{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Antibiotika *kanin*
  • #1   18. okt 2013 Hej Pauline

Antibiotika har som sådan ingen af de virkninger, du spørger om. Dog kan man i forbindelse med behandlingen opleve nedsat appetit og diarré.

I de tilfælde kan fiberpasta hjælpe til at genoprette mave/tarmflora.

Er det af ren interesse du spørger, eller står du overfor en behandling?

• #2   18. okt 2013 Ikke rigtig, har bare lige overstået en behandling af en kanin og kunne godt tænke mig at vide hvad jeg har proppet i hende. Hun fik både antibiotika og fibre pasta er det normalt? (hun havde blærebetændelse og spiste ikke)

• #3   18. okt 2013 Vi har ikke selv behandlet med fiberpasta og antibiotika på samme dyr/samme tid, men det skulle være ganske almindelig praksis, når dyret ikke spiser.

Fiberpasta (f.eks Zoolac) holder maven igang ved ophørt ædelyst. Dog synes jeg man bør se tiden an ifb. behandling, inden man pr. automatik bruger fiberpasta - men det er såmænd bare pga. mit ønske/holdning om at mindske unødigt medicinforbrug.

• #5   18. okt 2013 Tak smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #6   19. okt 2013 Det var også det jeg gav min hunkanin, da hun havde blærebetændelse.
    Jeg sagde dog til dyrlægen, at hun også skulle have smertestillende - hun havde tydelige smerter. Dyrlægen sagde først nej, men tænkte yderligere (få minutter) over det, og sagde så ja, og gav så vi havde smertestillende til 5 dage, og antibiotika i 10 dage. smiley

• #7   19. okt 2013 antibiotika dræber kun bakterier, hverken vira eller svampe blvier påvirkede.... eller dvs: antibiotika kan faktisk være årsagen til svampeinfektioner da det dræber den naturlige bakterielle mikroflora i tarmen. Så man kan fx godt få problemer med svamp efter en antibiotikakur.Men har man blærebetændelse er det da at fortrække at få antibiotika og så evt derefter tage stilling til evt følgesygdomme...

• > Simse <

#9   19. okt 2013 Havde han sår, der hvor han havde svamp?

• #10   19. okt 2013 stump: det slår bakterier ihjel, ikke svampe. Du har misforstået et eller andet dyrlægen har sagt.

• #12   19. okt 2013 ok, det var så endnu en af de dyrlæger der har trukket deres autorisation i en automat.... eller en ung pige der trænger til høreapperat;)

• #14   20. okt 2013 stump for f... lad nu være med at være så påståelig. Man giver antibiotika mod bakterier, ikke som eneste behandling hvis kræet har svamp http://da.wikipedia.org/wiki/Antibiotikum

• #16   20. okt 2013 baktericidt står der... det dækker over bakterier... artiklen bør gennemlæses af en fagperson står der også så der kan være småfejl. under alle omstændigheder ville man ikke give kun antibiotika, man ville give antibiotika for at forhindre bakterievækst i revner i poterne (hvilket nok er det Simse har tænkt på da hun spurgte om den ikke have sår) MENS man behandler svampen med andre midler. Du skrev i fik antibiotika mod svamp som at det var det eneste den fik. At du først nu nævner den også fik anden middel vidner jo bare om din trang til at få det sidste ord. Men fik den også svampedræbende midler så er vi jo enige i sidste ende.

• #18   20. okt 2013 Det er imponerende som I kan diskutere over ordkløveri.

Jørgen

• > Simse <

#19   20. okt 2013 Jørgen, må vi høre hvad antibiotika præcis gør?

• #20   20. okt 2013 Nu spørg jeg bare af ren nysgerrighed, men hvad ville der ske hvis man gav en rask kanin antibiotika?
    Kan man godt bare smide det ud og skralde spanden og har det en udløbs dato?

