{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor gør i af halmen fra kanin?
  • #1   10. sep 2013 Skraldespanden smiley

• #2   10. sep 2013 Må man gerne smide det i der? og er det den grønne?

Kan man kører det på genbrug?
    Når vinteren nærmer sig, får vi nemlig kun tømt skraldespande hver anden uge og med et blebarn og vores eget affald, så fylder det for meget.

• #3   10. sep 2013 I en sort affalds sæk smiley

• #4   10. sep 2013 ..og hvor gør i af den, Mia?

• #5   10. sep 2013 Hej Anja.

Afskaffelse af halmaffald varierer meget mellem kaninejere. Det kommer til dels an på antal dyr, men så sandelig osse hvilken kommune, man bor i.

Selv bor vi i Aalborg kommune, og med omkring 30-40 dyr genererer vi en del affald.
    Det afleveres på genbrugspladsen i klare sække, i kategorien 'småt brandbart'.

Andre kommuner tillader kaninaffald løst sammen med haveaffaldet, endelig findes der genbrugspladser, der ikke ønsker at tage imod affaldet, ofte under påskuddet 'det tiltrækker rotter'.

Jeg kan kun anbefale, at man i tvivls tilfælde kontakter sin kommune, miljø/teknik afdelingen, og forhører sig om reglerne.

Med mindre kaninhold kan det være en fordel at undersøge prisen og muligheden (her tænker jeg på husstande med egen affalds sæk) for at få afhentet en ekstra sæk dagrenovation ved hver afhentning.

Håber mit indlæg gjorde dig klogere end forvirret smiley

• #7   10. sep 2013 Ehm ja.. Det var faktisk lidt med vilje jeg undlod at det.. Jeg ved det faktisk ikke helt.

• #8   10. sep 2013 Vi har et affalds skur hvor aflevere det i sorte affalds sække. smiley

• #9   10. sep 2013 Vi komposterer vores, så det kan bruges som gødning i haven, hvilket det egner sig rigtigt godt til smiley

• #10   10. sep 2013 Ja jeg har også overvejet om jeg skal lave en kompost ude i haven.

Nøvling:
    Tak for svar...det giver fuldt ud mening.
    Vi har kun en nin...men også 4 marsvin, som der går i spåner. Så det kommer som skrevet til at fylde *S* Jeg må lige undersøge hvad vores genbrugsplads siger eller hører hvad en ekstra sæk koster sammen med anden renovation.

• #11   10. sep 2013 Jeg her også en kompost, det fungere rigtigt godt! smiley

• #13   10. sep 2013 Vi har en almindelig skraldespand og en biospand, så det ryger i biospanden.. Vores genbrugsstation vil nemlig ikke ta imod det når det kommer i sække eller som haveaffald.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #14   10. sep 2013 Smider det i rest affald.

• #16   10. sep 2013 Som Nøvling er inde på, afhænger det helt af kommunen.

Vi bor i Thisted kommune og de vil IKKE have det på lossepladsen, hverken under småt brændbart eller haveaffald. De vil ikke have noget der har været nær dyr - færdig basta bum. Suk!

Så da jeg har en del affald fra mine dyr og det simpelthen fylder for meget i skraldespanden, samler jeg det i sorte sække og kører en gang om måneden en tur på forbrændingen hvor jeg betaler for at komme af med affaldet.
    - Mener jeg gerne har en trailerfuld á 200kg til ca. 80,-

• #17   10. sep 2013 De vil heller ikke have det i Næstved kommune -.-

• #18   10. sep 2013 Jeg smider det ud i VORES mark smiley

• #19   10. sep 2013 Jeg har skrevet en mail til AffaldPlus...så er spændt på hvad de svarer, for på deres hjemmeside står der at de modtager rent halm.

• #20   10. sep 2013 Det kommer i en sort sæk sammen med buraffaldet fra rotterne. Og så ryger det i containeren med dagrenovation og derfra på forbrændingen. Det er Næstved kommune.

• #21   10. sep 2013 Maria: Vi måtte ikke smide vores på forbrændingen :o....

• #22   10. sep 2013 Mia:

Det er muligt de ikke ønsker at få det afleveret direkte på forbrændingen, men når Maria blander affaldet med sit dagrenovation, kan det kun blive opdaget ved en stikprøve kontrol - hvilket er omsonst, da det er umuligt at spore hvilken husstand affaldet kommer fra smiley

Meen.. De plejer nu ikke at være kræsne på forbrændingen..

Kan igen nævne Aalborg som eksempel, hvor forbrændingen leverer ilden til kraft-varme værket (Noget af Danmarks billigste fjernvarme, yay!). I forbindelse med min uddannelse fik vi en rundvisning på Mokana (håndteringscenter for farligt affald og spild-maling) og de leverede da jævnligt brugte spraydåser til forbrændingen, da gasserne fra disse kan sætte lidt fut i de små gløder med sådan en eksplosions-brand smiley - Så lidt halm og savsmuld burde ikke give dem problemer, når det er så relativt små mængder..

• #23   10. sep 2013 Syntes bare det var underligt, nu hvor det jo er i samme kommune.. Men ja okay smiley
    Min far fik skæld ud, da han kom med det... Ved ikke lige frem hvordan de fandt ud af det var det der var i, da det blev afleveret sammen med de andre ting.

Men ok smiley

• #24   10. sep 2013 Jeg gør som nøvlingkaniner smiley

• #25   10. sep 2013 Klar affaldspose, og på genbrugen, her er det Vordingborg kommune smiley

• #26   10. sep 2013 Jeg afleverer det hos en landmand - og betaler en flaske "godt" hvert år til jul i "gødningsafgift"

Jørgen

• #27   10. sep 2013 Da jeg havde kaniner, blev det kørt ud på marken og brændt af. smiley
    Jeg har lige fået marsvin igen, og ja. Den går jo på spåner, og ved faktisk ikke lige hvad jeg skal gøre af det - kunne forestille mig det bare kom i en klar sæk og så på lossepladsen med det, eller bare brænder det af som altid. smiley

• #28   10. sep 2013 bare i en skralle sæk og så kan du smide skralle sækken i kontæneren MVH TEAM SKOV

• #29   10. sep 2013 Mia&Sofus: Nu ved jeg ikke hvor du bor, men så vidt jeg ved er det kun skraldebilerne, der kan aflevere på Fasan. Da jeg flyttede ind her (boligområde, lejeboliger) spurgte jeg hvor gårdmændene ville have det, og det var i containeren smiley

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    mar 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #30   26. mar 2016 Vi har tidligere smidt det på kompostbunken. Men nu har vi fået rotter.. de blir åbenbart tiltrukket af kaninlorte.. så vi er blevet rådet til at finde et andet sted til affaldet. . Aner ikke hvor..

Kommentér på:
Hvor gør i af halmen fra kanin?

Annonce