{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
539 visninger | Oprettet:

Semipels, fedter, marsvin {{forumTopicSubject}}

Bella har semilangt pels.
Jeg døjer med at det blir meget fedtet, det underste lag (tættest på huden) på bagdelen..og det blir lidt gulligt.

Hvad gør i?
Jeg skal vel ikke vaske rumpen hele tiden?

På billedet er hun lige vasket og friseret, det er mere så i kan se hvordan pelsen er på hende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Semipels, fedter, marsvin
  • #1   23. okt 2013 klip hende i en smart og moderne page... alternativet er at du skal gå og numsevaske hende hele tiden, og det er heller ikke optimalt.

Et endnu mindre alternativ er wrapning, men det er jo kun noget man gør for langhårede så længe de skal udstilles. Langhårsopdrættere pageklipper idet udstillingskarrieren er forbi.

• #2   23. okt 2013 medmindre hun skal udstilles som klippet langhåret kan du jo klippe pelsen på bagdelen....

• #3   23. okt 2013 så vidt jeg kan se har den ingen tavle, så udstilling i racedyr er udelukket - ihvertfald i dmk, jeg ved ikke om dmf har andre regler.

Jeg ville bare klippe det så det var i en praktisk længde.

• #4   23. okt 2013 nej der skal klippet langhåret også have registrering på at være racedyr;) men jeg tjekkede ikke dens profil hvis den har sådan en eller hvor du har fundet ud af den ingen stamtavle har;)

• #5   23. okt 2013 Hun er oprettet herinde smiley og ingen tavle på hende.

Elsker jo hendes pels, så ærgrer mig lidt at skulle klippe det af, men hvis det er mest optimalt for hende, må jeg jo det smiley

• #6   23. okt 2013 Kan man udstille kæledyr marsvin? Altså dem uden tavle?

• #7   23. okt 2013 Klipper i selv, så vil jeg meget gerne se nogle bud på klipning smiley

• #8   23. okt 2013 i dmk kan du, men skal hun så evt senere registreres som champ, så skal der laves en (tom) tavle på hende.

Hvis du kender den pagefrisure der er kortere i nakken og så længere fortil mod ansigtet, så virker den fint på marsvin. Og som kæledyr tæller klipning overhovedet ikke, så hvis du ender med at lave en lidt kikset frits, så gør det ikke noget i bedømmelsen.

• #9   23. okt 2013 Ok....øv er nu lidt trist over at klippe den smukke pels, men må nok gøre det.

Vil prøve at kigge på dmk, tror ik det blir aktuelt, men det ku da være skægt at få hende bedømt "for sjov" for man kan vel ik bruge det til noget når hun er tavleløs

• #10   23. okt 2013 ja du kan godt udstille hende i kæledyr.... men et dyr med lang gul pels bagpå vil få lavere point end et der er klippet. Ved kæledyr er det nemlig pasningen af dyret der er i højsædet: alle racer kan udstilles i kæledyr, de skal bare være velplejet:)

• #11   23. okt 2013 de kan så vidt jeg ved blive champ som kæledyr i både DMK og DMF... såe jeg vil da ikke sige man "ikke kan bruge det til noget" det er da sejt;)

• #12   23. okt 2013 det kommer jo an på hvad du mener med 'bruge til noget'?
    Hvis du tænker på racedyrsavl, så nej... men her er det manglen på tavle der spiller allermest ind. Tror ikke jeg kan nævne nogen seriøse langhårsopdrættere der godvilligt ville bruge et tavleløst dyr, medmindre det var helt helt unikt, fordi det koster i langhårskvalitet.. ihvertfald som regel, fordi der kan være alt muligt uhensigtsmæssigt blandet ind.
    Hvis du tænker på kæledyrsavl, så betyder tavlen ikke helt det samme, idet dyrets kvalitet på udstillingsbordet kan gøre en hel del.
    Og som nævnt, hvis hun er fin nok til at hive certer hjem, så kan hun ikke blive registreret som champ og udstilles i champklasser uden en tavle - den vil så bare blive med hendes navn på, men uden informationer om hvem/hvad der ligger bag.

Der udstilles mange tavleløse i både børne- og kæledyr.. både fra private køb, dyrehandlere, internater osv - og en hel del af dem klarer sig altså lisså godt som vores tavle-kæledyr.

• #13   23. okt 2013 Hun vil selvfølgelig ik blive udstillet med grim pels smiley så vil hun være vasket pæn.

Ville nu hellere fremvise hende i hendes fulde pels, som er flot, end i en klippet version....nok fordi jeg er lidt stolt af hendes pels smiley
    Har aldrig haft en med lang pels før, så sys jo hun er heeelt unik smiley

Men det kræver jo så nok en masse vask....

Hmm tror bare jeg holder mig til at finde saksen og klippe hende lidt måske, og så droppe at prøve en udstilling, har aldrig sagt mig noget, det fristede bare lidt, at prøve at få hende bedømt.

• #14   23. okt 2013 når du kun kan udstille hende som kæledyr, så scorer du alligevel ikke ekstrapoint for lang pels.

• #15   23. okt 2013 der stod den var gullig underneden i pelsen, det trækker ned OGSÅ selvom det gule pels er renvasket. -når man kan se dyret ikke er FØDT med gul pels nogle steder. Jeg ville i hvert fald blive forundret som dommer over at finde en gul mås på en der genetisk ligner en magpie;)

• #16   23. okt 2013 Ja men pelsen er jo kun gul, hvis hun ikke er vasket smiley
    Det er væk når jeg har haft vasket hende, så kan man ik se det, men så er det også at jeg skal vaske ofte...som hun måske ikke sys er så spænende smiley

• #17   23. okt 2013 Som du kan se på billedet, der har jeg lige haft hende vasket, tørret og redt, og der er ikke noget gult... Men skal hun se sådan ud altid, skal jeg jo vaske rumpe hveranden dag snart, og det er måske lidt for meget, så derfor mit indlæg smiley

Så derfor er det enten ofte vask eller lidt klip..og det blir nok klip så

• #18   23. okt 2013 er hun også helt hvid i rumpen når man løfter og kigger under det lange pels? for det vil dommeren gøre.... der er ingen grænser for hvor de kigger marsvinene efter i sømmene når det er kæledyr, det er både ører og poter og tænder og nummer der bliver tjekket grundigt:)

Kommentér på:
Semipels, fedter, marsvin

Annonce