{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.034 visninger | Oprettet:

Mette H
Mette H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Første gangs kaninejer {{forumTopicSubject}}

Hvilken race egner sig bedst, hvis man skal have kanin for første gang? Er mest til hermelin smiley men racen skal også kunne lide børn, da jeg har en datter på 5 år. Er det bedst med to? Og kan to af samme køn gå sammen? Håber nogen kan hjælpe smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første gangs kaninejer
  • #1   10. nov 2013 sæt ikke to kaniner sammen med mindre de har rigelig plads og er neutraliseret smiley det er forskelligt fra kanin til kanin
    men jeg foretrækker løvehovede,hollænder eller dværgvæder smiley

• #2   10. nov 2013 Jeg vil nok sige at en dværgvædder er bedst som kæle kanin

• #3   10. nov 2013 Hvilken race egner sig bedst, hvis man skal have kanin for første gang? Vil sige dværgvæddere, løvevæddere eller hollænder. 1 - 2 år gamle. Så man ved at det er børne kaniner, der ikke bliver skræmt eller et til at tage ud af buret. Og jeg ville aldrig i mit liv sætte to kaniner sammen. 1 kanin = 1 bur, 2 kaniner = 2 bure.
    Og for gudsskyld ikke en dyrehandler kanin, men en kanin fra nogle som har forstand på kaniner.

• #4   10. nov 2013 Jeg ville sige dværgvædder eller hollænder som førstegangskaniner smiley
    Som det også nævnes af en anden, så vælg evt. en der ikke er en unge, for så er den over "bøllealderen" og I kender dens temperement smiley
    En kanin er fin til en start, så kan I også se om det er noget for jer at have kanin. Og så er det vigtigt at understrege at kaniner er kolonidyr og ikke flokdyr, hvilket betyder at de ikke skal gå sammen. Som kolonidyr har de hver sit territorium, og den anden kanin må kun komme derind, hvis den er blevet "inviteret". Det behov kan ikke opfyldes i et bur, så derfor er rådet: 1 kanin = 1 bur. 2 kaniner = 2 bure

Du kan læse mere her: http://kanin-oplysning.webs.com

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #5   10. nov 2013 Her kan du læse om kaninadfærd
    http://kaninfo.weebly.com/adfaeligrd.html

• Mette H
    Mette H Tilmeldt:
    nov 2013

#6   10. nov 2013 Ok mange tak for de gode råd smiley hvad med temperament i hanner og hunner? Hvilken er " lettest"?

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #7   10. nov 2013 Det er forskelligt. Min erfaring siger at de fleste kaniner har det bedste temperament efter en neutralisering, så er de nemlig ikke for forstyrret af en masse hormoner.

• #9   10. nov 2013 2 ud af 3 af mine han kaniner har haft et mega skønt temperament smiley min første kanin Stampe var en stor kælepotte. Han var dværg vædder. Da han døde fik jeg Joey. En aggressiv en som blev aflivet og nu har jeg Chico som er en dejlig nusse trold der elsker opmærksomhed smiley

• Mette H
    Mette H Tilmeldt:
    nov 2013

#10   10. nov 2013 Min datter er vant til dyr, deri blandt kaniner fra sin børnehave smiley men ved ikke om hun er forsigtig, prøver dog at lære hende det smiley

• #12   10. nov 2013 Jeg har Løvehoveder og Hermeliner, og jeg synes de er de perfekte børnekaniner.

• #13   10. nov 2013 Hej Mette

I min verden er den optimale kælekanin til en 5 årig, en dværgvædder han fra en rolig, gennemavlet linie smiley

På den måde sikrer man sig de bedste forudsætninger for et godt, aktivt forhold mellem kanin og barn/familie, en godmodig race, der tåler lidt moslen' rundt, nus og leg, samt et stabilt humør og sindstilstand. At vælge et dyr fra en gennemavlet linie/familie sikrer, at arvelige sygdomme er avlet ud af dyret.

Besøg gerne avleren/opdrætteren du ønsker et dyr fra, og bed om at møde/se/holde forældredyrene. Man har nemlig opdaget en stor sammenhæng mellem forældre og ungers adfærd.

Der er mange farver at vælge imellem, og det er svært at sige, hvor de bedste kæledyr befinder sig. Dog vil jeg anbefale dig at styre udenom både de hvide rødøjet og hvide blåøjet. En langt større andel af disse varianter kan være døve eller lide af nedsat hørelse, hvilket kan resultere i nogle ærgerlige situationer, hvis disse dyr overraskes/forskrækkes.

Held og lykke med jeres fremtidige kælekanin smiley

Kommentér på:
Første gangs kaninejer

Annonce