.eks. hendes bevægelsesfrihed i buret. Det jeg efterlyser er blot noget udstyr og tilbehør, som rent faktisk er bare nogenlunde pænt at have stående fremme samtidig med, at det er funktionelt, lever op til min kanins behov og er af ordentlig, holdbar kvalitet. Jeg er ikke ude på at bygge min kanin et guldpalads. Blot at, som du, Nøvling Kanier, nævner, der skal være noget ensformighed - jeg gider ikke se på et bur der mest af alt ligner et cirkustelt (sorry, det lyder måske overfladisk, men min kanin tager ikke skade af at hendes dunk er en pæn farve fremfor rød/blå/gul/grøn skrigfarve)

Der er masser af pæne ting på markedet i flotte designs og farver på f.eks. eBay - men igen - jeg nægter at bestille fra HongKong hvis f.eks. plastikken eller materialet er sammensat af giftige stoffer. Så selvom man gerne vil købe noget smart/flot til sin kanin, er det absolut ikke ensbetydende med, at man så slækker på kvalitet/funktionalitet/praktikalitet smiley

Håber lidt min pointe blev bedre understreget med dette, så kan selve debatten måske tages i en anden tråd. Det er slet ikke for at lyde sur eller tvær, men det hjælper mig bare ikke i min søgen, at min tråd bliver afsporet fra dets egentlige formål smiley

• #17   13. nov 2013 Og sådan er vi heldigvis så forskellige smiley

• #18   14. nov 2013 Lulle:
    - Og med 30-40+ kaniner står vask af skåle osse på programmet, faktisk hver dag smiley

Derfor synes jeg det er vigtigt, at udstyr er let at rengøre, tåler kogning når det er nødvendigt, og frem for at, tåler at blive kastet/skubbet rundt i buret af en nysgerrig kanin.
    - Det kan blive et problem på den lange bane, hvis man udelukkende går efter små, 'nuttede' skåle, f.eks med et sart print, der ikke tåler høje temperaturer som opvaskemaskine eller kogning.

Men er det blot en sag om, at trådstarter er irriteret over f.eks grøn madskål, drikkeflaske med rød 'tut' og en gul høhæk, så findes der jo producenter, der laver hele serier med samme farve smiley - har desværre ikke lige nogle navne på tungen, men de findes smiley

Kommentér på:
Noget andet end "standard"-kanintilbehør?

Annonce