{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må kaniner få blommer og ærteplanter?
  • #1   23. aug 2013 Blommer kan du give dem i meget små mængder.
    Skær sten ud og det hele.

Ellers får mine:
    Gulerødder
    Gulerods toppe
    Rødbeder
    Pastinak
    Græs
    Persille
    Ærter
    Majs
    Havergryn

Mere, men jeg orker ikke at skrive det hele,

• #2   23. aug 2013 Jeg ville ikke give blommer, da de indeholder blåsyre som hober sig op i kroppen på dyret.

• #3   23. aug 2013 Det er korrekt, derfor i meget små mængder.
    Det bedste er dog at undgå det, men de drætter ikke døde om ad et stykke.

• #4   23. aug 2013 Nej det gør de bestemt ikke, men jeg holder mig fra det, ser ingen grund til at give dem noget der på sigt kan gøre dem syge smiley

• #5   23. aug 2013 Tak for svar:D hvis de ikke har godt af det, vil jeg ikke give det. Tænkte bare, at hvis det var godt for dem, så skulle de da have det. Jeg har et stort blommetræ der hjemme, og der er ingen i min familie som kan lide blommer...;)

• #6   23. aug 2013 der er faktisk en anden ting ved stenfrugter: de kan få en drægtig til at gå i fødsel før tid... så mine drægtige får det aldrig og de andre får kun hvis ungerne har levnet en ½ blomme i madpakken, så får de den, jeg fodrer ikke med det ellers.

du har skrevet du giver "mærkevarer".... hvad er dog det for en plante???

ærteplanter kan de spise det hele af.

• #7   23. aug 2013 du skulle forøvrigt prøve at lave blommer i madera... det er SÅ lækkert at lave en dessert af senere: rasp og nødder ristes, maderablommerne skæres i tern og varmes med og væden hældes ved. Det varmes ti det tykner lidt og hældes ved vanilie is! nom nom...

• #8   23. aug 2013 Det lyder lækkert!:D
    Hehe, mærkevarer er mælkebøtter, med en dum stavekontrol som selv retter:P
    Tak for hjælpen:D

• #9   23. aug 2013 Spændende, Susan! Det vidste jeg slet ikke smiley Har du evt. et link, hvor jeg kan læse mere?

• #10   23. aug 2013 hvad lykkeline: blommerne i madera eller aborterne?

• #11   23. aug 2013 hvis det var det med blåsyren: blåsyre kaldes også Hydrogencyanid, det er også i cigaretrøg og menes at øge risikoen for abort. Derudover var der engang en opdrætter (Gitte Bramm) der fortalte om at hendes dyr var blevet fodret med mirabellaer og hele banden aborterede derefter... og hun havde så mange at det ikke rigtigt kunne være en tilfældighed. Jeg går næsten ud fra det har været blåsyren der gjorde det, ellers kan jeg ikke se hvad det var.

var det en opskrift på blommer i madera du var ude efter kan den helt sikkert googles...:)

• #12   23. aug 2013 Blåsyren findes inde i "nødden" inde i stenen - og "nødden" smager meget bittert - så lig ikke vågen om natten, hvis jeres kaniner har tygget på en blomme.
    Jeg vil dog ikke servere blommer i madeira til kaninerne.
    Men spis I bare blommer på livet løs - med eller uden madeira - men husk rigeligt toiletpapair.

Jørgen

• #13   24. aug 2013 Det var abortionen der interesserede mig, haha smiley Men tak for inspiration til blommer i madera også smiley

Kommentér på:
Må kaniner få blommer og ærteplanter?

Annonce