{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
867 visninger | Oprettet:

vild eller bare skør?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg har jo købt denne dejlige Dværgvædder miss gucci.
Hun er blevet vant til mine hænder og kan nemt snakke med hende og tage hende ud nogle dage.
Den ene dag er hun dejlig kærlig og elsker at ligge og putte på dynen.
Men nogen gange går hun helt amok. Kradser i dynen og flyver på mine arme med bid.
Hun er ude kanin og kommer kun ind en halv time af gangen.
Er det normal opførsel eller er hun vild??
Eller er der noget helt andet galt? ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vild eller bare skør??
  • #2   18. sep 2013 Jeg kan godt forstå du bliver frustreret og ked af det, man er jo knyttet til de dyr og har tendens til at aflæse deres adfærd som man ville aflæse et menneskes adfærd, men det er helt forkert. Måden Gucci svinger i humørdf på er logisk for hende. Du skriver at du let kan snakke og tage hende ud, så der er det som det skal være.

    Mine napper også mig nogle gange i buksebenet og er uforklarligt i utilfreds og i dårligt humør...
    Der kan være så mange grunde til hendes adfærd.
    Hun er stadig under et år gammel ikke ? Det er jo lømmelalderen.. Hjemme hos os lavede mine kaniner ballade og prøvede alt det de IKKE måtte af i den alder. De laver stadig ballade, når de ikke føler sig nok set.
    kaniner kræver MEGET tålmodighed har jeg lært


  • #3   18. sep 2013 hvorfor tage hende ind? hvorfor ikke gå en tur med hende i haven? holde hende i hendes miljø?

  • #4   19. sep 2013 Hun er inde en halv time af gangen fem gange dagligt. Vil ikk tage hende ud af hendes miljø for lang tid af gangen så vi tager det i etaper stille og roligt.
    Jeg vil ikke gå med hende endnu da hun skal vænne sig til selen.
    Og det gør vi mens hun er inde og ude på altanen.



  • #5   19. sep 2013 ½ time fem gange...? kan sgu da godt forstå hun bliver forvirret af du kommer rendende hele tiden og slæber hende med ind og væk fra det hun kender. DU er nødt til at ændre din adfærd før du kan forvente hun ændrer sig for mit bud er at hun ikke gider det der og derfor siger fra...

  • #6   20. sep 2013 Susan s. Tak for info. Men en anden gang kan man godt skrive det pænt. Tror du jeg gør det for at skade kaninen? ? Hun kan ikk holde til at være inde længere tid pga varmen indenfor.

  • #7   20. sep 2013 jeg kan ikke finde ud af at skrive det pænere, beklager. Og jeg tror stadig ikke du har forstået min pointe: jeg mener ikke du skal tage hende ind i 2 gange 1½ time i stedet, jeg mener faktisk at udekaniner skal man komme ud til, de skal kun ind hvis de er syge, ellers risikerer du i øvrigt om vinteren at de smider pelsen pga temperaturforandringerne fra ude til inde og så BLIVER de syge. Jeg mener oprigtigt at DU skal ud til hende, gå en tur med hende eller sæt dig i en indhegning med hende eller lign... vær sammen med hende i hendes miljø så hun kan blive tryg... og når det bliver koldt så tager du da bare en flyverdragt på:)

  • #8   20. sep 2013 Tror også det er bedst færre gange ind og ud. Fire gange hver dag i 30 min. er en del skift at komme ind og ud på.
    Når det bliver meget køligt og minusgrader, synes jeg ikke det går at tage kaninen, når den kommer udefra ind flere gange om dagen i et varmt hjem og så ud igen. Det er ikke sikkert at kaniner tager skade af det, men det er ikke rart for dem. Der har været tilfælde om kaniner, der har fået hedeslag, men det handler måske mest om udekaniner, der har fået lov til at komme ind i varmen og rende i mange timer når det har været en bidende kulde og snestorm

    Jeg kan personligt ikke se noget galt i at tage hende ind, hvor hun kan løbe rundt, og så lade ham komme ud igen, men til vinter ville jeg gå udenfor istedenfor


  • #9   21. sep 2013 Når hun er inde sidder vi på sofaen med åben dør. Så det er skam ikk fordi jeg fryser. Og kan mærke på hende når hun får det varmt. Vil selvfølgelig tage jeres opfordringer til mig. Men vil nu stadig tage hende ind nogle gange og hygge. Vi bor i lejlighed på første sal og hun har altanen at løbe på lige nu. Og når hun har vænnet sig til selen skal vi selvfølgelig ned på græsset
    Tør simpelthen ikk tage hende med ned i selen lige nu for hun er hunderæd endnu når selen er der. Den famle kanin jeg havde bestemte selv om den ville ind og ud og det klarede han fint. Han blev jo vant til det.


Kommentér på:
vild eller bare skør??

Annonce