{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.253 visninger | Oprettet:

maling til kanin bur? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået et brugt bur hjem, hvor malingen er faldet lidt af da jeg vaskede buret. så vil gerne have den malet igen. sliber den self ned med noget sand papir.
Men hvad for noget maling vil være bedst at bruge?
Buret skal stå inde i garagen, så den bliver ikke udsat for det våde vejr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  maling til kanin bur?
  • #1   15. okt 2013 Der er flere typer maling, du kan bruge.

    Til burets indvendige flader vil jeg anbefale en heldækkende, udendørs træbeskyttelse eller en indendørs vægmaling i minimum glans 10, men gerne 20-25.

    Til de udvendige flader kan du osse bruge den udendørs træbeskyttelse, ellers kan en laserende træbeskyttelse sagtens bruges.

    Hvis du har den luksus at vælge farver, vil jeg anbefale lyse, gerne hvide, farver indvendigt i buret, og mørke (naturfarver) til den udvendige side.
    At male buret lyst indvendigt skaber et lysere miljø for kaninen, som i høj grad påvirkes af lys/mørke på samme måde som mennesker. Og ved brug af naturfarver udvendigt, kommer burets ydre ikke så nemt til at se 'snavset' ud.

    Husk, med den høje luftfugtighed og forholdsvis lave temperatur vi har for tiden, kan tørretiden være væsentligt længere end hvad der står anført på maling-produktet. Mal eventuelt i et lukket rum, f.eks skur/garage, hvor der både er mulighed for udluftning og en varmekilde.

    Held og lykke med projektet smiley


  • #2   15. okt 2013 mange tak for svaret smiley jeg vil tage ud og kigge på maling så smiley

Kommentér på:
maling til kanin bur?

Annonce