{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.452 visninger | Oprettet:

Min kanin stak af!! {{forumTopicSubject}}

Hej GG.

Her for lidt over en time siden skulle jeg ud for at fodre mine kaniner.
Jeg var mega træt... Havde sovet SÅ dårligt i nat!
Da jeg kom derud, stod jeg sådan lidt og stirrede ud i ingenting, lige indtil det går op for mig hvad jeg står og stirre på...
Sasha havde IGEN sluppet ud af sit bur!!!
Hun har gjort det en gang tidligere for et par mdr. siden, og troede overhovedet ikke hun ville gøre det igen. Hun bor i sådan et indendørs bur, med læ. Men det var sådan skubbet det øverste. Som om hun har haft mega meget krudt i røven, og så løbet rundt i buret og så har fået sat af på buret, så tremmerne er skubbet og lågen er åbnet.
Den gang fik jeg fanget hende ret nemt, hun var ude i haven ved udendørsburene.
Men her til morgen... var hun pistvæk. Jeg gik i chok og gik rundt og kiggede de steder jeg mente hun var. Jeg gik ind til naboen, og gik rundt i hendes have (mega pinligt) var bange for at blive opdaget, men hun var ikke hjemme. Jeg gik ind til mig selv igen, og hun var der stadig ikke! Jeg begyndte så at kalde på hende, mens jeg stod ovre ved de andre kaniner. Og lidt efter jeg kaldte, hørte jeg en busk larmer ret højt, inden på den anden sidde af det hegn vi har til at give lå til kaninerne. Jeg gik over til der hvor man kunne klemme sig ind på den anden side. Og så kom hun frem fra busken. Hun så helt hjælpeløs og hun var MEGET beskidt! Med mudder osv. Jeg tog foder spanden og gik stille og roligt over mod hende, mens jeg raslede med spanden. Men hun løb ind til vores anden nabo! Jeg tænkte bare Nej, nej, nej ik gå derind.
For man skal gå HELE... vejen uden om! ud på til vejen, og hele vejen hen og ned til det hus ved siden af.
Men da jeg kom derover var hun væk! Min mave gjorde så ondt og mit hjerte sad helt oppe i min hals. Jeg var sikker på at jeg aldrig ville få fat i hende! Da hun havde fundet ud af at hun bare kunne løbe væk fra mig. Jeg gik ind i vores have IGEN. Og kaldte videre på hende, og så fandt jeg hende under Nomadjin's bur. Og da jeg gik tættere på hende, løb hun ud i vores have igen.
Jeg valgte at give de andre kaniner mad, mens hun var i haven, i håb om at hun ville løbe hen mod mig så jeg kunne tage fat i hende. Men det gjorde hun ikke. Da jeg havde fodret de andre, tænkte jeg bare ''nu går jeg simpelthen hen mod hende, lige meget hvad'' Og det gjorde jeg. Hun løb væk fra mig, hen mod det lille udendørsbur. (Det skal lige siges at der en lille indgang til buret, men som er lukket af inden fra. Tror det i sin tid, blev brugt til en vej, så de kunne være indenfor i buret og løbe ud i en lille gård. Man kan se buret jeg skriver om i et af mine fotoalbummer ''Stalden''
Sasha løber så hen foran den indgang, og jeg tænker bare ''gå nu derind, please, så kan jeg spærre så hun ikke kan komme ud nogen andre steder end foran mig'' Og fandeme så!! Så løber hun derind, og jeg får fat i hende!! smiley Jeg blev SÅÅ glad. Jeg har så byttet lidt rundt så Sasha kom op i Azora's bur, hvor hun Ikke kan komme ud.

Hold op en morgen!!
Jeg er godt nok træt.
Jeg var SÅ bange for i starten, om hun nu var blevet kørt ned, fordi hun er sort, eller meget mørk, og jeg ved jo ikke om det var i nat det skete.
Jeg lavede faktisk en film da jeg gik ud for at fodre!! Mega heldigt eller hvad man nu siger!

Det er fordi at Moonlight er total sød. Nogle gange så ligger hun og sover når jeg kommer for at fodre, og så kalder jeg på hende, og så kommer hun lidt efter, og gaber helt vildt. Og det ser rigtig sødt ud, og det ville jeg altså lave med hende i morges. Men man kan se Sasha's bur for enden!!! Og der kan man se hvordan hendes bur stod, og det så ud da jeg fandt det.
Jeg vil lige se om jeg kan overføre videoen til pc'en.

Har i prøvet hvor jeres kaniner stak af?
Det er godt nok væmmeligt smiley

Undskyld fordi jeg fik skrevet SÅ meget!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kanin stak af!!
  • #1   3. nov 2013 Alec stak også af igår..
    han blev rigtig bange for et eller andet i løbegården, da jeg kom derned, så jeg han løb rundt og rundt, og lige pluselig sprang han op i lågen også kom han ud, løb videre ned til vores birketræ, og væk var han.. jeg kunne prøve at gå hen imod ham, selvom jeg stod flere hundrede meter fra ham, tog jeg et skridt, løb han. (Det var om morgen)
    Så jeg valgte bare at lade ham være, og der gik kun en time maks, også løb han rundt omkring haven - altså han ved hvor han bor.
    men stadig løb han skræmt væk hvis det mindste berørte sig, eller jeg ville fange ham.
    da jeg så senere ville ud og se om jeg kunne fange ham, var han ved vores hæk, jeg gik hen imod ham, i håb om han ville løbe ind i haven, men det gjorde han ikke, og som han igen løb ud på stien kom to mennesker med to meget store og glade hunde, så skræmte Alec løb mellem mig og hundende, og kom til sidst forbi hundende meget skræmt, og så ham ikke siden, i flere timer!..
    indtil om aftenen hvor naboen spurte om jeg manglede en kanin, der rendte han rundt inde hos dem (guskelov han var stadig i omegnen) men væk var han da jeg kiggede, der ved en 18 tiden var det så blevet rigtig mørkt og havde stadig ikke findet ham, så kiggede jeg igen hos naboen under deres bil i carporten, og så en anden skikkelse end kattene, jeg gik derhen, og jeg nåede lige at få fat på ham, inden han igen løb..
    her havde det regnet hele dagen, så han var meget beskridt og våd, da jeg fik ham ind, så ekstra mad, hø og halm, også sidder han stadig i sit bur idag.

    har ikke rigtigt været bekymret, blev det efter han mødte hundende, til naboen havde set ham, ellers ved jeg, han ved hvor han bor, og at gå rundt og jagte, eller kigge til ham hele tiden, hjælper modsat smiley
    Ja.. det blev nok også lidt langt, men altså smiley


Kommentér på:
Min kanin stak af!!

Annonce