{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

Michelle C
Michelle C
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14

Min første Kanin - råd og vejligning søges {{forumTopicSubject}}

Hej folkens (:
Jeg har bestemt mig for at jeg skal have kanin, jeg har haft kanin som barn, men husker ikke det vilde om det..

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken race der kunne være en god idé at anskaffe sig og om i kender nogle gode steder at købe en kanin. De krav jeg har er at det er en unge, og at den skal være håndtam - den skal bare være en rigtig kæle kanin, skal hverken udstille eller noget (:

Er der noget bestemt jeg skal huske eller være særlig opmærksom på ?

Jeg har købt dette kaninbur

Mvh Michelle

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min første Kanin - råd og vejligning søges
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #2   1. aug 2013 Husk net i bunden af buret, ellers graver den sig måske ud. smiley

Du kan finde en masse god og relevant information om kaniner her: http://kaninfo.weebly.com/

• Michelle C
    Michelle C Tilmeldt:
    aug 2013

#3   1. aug 2013 Mange tak smiley
    Altså jeg har mange andre dyr men lige Kanin har jeg ikke haft i mange år - og det ar altid været vigtigt for mig at sætte mig ind i tingene og have det hele klar FØR dyret kommer smiley

Det er også løvehoved jeg har læst meget om, og har faktisk lidt kontakt med nogle der har nogle til salg.. jeg har forelsket mig i en hermeliner kaninunge jeg har set, men jeg kender ikke noget til racen - gør I? smiley

• #4   1. aug 2013 Hermelin og Løvehoved er de bedste racer imo. Jeg har begge dele, og fortryder ikke jeg har valgt disse racer.
    Hermelinen og Løvehoveden har/har haft et dårligt ry om at de er aggressive mm, dette passer ikke.
    Hermelinen er nem at passe. De er små (ikke ensbetydende med de skal have mindre plads), kærlige, har ikke den vilde pelspleje som en Løve og er bare en super god 'begynder' kanin. Jeg er fortaler for begge racer, og har du spørgsmål om Hermelinen vil jeg anbefale dig at skrive til Ahrenkiels Hermelinavl. Du kan skrive til mig omkring Løver hvis det er :).

• #5   1. aug 2013 Hvis den skal have net i bunden (anbefales sikkert af de fleste) skal det nok være et net stærkere end hønsenet min kanin bed hul i hænsenettet og slap fri

• Michelle C
    Michelle C Tilmeldt:
    aug 2013

#6   1. aug 2013 Altså jeg har en rigtig god kontakt med en opdrætter lige nu der avler Hermeliner, og han har verdens sødeste lille Han kanin tilbage. Min plan var godt nok at få en hun men hvor står forskel er der - altså i hverdagen? smiley Den han kanin der jeg har forelsket mig i har en afstamningsaftest og kan udstilles - og det regner jeg ikke med at "skulle bruge" til noget - er det vigtigt indenfor kaninverdenen med papir på kaninerne? smiley

tak for jeres svar (:

• #7   1. aug 2013 De fleste hunkaniner kan godt være brunstsure, altså ligesom os piger godt kan blive sure i menstruationsperioden. Hunner kan være rigtig rigtig søde, men jeg vil anbefale en hankanin :). De kan dog godt finde på at strinte, det kan en kastration afhjælpe på.
    Det er ikke vigtigt nej, men det er rart at kunne se på et stykke papir hvem den er efter osv osv, og i tilfælde af at kaninen skal sælges igen skal dette papir følge med smiley

• #9   1. aug 2013 At neutralisere sin kælekanin er altid godt:)

• Michelle C
    Michelle C Tilmeldt:
    aug 2013

#10   1. aug 2013 Okay, tak for rådene (: .
    Altså når den bliver brunst-sur hvad gør den så? bidder, gider ikke snakkes med? eller? jeg ved godt det nok er meget forskelligt fra kanin til kanin med i store træk hvad gør den så? smiley

• #11   1. aug 2013 Bider ud efter en, brummer, gider ikke noget, vælter sine ting, vil ikke tages op osv.
    Alt det kan komme væk, hvis du sterilisere den.
    / Det kommer væk fra de fleste.

