{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købskontrakt ved salg af dyr
  • #2   30. sep 2013 Jeg er næsten færdig med min. Det er nogenlunde det samme der står på min smiley

  • #3   30. sep 2013 Husk nu at ens underskrift ikke er gyldig før man er 18 år, før det skal ens forældre/værge skrive under

  • #4   30. sep 2013 Beltane: Godt at du lige nævnte det! Jeg var lige ved at glemme det smiley

  • #5   30. sep 2013 nej det gør jeg ikke. Bryder nogen den er jeg nødt til at lave et civilt søgsmål og det gider jeg helt ærligt ikke bekoste for et marsvin der har kostet 150 kr max.... når du laver de kontrakter er du så klar på at gå i retten for at håndhævde dem? og hvis ikke, hvorfor så spilde tid på at lave dem?

  • #6   30. sep 2013 man kan vel heller ikke som 12 årig skrive en gyldig kontrakt lige såvel som man ikke kan skrive under på en? eller hvad ved du det beltane?

  • #7   30. sep 2013 du kan netop bruge kontrakten til at tørre dig i rumpen med da du ikke kan bruge den til noget hvis folk bryder kontrakten medmindre du ønsker selv at lave et civilt søgsål hvilket vil koste dig betydeligt flere penge end du nogen sinde vil kunne få ud fra det hvis du så endda vandt.



  • #8   30. sep 2013 Jeg må indrømme at jeg ikke har tænkt så langt smiley Det må lige overvejes, og så tror jeg lige at jeg vil vænne det med mine forældre. Det var bare lige en hurtig tanke smiley

  • #10   30. sep 2013 Nej Men jeg laver en info sedel til nye kanin ejere med almen viden. og med info om jeg altid tager kaninen tilbage hvis de kommer i nød og jeg hjælper med negleklip.

    en købskontrak med krav mm kan jeg slet slet ikke se nogen ide om. man må gøre sit forarbejde så godt man kan når man vælgere køber ud. og ellers må man beholde dyret selv hvis ikke man stoler på ny ejer kan gøre det lige så godt smiley

    Men råd og vejledning syntes jeg bestemt er en god ide at sende med dyret smiley og som de andre så klogt skriver er der noget helt praktisk i det at mindreårige laver en "kontrakt" for tror heller ikke den overhovdet er gyldig smiley


  • #11   30. sep 2013 Nej det gør jeg ikke.
    Jeg vælger at stole på de folk jeg sælger til.
    De får købspapirer med, hvor de samme ting står som hvis det var en kontrakt, men der er ingen der skriver under. For den hjælper ikke, retten gider ikke tage sig af sådan noget, og slet ikke politiet


  • #12   30. sep 2013 Ok.. Hvordan i alverden vil du så bevise om dyret bliver behandlet dårligt? For det skal holde nogen som helst steder så skal du ha beviser bla. fra en dyrlæge eller lign.

    Hvis ikke en gang man ved hvordan tingene forholder sig i forhold til bevis byrde, så ender det hele jo i påstand mod påstand, og så hjælper hverken politi, dyreværn, eller lign.



  • #14   30. sep 2013 Når vi sælger kaniner
    så medfølger der info om selve dyret, mor og far. Evt. sidste udstillingsresultat.
    Der gives en pasningsvejledning med.
    Samt en racebeskrivelse af solgte kanin.
    Så står der info om hvilken farve pågældene kanin har.
    Også står der alder på dyret og billeder gennem de første 8 uger. (ved salg af unger)
    Og så er der selvfølgelig beskrivelse af hvad kaninen er vant til og få (hvor meget af hver type foder)
    Sidst men ikke mindst står der telefon nummer hvis man har spørgsmål samt at skulle man af den ene eller anden grund blive nød til og af med sin kanin igen at man er velkommen til at komme her med den igen. smiley


  • #15   30. sep 2013 selvom du ser et billede så er det ikke nok til du kan anmelde det noget stedet som vil tage dig seriøst. Så det kommer du ikke langt med, medmindre dyret er så mishandlet vi snakker halv dødt dyr...

  • #17   1. okt 2013 Jeg overvejer at lave en. Ikke så meget for at komme efter folk, men mere for at lave noget, hvor man kan håbe at det gør, at folk tænker sig lidt mere om.

    Der skal ikke stå noget om pasning og pleje. Som jeg ser det, hører det sig slet ikke til på en kontrakt.
    Jeg har planer om at nuppe en kontrakt fra en jeg kender, og bruge den i som skabelon.

    Så noget med, at dyret så vidt jeg ved, ikke er sygt når det forlader mig.
    At jeg/vi dækker, i form af kompensation (pengene tilbage for dyret) eller et nyt dyr, hvis dyret bliver sygt af noget det har fået med fra os (arveligt betinget)... Men der skal så være papir fra en dyrlæge, så det ikke bare er noget køber kommer rendende og siger.
    Noget med, at vi gerne vil kontaktes hvis dyret dør, eller sælges videre.
    Og lignende.

    Så det skal både bruges til at give os en smule tryghed, og køber en smule tryghed. Men nej, det er ikke noget jeg er sikker på jeg ville gå i retten med.


  • #18   1. okt 2013 Jeg sælger vores rotter og hamstere på kontrakt af den grund, at jeg synes det er rart at have en skriftlig aftale om hvad begge parter forventer af hinanden. Der trues ikke med erstatningskrav, retsag eller andet og synes selv det er skrevet i en venlig tone.

    Jeg er ikke parat til at starte et sagsmål på baggrund af kontraktbrud, og den egentlige konsekvens af det; Tja, så er man ihvertfald ikke velkommen til at købe her mere, og jeg ville blive meget skuffet over det.


  • #19   1. okt 2013 Jeg synes ikke du skal gøre det. Du er kun 12 år gammel, du ved slet ikke hvad det indebærer at skrive en kontrakt.

Kommentér på:
Købskontrakt ved salg af dyr

Annonce