{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skab*marsvin*
  • #1   6. okt 2013 Det afhænger af dyrlægen, og af hvad medicin der gives osv.

    Så det kan variere rigtig meget.

    Men det vigtigste er vel også at dyrene bliver behandlet og blive raske så må man hoster op med det, det koster at få dem behandlet.


  • #2   6. okt 2013 kommer lidt an på dyrlæge og behandling... Hvis de behandles med stronghold, så ligger prisen vidst på ml. 50-60 kr pr. dyr formentlig plus moms, det gav jeg for nogle måneder siden ved en ret dyr dyrlæge, og så er det selvfølgelig plus konsultationen... Ivomec ved jeg ikke hvad prisen ca. er på, for ved ikke om man skal købe en hel flaske, som vidst koster omkring 500 kr eller om dyrlægen doserer, når det kun er to stk

  • #3   6. okt 2013 Det er i hvert fald ud fra hvad jeg selv har været igennem... hvis jeg var dig, ville jeg ringe rundt og forhøre mig om konsultationspriser, da det er det der er dyrest i dit tilfælde, såfremt du kun har to marsvin

  • #4   6. okt 2013 Nu er en billig dyrlæge jo ikke li med en kompetent dyrlæge.

    Så jeg ville til hver en tid gå efter en kompetent frem for en billig dyrlæge.


  • #5   6. okt 2013 nej nej... slet ikke det jeg mener, men hvis prisen spiller en væsentlig rolle, så er det vigtigste trods alt at de kommer til en dyrlæge...

  • #6   6. okt 2013 ah jeg ved nu ikke, jeg ville personligt være bekymret over at vælge en billig dyrlæge kun med forstand på heste og ingen forstand på marsvin....

    Så vil jeg egentligt heller give det mere og så få en tid ved en som rent faktisk ved hvad han/hun foretager sig med mit marsvin.

    Men sådan er man jo så forskellig.


  • #7   6. okt 2013 Så det er konsultationen der er dyrest? For ved vores dyrlæge tager de 237 kr. Pr. Dyr, men hvad med undersøgelse for skab det er jo laboratorier undersøgelse?
    Ved godt det er vigtigst med dyrene har det godt, men vil gerne vide det, så jjeg ved hvor meget min mor skal give.


  • #8   6. okt 2013 jeg kan ikke se hvorfor man skal have verificeret på lab at det ER skab? behandl mod skab og virker det ikke så behandl mod ringorm, det er en af delene hvis de får hårløse områder med/uden sår... men at finde ud af præsis hvad det er da kun interessant for dyrlægen, du kan da være ligeglad: alle dyrene skal behandles hverenten det er det elle eller det andet.... forøvrigt så vil en erfaren dyrlæge (mht til skab med marsvin) bare behandle på mistanken, han vil ikke sende labprøver først, det vil kun en der aldrig har set skab før...

  • #9   6. okt 2013 nej man behandler på mistanke. Så hvis dyrlægen skønner at dyrene har skab så behandler de normaltvis så nej der er normalt ikke noget med laboratorie.

    Hvorfor ikke bare tage de dyr til dyrlægen og så tage imod regningen når konsultationen er færdig. Det kan da ikke være så vigtigt at kende beløbet på forhånd.

    Ellers så spørg dyrlægen når i ringer for at lave en tid omkring hvad han/hun forventer det kommer til at koste hvis det er skab.


  • #10   6. okt 2013 en konsultation på 237 kr er billig efter min mening, og hvis det er skab, plejer de kun at skulle se den ene... jeg kostede knap 600 kr i konsultation i en stor klinik, hvor de har specialerne og jeg fik absolut intet ud af det, gik så til den mindre dyrlæge i byen, som fik hjulpet mig igennem det... der er desværre langt imellem de kompetente gnaver-dyrlæger og ofte lærer man kun af sine fejl med dyrlæger smiley

    Det nemmeste er nok at ringe og spørge dyrlægen med de sidste priser smiley


  • #11   6. okt 2013 der tages (evt) skrab, men det kan snyde da miderne kan sidde dybere end skrabet - så skab/selnik behandles ofte ud fra symptomer.

    Den eksakte pris kan ingen give dig, medmindre nogen har stået med 2 dyr i samme situation og brugt din dyrlæge.


  • #12   7. okt 2013 en billig dyrlæge kan også sagtens have forstand på marsvin...ligesåvel som en dyr dyrlæge ingen forstand har på marsvin.
    jeg ville gå efter den dyrlæge jeg vurderer har den bedste forstand på marsvin....
    men ring rund til dyrlægerne i egnen og stil dem spørgsmål...så finder du ud af hvilken du vil bruge .-)


  • #13   7. okt 2013 jeg gav for behandling af 20 marsvin, kun 2 der havde det, men forbyggende hos de andre kun 600 kr. incl konsultation og stronghold til 1 mdr. til alle

  • #14   7. okt 2013 Jeg har givet 400 noget for 10 marsvin incl konsultation og medicin til 3 x pr dyr smiley

  • #15   7. okt 2013 jeg fik engang en 50ml flaske ivomec ved dyrlægen for et par hundrede var det vist, den holdt i 5 år til hver gang jeg fik nye dyr ind så fik de en omgang mens de var i karantæne hverenten de så syge ud eller ej, så jeg slap for at få smittet 40 andre dyr.... Måtte smide det sidste ud pga det blev for gammelt til sidst. Så som de andre siger er det altså dyrlægens timeløn der er det dyre, selve medicinen koster som regel ikke ret meget.

  • #16   7. okt 2013 Du skal så nok ikke satse på at få andet medicin med hjem end du reelt har brug for, specielt hvis du er ny kunde hos dyrlægen. Og mange dyrlæger sender slet ikke medicin med hjem til skab, hvis der skal behandles flere gange, så der hedder det igen dyrlægebesøg.


  • #17   7. okt 2013 Danskere sviner med god medicin med resistensudviklng til følge. Et godt samarbejde med en praktiserende dyrlæge er vejen frem. Og en fornuftig indkøbspolitik sparer ejere for mange problemer.

    Jørgen


  • #18   7. okt 2013 Nu kan i sige hvad i vil, men min mor har sagt vi vil give dem en uge, der er jo ingen der har garanteret det er skab, det kan være stress over flytning. Hun klør sig jo heller ikke overhovedet..

  • #19   7. okt 2013 Sad lige og kiggede i dit andet indlæg, og ud fra billederne ligner det ikke at der er nogen sår eller andet irritation... hvis din mor holder fast på at i ser det an, så sørg endelig for at gennemgå dem begge dagligt, sådan at hvis der opstår sår eller hudirritation at i så tager afsted... min så jeg heller ikke klø sig, men huden var rød og irriteret der hvor hun var lys i huden, samt små sår hist og her... hvis der er det på dine, så bør i ikke vente en uge, men går også ud fra du allerede havde været til dyrlægen, hvis der havde været sår smiley

  • #20   8. okt 2013 Det eneste der er at se er at hendes pels er tyndere på siderne og en plet på toppen smiley

Kommentér på:
Skab*marsvin*

Annonce