3.595 visninger
|
Oprettet:
Hvad kan de ikk tåle? *Kanin* {{forumTopicSubject}}
Hej GG.
Som overskriften siger, Vil jeg bare lige høre hvad kaniner ikk kan tåle`?
Tak på forhånd! (:
apr 2010
Følger: 69 Følgere: 142 Gnavere: 12 Emner: 65 Svar: 551
for der er meget de ikke må få så meget og skrive her
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Igen har jo lyst til at remse alle verdens grøntsager/fodertyper op..
nov 2012
Følger: 30 Følgere: 31 Gnavere: 9 Emner: 126 Svar: 628
http://kaninhjoernetskaninopdraet.weebly.com/fakta-om-kaninen.html
nov 2012
LISTE OVER TING KANINER IKKE ´KAN TÅLE:
-Kaniner må godt spise grene, så længe de IKKE er fra stenfrugttræer. Eksempelvis fra kirsebærtræer
-Rå bønner
-Alle former for løg
-Rabarber
-Vindruer og rosiner
-Chokolade, i det hele taget menneskemad
-Skal fra citrusfrugter
-Avocado
-Auberginer
-Azalea
-Bambusskud
-Blåregn
-Chrysantemum
-Dieffenbachia (almindelig potteplante)
-Digitalis (fingerbøl)
-Guldregn
-Galnebær
-Hamp
-HUndepersille
-Hortensia
-Hyldegrene
-Kartofler
-Kastanjer
-Linser
-Liguster
-Liljekonval
-Mælk og mælkeprodukter generelt
-Nødder
-Roetoppe
-Raununkel
-Rhododendrum
-Ridderspore
-Skamtyde
-Sort natskygge
-Stormhat
-Tomat og tomatplante
-Tax
-Tidløs
-Valmue
Måske har jeg glemt noget.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
som du skriver det der ser det ud som om de GERNE må spise kirsbærgrene?
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Jeg sidder pudsigt nok med samme liste fra det gamle kaninliv.dk..
nov 2012
mar 2012
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 2 Emner: 12 Svar: 111
De små banditter har været gået i min tomatplante (og grønne tomater), kurven med løg og kartofler...
Tomatplanten VAR hegnet ind, men åbenbart væltet lidt udover hegnet (er fikset).
Hankaninen finder tydeligvis hurtigt noget spiseligt *suk* Kurven med løg og kartofler er fjernet fra "børne"højde..
jun 2012
mar 2012
mar 2012
sætningerne lød:
"Kaniner må godt spise grene, så længe de IKKE er fra stenfrugttræer. Eksempelvis fra kirsebærtræer"
"Eksempelvis fra kirsebærtræer" henfører jo til noget FØR, men det fremgår simpelthen IKKE om det henfører til første eller anden delsætning, dvs man kan både læse det som:
Kaniner må godt spise grene, Eksempelvis fra kirsebærtræer
ELLER
så længe de IKKE er fra stenfrugttræer, Eksempelvis fra kirsebærtræer
Så det bør omformuleres hvis man vil andet end at forvirre altså!
og at hun er 12 er jeg egentligt ligeglad med for det er jo ikke hende der har skrevet det siger en anden, hun har bare kopieret...
jun 2012
Hmm kunne være jeg skulle:
1. fjerne alt hvad kræene ikke kan tåle
eller
2. sørge for dyrene KUN kommer ud i snor
Som skrevet, så finder hankaninen alt hvad der er spiseligt.. om man så skal hoppe/kravle op på reol eller vindueskarm.
mar 2012
og nu siger du selv at de gerne må få dem, men sådan kan sætningen jo også tolkes som jeg netop er inde på...
mar 2012
mar 2012
Jeg "angriber" teksten som er dårligt formuleret, kommenter på det i stedet for mine manglende store bogstaver. Du har på intet tidspunkt taget stilling til min kritik af formuleringen om stenfrugter, du påpeger bare "man ikke må kritisere medmindre man er perfekt selv" bla bla...
Ved du hvad den syntes jeg lige du skulle tænke lidt over selv.
Og kan vi så snart komme tilbage til emnet: må kræene få stenfrugter eller ej og hvad er egentligt giftig for dem. -ovenstående citat fra en anden hjemmeside gør i hvert fald ikke en klogere, så oplys mig og andre i stedet for at sidde og lege ordstyrer der skal bestemme hvem der må tale....
mar 2012
Det er kun ment som en henstilling til at vil man skrive det på en hjemmeside så regn med nogle vil læse det forkert når det er formuleret sådan. Og giver de så kræene stenfrugttræer og de dør af det, ja så er man jo medskyldig.
apr 2013
Følger: 5 Følgere: 5 Gnavere: 6 Emner: 33 Svar: 191
mar 2012
hvis du vil til og tale om ALLE mine fejl gider du så ikke oprette en anden tråd om det (så jeg kan lade være med at følge den) i stedet for at sidde og lege krig i den her, jeg syntes efterhånden dine stærkt personligt angreb på mig i næsten hvert indlæg er ved at blive en smule enerverende.... og havde jeg været susan 14 år var du anmeldt for længe siden, jeg vil dog indtil videre nøjes med at bede dig pænt: stop med at gener mig som person og gå efter bolden i stedet.
mar 2012
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
Det vil min (stadig levende) kanin gerne have opklaret da det da indimellem indgår i hans buffet..
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Og kaninfolk er ikke altid fantastiske til at formulere sig - og fred være med det.
Ang.. listen: Jeg synes, at den er fyldig, Og måske kunne jeg godt flytte nogle af de foderemner,der står under, rubrikken, hvad de ikke måtte få, over til, hvad der ikke er sundt for kaninerne.
Og jeg hører til dem, der ikke er nervøse for, om der skulle smutte en kirsebær- eller blommegren med ind i et kaninbur. Mine kaniner har i hvert fald ikke fået at vide, at de er giftige.... Men ellers synes jeg, at listen er et fint stykke arbejde !
Jørgen
hvis fingre laver mange slåfejl .
nov 2012
Von Fancy: Mine kaniner har aldrig fået vindruer og auberginer, så det kan jeg ikke svare på. Jeg hat bare samlet en liste over ting kaniner ikke kan tåle, efter hvad jeg har læst rundt omkring.
Og lige én ting til, Susan: Min dansklære skal nok rette på mig. Jeg er ikke perfekt til kommaer, men det er jo lige netop derfor at jeg går i skole ligesom alle andre
nov 2012
Hvad kan de ikk tåle? *Kanin*