{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.945 visninger | Oprettet:

Marsvinebur {{forumTopicSubject}}

Hvilket bur er nedsat til 2 marsvin? Et 2 etagers Harald Nyborg bur eller et trixie bur(det på billedet)
Trappen i det bur de skal have bliver selvfølgelig lave minde stejl, så de har bedre mulighed for at komme op og ned smiley
Kom evt. Men bud til andre bure der kan bruges til marsvin smiley burene skal helst være udendørs, da jeg ikke har plads til et større indendørsbur, så skal det stå på gulvet, men nægter at have dem stående på gulvet, for gulvet er koldt her hjemme smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Marsvinebur
  • #1   5. nov 2013 Bare så du ved du så kan det hurtigt komme til at lugte af det tjære der er på taget hvis det står indendørs smiley

• #2   6. nov 2013 Buret på billedet er ikke ret stort, hvis det er det jeg tror det er - og det synes jeg er for småt til 2 marsvin. Der er nemlig ingen garanti for at de kan/vil benytte rampen.

• #3   6. nov 2013 Sweet Leader derfor bygger vi rampen om, så nærmest bliver som at gå ned ad bakke for dem, buret er større end det de har nu, det det de har nu er mindste mål smiley

• #4   6. nov 2013 Hvorfor komme det til at lugte? smiley

• #5   6. nov 2013 de kan da ikke bo ude om vinteren smiley

• #6   6. nov 2013 Lucky: fordi tjære lugter nemt indendørs? Og det er der i taget. Ikke skadeligt eller lugtende hvis der er udluftning, hvilket der jo konstant er udendørs, men helt indendørs så kommer det nemt til at lugte samt jeg tror heller ikke det er sundt for dig eller dyrene at have tjære tæt på når der ikke er udluftning indendørs.

• #7   6. nov 2013 Celina, tror ikke TS vil have buret indendørs.

- Synes buret er for lille.
    Hvis du ikke har plads til at have marsvine indenfor, så må du enten finde på en anden løsning eller slet ikke have marsvin. smiley
    Løsningen er ikke at putte dem ud i et to etagers bur, hvor chancerne for at de vil trives der er meget små.

• #8   6. nov 2013 de skal nemlig stå indendørs, men som sagt bygger vi buret om så det vil pase til marsvinende, blandt andet vil stigen blive lavet om, så den ikke er så stejl, og nu når taget vil komme til at lugte vil vi erstatte det med en træplade smiley

som sagt er buret stører end det de har nu smiley

• #9   6. nov 2013 buret er 116 cm langt smiley

• #10   6. nov 2013 Men det er til gengæld smalt.

• #11   6. nov 2013 Det er vel ik meningen, at de skal stå udendørs om vinteren?

• #12   6. nov 2013 altså jeg tænker jo lidt.. hvorfor ikke bare købe et af de lave pax og selv lave rampe imellem hylderen.
    Jo, de er da lidt kortere, men til gengæld er de bredere, hvilket giver dyrene bedre mulighed for at 'passere' hinanden uden at nogen bliver sure fordi middagsluren bliver forstyrret.

• #13   6. nov 2013 Jeg synes dette bur er et ret stort "skrummel" sammenlignet med hvor lidt plads dyrene egentligt har. Også fordi der går gulvplads fra til hullet ved rampen.

Du skriver, at buret er 116 cm i længden. Var det så ikke en idé at købe et indendørsbur på 120 cm i længden og så lave/købe et stativ, det kan stå på, så de slipper for det kolde gulv? Et indendørsbur vil være langt mere praktisk, også fordi de så kan få en del mere lys ind. Derudover så vil det også holde i meget længere tid, da sådan noget træ, som udendørsburet er lavet af, hurtigt går til grundet fugt, gnaveri og lignende.

Hvis de ikke kan tåle at være på gulvet, så kan de jo alligevel ikke bruge nederste etage?

• #14   6. nov 2013 De kan jo godt tåle at være på gulvet, jeg vil bare ikke have de skal stå på gulvet, på grund af det vil være for koldt, nu når i nærmer os vinter, men der vil jo også komme en plade under bunden, så de ikke går direkte på gulvet, samt voksdug og salvsmuld, samt hø eller halm når det bliver RIGTIG koldt udenfor smiley også vil min hund sikkert stå over dem som en høg, hvilket jeg synes er synd. har altså ikke plads til et 120 cm bur hverken i længde eller stående på gulvet....

LUX rotter læs kommentarerne og du finder ud af det smiley

fordi så har min hund adgang ind til dem, også har jeg ikke arsvin ret længe mere.

buret er 63 bred...

• #15   6. nov 2013 hvis du har det fodkoldt hvor du bor, så er en plade ikke godt nok - så skal den plade de skal gå på hæves over gulvet.

• #16   6. nov 2013 Nu ved jeg ikke, om det bur på 116 cm skal kiles ind et smalt sted, for ellers så vil et indendørsbur på 120 cm x 60 cm da ikke være en dårlig investering.

Men din hund kan da ligeså godt være over dem, hvis de er i den nederste del af buret?

• #17   6. nov 2013 kunne i evt. ikk bare svare på det spørgml jeg stiller? det var faktisk det jeg kom fra.. hvis de ikke vi bruge buret er det jo bare mit problem..

Lulle mit værelse er aflangt, og min seng fylder stortset det hele, så hvis der skal være et 120 cm bur skal mit skrivebord, min kommode med tøj ud, for ellers kan jeg ikke komme til mine marsvin, og hviis jeg skal kunne komme til dem, kan jeg ikke komme til mit tøj eller til mit skrivebord..

sweet leaf, du læte vist hvad du ville høre, for jeg skrev de også ville få halm derned, så det bliver deres "putte etage"

• #18   6. nov 2013 nej, jeg læste hvad du skrev - men jeg er opvokset i et hjem hvor der er fodkoldt, og er der fodkoldt på dit værelse, så bliver der koldt direkte i gulvhøjde uanset om du kommer halm i eller ej... og så bør pladen været hævet over gulvhøjde.

• #19   6. nov 2013 jeg ved ikke om det er fodkoldt,jeg synes bare de burde kunne komme væk fra gulvet, så HVIS det bliver koldt har de mlighed for at komme op smiley men hvis ikke i synes de skal have sådan et bur må i jo komme med et bedre forslag, MED link smiley

• #21   10. nov 2013 Team AHA: Nu er det sådan, at der er lavet videnskabelige undersøgelser om, hvorvidt marsvin kan tåle at være udendørs.
    Jeg kan ikke huske, om det er på Aarhus eller Aalborg universitet, undersøgelserne er blevet udført.
    Det har vist sig, at marsvin får kulderystelser, når temperaturen kommer under 10 grader. Det giver på sigt skader på forskellige organer (og helt sikkert også på marsvinenes livskvalitet), så jeg vil ikke anbefale, at marsvin holdes på sådanne temperaturer.

• #22   10. nov 2013 Team: ja så vil jeg jo mene i ikke er jeres ansvar bevidst og ikke burde have marsvin.

• #23   10. nov 2013 For alt i verden skal mine marsvin ikke stå ude om vinteren, om de så fryser eller ej, for det første har jeg kun ét udendørsbur og det er min kanins, samt så er de ikke bygget til under 10 grader, måske kan de overleve men de trives ikke..

Men Folkens har en reol i overskud vi sætter nogle ben på og voksdug i bunden, så de får 174*45 at boltre sig på smiley spørgsmålet er bare lige hvad jeg skal ligger over det så min hund ikke æder dem smiley

Kommentér på:
Marsvinebur

Annonce