{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan de ikk tåle? *Kanin*
  • #1   6. okt 2013 der er lister på nettet man kan se på der står hvad de må få og ikke få og i begrænset mængder.
    for der er meget de ikke må få så meget og skrive her

• #2   6. okt 2013 Hvis du gjorde dig den umage at skrive, hvilke foderemner, du er i tvivl om, så tror jeg der kommer flere svar.

Igen har jo lyst til at remse alle verdens grøntsager/fodertyper op..

• #3   6. okt 2013 Jeg har lavet en liste over hvad kaniner IKKE kan tåle på min hjemmeside smiley
    http://kaninhjoernetskaninopdraet.weebly.com/fakta-om-kaninen.html

• #4   6. okt 2013 Ellers så får du den lige her:

LISTE OVER TING KANINER IKKE ´KAN TÅLE:
    -Kaniner må godt spise grene, så længe de IKKE er fra stenfrugttræer. Eksempelvis fra kirsebærtræer
    -Rå bønner
    -Alle former for løg
    -Rabarber
    -Vindruer og rosiner
    -Chokolade, i det hele taget menneskemad
    -Skal fra citrusfrugter
    -Avocado
    -Auberginer
    -Azalea
    -Bambusskud
    -Blåregn
    -Chrysantemum
    -Dieffenbachia (almindelig potteplante)
    -Digitalis (fingerbøl)
    -Guldregn
    -Galnebær
    -Hamp
    -HUndepersille
    -Hortensia
    -Hyldegrene
    -Kartofler
    -Kastanjer
    -Linser
    -Liguster
    -Liljekonval
    -Mælk og mælkeprodukter generelt
    -Nødder
    -Roetoppe
    -Raununkel
    -Rhododendrum
    -Ridderspore
    -Skamtyde
    -Sort natskygge
    -Stormhat
    -Tomat og tomatplante
    -Tax
    -Tidløs
    -Valmue

smiley
    Måske har jeg glemt noget.

• #5   6. okt 2013 "Kaniner må godt spise grene, så længe de IKKE er fra stenfrugttræer. Eksempelvis fra kirsebærtræer"

som du skriver det der ser det ud som om de GERNE må spise kirsbærgrene?

• #6   6. okt 2013 Tja Susan, det kan hun nok ikke svare på, for lur mig om der ikke er tale om lidt copy-paste..?

Jeg sidder pudsigt nok med samme liste fra det gamle kaninliv.dk.. smiley

• #7   7. okt 2013 Jeg fandt tingene lidt forskellige steder fra smiley

• #9   7. okt 2013 det er simpelthen forvirrende skrevet... det ligner at det med "sålænge de ikke er fra stenfrugttræer" er en indskudt sætning og hvis i lige prøver at fjerne den så læs resten og se om ikke i kan se hvad jeg mener... det er dårligt dansk det der...

• #11   7. okt 2013 Jeg er godt nok glad ved, at mine kaniner ikke kan læse smiley

De små banditter har været gået i min tomatplante (og grønne tomater), kurven med løg og kartofler...

Tomatplanten VAR hegnet ind, men åbenbart væltet lidt udover hegnet (er fikset).
    Hankaninen finder tydeligvis hurtigt noget spiseligt *suk* Kurven med løg og kartofler er fjernet fra "børne"højde..

• #12   7. okt 2013 Det er vel også "dårligt dansk", ikke at skrive "i" (flertal) med stort?

• #13   7. okt 2013 jeg har også haft en kanin der forgreb sig på en pebefrugtplante (indeholder også solanin), han døde da først omkring 1 års tid EFTER hændelsen og jeg tror ikke der var sammenhæng...

• #14   7. okt 2013 vi kan også vende det således:

sætningerne lød:

"Kaniner må godt spise grene, så længe de IKKE er fra stenfrugttræer. Eksempelvis fra kirsebærtræer"

"Eksempelvis fra kirsebærtræer" henfører jo til noget FØR, men det fremgår simpelthen IKKE om det henfører til første eller anden delsætning, dvs man kan både læse det som:

Kaniner må godt spise grene, Eksempelvis fra kirsebærtræer

ELLER

så længe de IKKE er fra stenfrugttræer, Eksempelvis fra kirsebærtræer

Så det bør omformuleres hvis man vil andet end at forvirre altså!

og at hun er 12 er jeg egentligt ligeglad med for det er jo ikke hende der har skrevet det siger en anden, hun har bare kopieret...

• #15   7. okt 2013 Heller ikke peberfrugtplanter?

Hmm kunne være jeg skulle:

1. fjerne alt hvad kræene ikke kan tåle
    eller
    2. sørge for dyrene KUN kommer ud i snor smiley

Som skrevet, så finder hankaninen alt hvad der er spiseligt.. om man så skal hoppe/kravle op på reol eller vindueskarm.

