906 visninger
|
Oprettet:
Bræt. ideer?*Kanin* {{forumTopicSubject}}
Hej GG
Har et bræt til at stoppe savsmulden med i Ziljes bur. Der står det sådan set meget fint og sørger for at savsmuld ikke ryger ud. Brættet blev penslet med madolie inden det kom ind i buret. Det står i den åbne halvdel af buret og vanddunken drypper på den. Problemet er så at brættet(der ikke er Trykimpræneret) har fået fugt... Hvad kunne jeg gøre for at brættet ikke får fugt igen? Kender i noget der er specielt godt til at beskytte? Helst noget ikke giftigt, da Zilje "spiser" af brættet. Håber det var forståeligt:)
Obs: fugt forstået på den måde at der er kommet mugpletter på brættet.
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Madolie holder ikke. Du skal bruge maling.
Jeg vil anbefale enten en vandbaseret heldækkende udendørs træbeskyttelse (hvis buret er udendørs) eller en acrylmaling i minimum glans 10, men gerne 20-25 - Den slags maling bliver typisk brugt til køkken og bad, og vil kunne bruges uanset om buret står inde eller ude.
- Og jeg har endnu ikke hørt om en kanin, der er død af at spise malet træ. Samtidig vil jeg til enhver tid mene, at limen i f.eks træplader er langt giftigere at indtage, da Danmark (og de andre nordiske lande) har haft skærpede krav ifb. indholdet i maling siden 1993.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.992
maj 2013
Følger: 5 Gnavere: 2 Emner: 4 Svar: 15
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Nogen gange har man bare fået sig en kanin som elsker at gnave, og det er gerne indvendige burhjørner, forbrædder og plastic madskåle, det går ud over.
Så skulle din kanin gå gen og blive lidt lækkersulten efter det malede forbræt, så kan du altid male den bare plet over - indtil brættet er så gennem gnavet, at der skal et nyt til
Held og lykke fremover
Bræt. ideer?*Kanin*