• #21   20. okt 2013 der ville ikke være noget at vinde ved at give den antibiotika hvis den var rask, du ville dog få "glæde" af bivirkningerne, så den kunne ende med diarre fx. Nej du må ikke smide det i skraldespanden, det skal afleveres på apoteket ligesom ALLE medicinrester i øvrigt skal...

• > Simse <

#22   21. okt 2013 Hvis du har noget tilbage kan du gemme det

• #23   21. okt 2013 Hvad skal jeg bruge det til Simse smiley

• #24   21. okt 2013 Jeg mener, det mest anvendte antibiotika-produkt har 12 ugers holdbarhed efter åbning.
    - Men kig på indlægssedlen i pakken.

Tjo.. Hvis der kommer tilbagefald, kan det nu være meget praktisk at have en rest liggende.. smiley

• #25   21. okt 2013 Har fået det flydende i sådan et gennemsigtigt reagens plastik glas med blåt skruelåg oven på smiley og kaninen bliv aflivet igår...

• > Simse <

#26   21. okt 2013 Øv smiley

Men jeg havde gemt det, hvis man skulle ha brug for det en anden dag.

• #27   21. okt 2013 Ja okay..

Det var da trist den blev aflivet, når nu du lige havde brugt tid og ressourcer på at behandle den for blærebetændelse..

• #28   21. okt 2013 Ja det er det, men hun havde tandfejl smiley

• #29   21. okt 2013 Nå for den..

Så må vi håbe den næste kanin du får, er fra en mere gennemavlet linie..

• #30   21. okt 2013 Dyrelægen sagde det ikke var genetisk, men ved ikke hvad det så er

• #31   21. okt 2013 Ældre kaniner, og dyr, der ikke slider deres tænder nok på (især!) hø og grene, kan godt udvikle tandfejl, selvom de kommer fra raske linier.

Af og til hører man om dyr, der slår tænderne skæve efter faldulykker.

Som ejer kan man tage den slags i opløbet, ved simpelthen bare at kigge tænder jævnligt. F.eks når man klipper klør, lige vender kaninen og får kigget den efter i munden smiley

• #32   21. okt 2013 Kaninen var et år og havde afgang til hø ad libitum(tømte en hø hæk dagligt) og fik en frisk gren ved vært burskift smiley

• #33   21. okt 2013 Tja.. Så har jeg svært ved at forstå dyrlægens konklusion, men det er ikke min pligt at gøre mig klog på det - Heldigvis..

• #34   22. okt 2013 Jeg må hellere kommentere disput'en mellem Stumpen og Susan:

Stumpen har faktisk fuldstændig ret !!

Rent sprogmæssigt betyder anti "imod", bio "liv" og tika "middel".

Og det omfatter så 1) antibakterielle stoffer (bakteriostatika eller -cider),
    2) Svampemidler (Fungistatika eller - cider)
    3) Coccidiemidler (Coccidiostatika eller - cider)
    4) Ormemidler (anthelmintika),

samt en række andre stoffer, der har "antibiotisk virkning" ved rent biokemisk at bryde ind i et miljø f. eks. ændrer pH. eller stimulerer dannelse af immunstoffer.

Forvirringen bliver total, når man ser, at de traditionelle bakteriedræbende stoffer kan have udmærket effekt over for f. eks. mycoplasmer, og at sulfonamider har været brugt rigtig meget til bekæmpelse af coccidiose, men også har en udmærket effekt på bakterier, f.eks. yverbetændelser og urinvejsinfektioner.

Så nu er vi alle forvirrede , men på et højere plan. Jeg synes, at Susan og Stumpen skal give hinanden et knus som "tak for kampen"- så godt, som det kan lade sig gøre i cyperspace -, samtidig med, at jeg kunne ønske, at de næste kampe blev ført i et lidt pænere sprog og med respekt for "modstanderen".

Jørgen

Der er stof til en hel artikel om dette emne - men jeg forsøger

Kommentér på:
Antibiotika *kanin*

Annonce