{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

Indekanin udenfor (Problemer) {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg går lige til sagen.
Vi har verdens sødeste kanin som er en indekanin. For et stykke tid siden (ca. 4 måneder) var vi ude med hende for første gang i sele (Der var hun omkring 10 måneder), hvor hun var rigtig nysgerrig og hoppede rundt og havde det sjovt. Men som jeg har skrevet i et tidligere indlæg herinde, så gik det lidt galt, da hun blev alt for ivrig, og dermed blev viklet ind i selen, og ja, det endte så med, at hun begyndte at skrige. Vældig ubehageligt for alle parter.

Nå, vi har så haft hende inde i lang tid, uden at prøve igen, ja, for at det ikke lige skulle gå for hurtigt. Og der gik heller ikke lang tid før hun var helt på dupperne igen.

Vi har så efterfølgende prøvet nogle gange at få hende ud i sele igen. Og at få hende i selen er intet problem, og heller ikke at få hende ud. Problemet er bare, at hun ikke gider noget som helst smiley
Vi tager et håndklæde med, og nogle gange en papkasse, som også er den hun har hule i indenfor, som vi så bare lægger på græsplænen. Og vi har efterhånden prøvet det 10 gange, men fælles for alle gangene er, at hun ikke gider noget smiley Hun bliver på håndklædet, og i sin papkasse, og tager man hende lidt væk fra dette og sætter hende på græsset, så tøffer hun stille og roligt tilbage igen.
Vi har nogle gange siddet ude i næsten en time, men hun kommer ikke længere end disse to ting smiley

Så ja, hvad kan man gøre ? Er det blot at blive ved, eller skal man helt undlade at tage håndklæde/papkasse med ? Det synes jeg nu bare virker lidt synd.
Men ja, nogle råd ? smiley For det er lidt kedeligt at "gå tur" med en kanin der egentlig bare vil ligge på et håndklæde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indekanin udenfor (Problemer)
  • #1   9. okt 2013 Jeg har prøvet det samme bare hvor min hund bed i min kanins sele mens kanine havde den på vi startede med at lade kanin gå i skuret (vi har et stort sku) uden snor kun med sele, og så uden nogle gemme ting så da han blev bedre havde jeg ham i haven med snor uden hule eller gemme sted og så blev han gid igen smiley

  • #2   9. okt 2013 Jeg ved godt at det virker lidt 'synd' som du siger, men jeg ville undlade at tage håndklædet og papkassen med smiley - hun kan sidde inde i den når hun er inde, og du kan jo ikke have den med hele tiden, selvom det måske kommer som et lille chok for kaninen :3 ellers, så prøv som camilla1549 siger, lad hende rende rundt uden snor, et sted som en garage, eller hvertfald indlukket, med noget plads, så vænner hun sig nok til den igen smiley

  • #3   9. okt 2013 Altså, hun har jo generelt rigeligt med plads i vores lejlighed. Hun er jo ude når vi er hjemme, så hun har for det meste mere plads end i en garage.
    Det er bare så snart der er græs, så hedder den håndklæde eller papkasse smiley


Kommentér på:
Indekanin udenfor (Problemer)

Annonce