{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Diera? (marsvin) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Desværre har mit ene han marsvin Karma fået voldsom diera (staves). Er det mon tegn på sygdom, eller har han bare spist noget. Jeg har overvejet at tage en tur til lægen, men da vi har fået noget pulver til at putte over deres mad som burde hjælpe, synes jeg lige at jeg skulle give det en chance...

Men hvis der er nogen, som har en idé eller flere til hvad årsagen kan være. Så hver så venlig at skriv.

Symptomer:

Diera


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diera? (marsvin)
  • #1   17. jun 2010 Det kan meget vel være et tegn på sygdom, som du selv skriver, og kan være fatalt, hvis ikke det bliver stoppet.
    Hvad hedder det pulver, du har fået?
    Jeg har ikke før hørt, at man kan behandle diarre hos marsvin med et pulver, men jeg kender selvfølgelig heller ikke alle produkter.
    Normalt gøres det med enten Zoolac eller Fiberplex, som fås hos dyrlægen.
    Men jeg tror det alligevel er en god ide, at få den undersøgt også.


  • #2   17. jun 2010 jeg tænker ose.. pulver?
    Den har jeg godt nok aldrig hørt om før.

    Faktum er at marsvin tåler rigtigt dårligt at have diarre... så allerførst fjerner man AL grønt fra den.
    Dernæst skal det som annbritney siger gerne behandles med zoolac eller fibreplex.
    Sidst, men VIGTIGST. Det skal være i bedring HURTIGT - inden for et par timer - eller er det til dyrlægen, og det i en fart.
    I værste fald kan marsvinet dø af at have ubehandlet diarre.


  • #3   17. jun 2010 En anden god ting ved at tage til dyrlægen hurtigst muligt er, at dyrlægen vil kunne undersøge om diarren er kommet som reaktion på, at der også er noget andet galt, dvs. feks hvis nogle organer har nedsat funktion, tandproblemer eller andet, der kan tænkes at resultere i, at marsvinet har fået diarre.

  • #4   17. jun 2010 Jeg ville også suse til dyrlægen, - diarré er ikke godt.

    Uanset hvad, så kræver pulveret jo også at dyret spiser det - det kan du jo ikke være sikker på.

    Så til dyrlægen og få noget fibreplex, og få dyret undersøgt.


Kommentér på:
Diera? (marsvin)

Annonce