• #17   7. okt 2013 stort begyndelsesbogstav eller ej giver ikke sætningen en helt anden mening, så det kan overhovedet ikke sammenlignes stump.

og nu siger du selv at de gerne må få dem, men sådan kan sætningen jo også tolkes som jeg netop er inde på...

• #19   7. okt 2013 hvorfor? det har jo intet at gøre med hinanden? jammen jeg kan ikke følge din logik.... den fejl hun har kopieret forvirrer jo den der læser teksten, det gør et manglende stort bogstav jo ikke i samme grad.

• #21   7. okt 2013 gå da efter bolden i stedet for personen, du jagter mig i denne debat og tager ikke stilling til noget af det jeg siger, kritiserer bare jeg siger NOGET!
    Jeg "angriber" teksten som er dårligt formuleret, kommenter på det i stedet for mine manglende store bogstaver. Du har på intet tidspunkt taget stilling til min kritik af formuleringen om stenfrugter, du påpeger bare "man ikke må kritisere medmindre man er perfekt selv" bla bla...
    Ved du hvad den syntes jeg lige du skulle tænke lidt over selv.
    Og kan vi så snart komme tilbage til emnet: må kræene få stenfrugter eller ej og hvad er egentligt giftig for dem. -ovenstående citat fra en anden hjemmeside gør i hvert fald ikke en klogere, så oplys mig og andre i stedet for at sidde og lege ordstyrer der skal bestemme hvem der må tale....

• #23   7. okt 2013 jeg bliver ikke forvirret, men den KAN forvirre, der er forskel (spørg din dansklærer). Da teksten KAN tolkes som at stenfrugter er ok.
    Det er kun ment som en henstilling til at vil man skrive det på en hjemmeside så regn med nogle vil læse det forkert når det er formuleret sådan. Og giver de så kræene stenfrugttræer og de dør af det, ja så er man jo medskyldig.

• #25   7. okt 2013 Hvis man synes det ikke er i orden at lave en stavefejl eller formuleringsfejl, så skal man nok finde et andet sted at skrive smiley

• #27   7. okt 2013 jeg er ateist så nej intet helligt her;) stump

hvis du vil til og tale om ALLE mine fejl gider du så ikke oprette en anden tråd om det (så jeg kan lade være med at følge den) i stedet for at sidde og lege krig i den her, jeg syntes efterhånden dine stærkt personligt angreb på mig i næsten hvert indlæg er ved at blive en smule enerverende.... og havde jeg været susan 14 år var du anmeldt for længe siden, jeg vil dog indtil videre nøjes med at bede dig pænt: stop med at gener mig som person og gå efter bolden i stedet.

• #29   7. okt 2013 fint, i kan jo evt danne en brokkeklub over andre bruger så, kan godt se du er ude med riven i en anden tråd i dag også.

• #31   7. okt 2013 Hvad er årsagen til kaniner ikke skulle kunne tåle vindruer og aubergine?..

Det vil min (stadig levende) kanin gerne have opklaret da det da indimellem indgår i hans buffet..

• #32   7. okt 2013 Den danske sprog er en underlig en !

Og kaninfolk er ikke altid fantastiske til at formulere sig - og fred være med det.

Ang.. listen: Jeg synes, at den er fyldig, Og måske kunne jeg godt flytte nogle af de foderemner,der står under, rubrikken, hvad de ikke måtte få, over til, hvad der ikke er sundt for kaninerne.

Og jeg hører til dem, der ikke er nervøse for, om der skulle smutte en kirsebær- eller blommegren med ind i et kaninbur. Mine kaniner har i hvert fald ikke fået at vide, at de er giftige.... Men ellers synes jeg, at listen er et fint stykke arbejde !

Jørgen

hvis fingre laver mange slåfejl .

• #33   7. okt 2013 Undskyld hvis min sætning forvirre. Det må jeg have rettet, men det er jo ikke noget at hidse sig sådan op over.

Von Fancy: Mine kaniner har aldrig fået vindruer og auberginer, så det kan jeg ikke svare på. Jeg hat bare samlet en liste over ting kaniner ikke kan tåle, efter hvad jeg har læst rundt omkring.

Og lige én ting til, Susan: Min dansklære skal nok rette på mig. Jeg er ikke perfekt til kommaer, men det er jo lige netop derfor at jeg går i skole ligesom alle andre smiley

• #34   8. okt 2013 Og jeg vil godt lige tilføje at jeg ikke har kopieret listen. Jeg har fundet de forskellige ting kaninen ikke kan tåle forskellige steder, og har derefter skrevet det op.

Kommentér på:
Hvad kan de ikk tåle? *Kanin*

Annonce