822 visninger
|
Oprettet:
Hø i buret? *Chinchilla* {{forumTopicSubject}}
Jeg mener at have hørt at chinchillaer ikke må have hø liggende i buret.
Er det rigtigt, og hvis ja, hvorfor?
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Det er en gammel ting, hvor man siger at al hø fra bunden skal fjernes, for hvis de f.eks. tisser på det, kan det blive dårligt, og så kan de blive syge af at spise det.
Endnu har vi dog aldrig oplevet chinchillaer, der har spist hø de har tisset på, og det der med at fjerne hvert enkelt strå fra bunden, er simpelthen utopi.
Vi har helt droppet høhække, og lægger i stedet høet på et lerrør, en hylde eller i en hængekøje.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 10 Emner: 23 Svar: 586
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Hvis du har et hus, kan du ofte også se, at de smider al bundmaterialet ud af huset.
Hø er desuden ikke velegnet som redemateriale, det er halm der skal bruges der.
Den eneste grund der er til at lægge det på en hylde e.l. (imo er der ingen grund til at lægge det direkte på bunden) er, at man slippe for høhække, hvor der er en virkelig stor risiko for at de sidder fast.
Chinchillaer er jo meget glade for at undersøge ting, og hoppe/kravle rundt i alt, og der er stort set alle typer af høhække altså noget lort, hvis man har dyr der prøver at komme op i dem, for de sidder meget nemt fast.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 10 Emner: 23 Svar: 586
Jeg ved godt de ikke laver reder, men troede de måske godt ville putte i det ligesom Marsvin f.eks.. Men så blev jeg lidt klogere:)
Hø i buret? *Chinchilla*