• Michelle C
    Michelle C Tilmeldt:
    aug 2013

#13   1. aug 2013 okay tak for svarende ...
    Som sagt er jeg bare helt pjattet med den han kaninunge, men eftersom jeg ikke ved så meget om det kan jeg ikke finde ud af om racekaniner bare er dyre eller om jeg bliver snydt. Det er en han Hermelin der koster 250kr.

• Michelle C
    Michelle C Tilmeldt:
    aug 2013

#15   1. aug 2013 nåh, for søren hehe smiley jeg tænkte bare det var dog meget, i min verden ligner den næsten de andre - og flere af dem kan man få gratis smiley

hvad med en Rex kanin eller en Thüringer kanin hvis man læser om dem på nettet er deres sind meget positivt?

• Michelle C
    Michelle C Tilmeldt:
    aug 2013

#17   1. aug 2013 Nej okay, hvad vil du foreslå (: .
    En rigtig kæle kanin som ungerne på sigt ville kunne håndterer selv smiley ?

• #19   1. aug 2013 Du skal bestemt ikke være ked af, at den hermelin-unge du har forelsket dig i, formodentlig er udstillingsegnet - Dyr af rene udstillings linier er ofte der du finder de sundeste dyr i forhold til sygdomme. Samtidig bruger vi i Danmark den nordiske kaninstandard, der sikrer, at udstillingsdyr har en sund vægt og generelt fungerer ordenligt.

Når det så er sagt, kan jeg nævne, at jeg selv avler hermelinere og jeg ved, at forældre dyrenes adfærd overfor mennesker giver et godt fingerpeg på temperamentet i den pågældende linie.

Så når du kigger kaninunger, så spørg om du kan få lov at se/holde forældrene smiley

Prisen på 250,- er en ganske fin pris for en hermelin. Jeg tager som minimum det samme for mine, udstillede dyr koster mindst 300,- og pris sættes senere efter resultat.

Nu kan jeg ikke se hvor du er bosat, men bor du i nordjylland er du ganske velkommen hos os. Vi sælger ikke hermelin unger, dog kan vi vise både gode og knapt så gode eksempler af racen og ellers fortælle om vores erfaringer med den smiley

Fortsat held og lykke i søgen på den rette kanin til dig smiley

• Michelle C
    Michelle C Tilmeldt:
    aug 2013

#20   1. aug 2013 NøvlingKaniner C. Tak for dit svar smiley - og jeg bor i nordjylland smiley
    Jamen han siger at den har afstamningsaftest og er udstillingskåret med 94 point - guderne må vide hvad det betyder men fint er det vel sikkert? smiley

• Michelle C
    Michelle C Tilmeldt:
    aug 2013

#21   1. aug 2013 Løvehoved er simpelthen også søde smiley

• #23   1. aug 2013 Dejligt. Så ville det da være hyggeligt, hvis du havde lyst til at komme forbi smiley

94 p. er et ganske fint resultat smiley - Men hvis den allerede er udstillet kan det ikke være en helt lille unge (Det skulle da lige være, hvis den var udstillet sammen med sin mor og søskende)

Men alt i alt, hermelinen er en dejlig kanin, den kræver dog lidt tålmodighed og arrangement at omgås. Det er dog altid en fornøjelse med vores 20 af slagsen, og giver man sig tid får man en alletiders lille ven med en STOR personlighed smiley

• Michelle C
    Michelle C Tilmeldt:
    aug 2013

#24   1. aug 2013 NøvlingeKaniner. Tak, det var dog et venligt tilbud (:
    Jamen jeg tror også at den ville passe lige ind i familien smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #25   2. aug 2013 Tænk på at prisen for dyret næsten er lige meget, da det er en en-gangs-pris du giver for kaninen i de 6-12 år du har den (alt efter hvordan man passer og plejer den)

• #26   2. aug 2013 Jeg har lige købt kanin hos en avler: www.stald-shanoon.dk (rigtig sød) og har avler i 5år tror jeg nok hun sagde.. Bliver helt usikker. Men ihvertfald sagde hun til mig at dværgvædder er de bedste kaniner man kan få.. De er de mest tamme og sødeste kaniner. De er meget børnevenlig, hvor imod løvehoveder godt kan have et aggresivt temperament (AF HVAD JEG HAR HØRT)! Jeg vil anbefale en dværgvædder. De er helt klart nemme at have med at gøre. God fornøjelse!

Kommentér på:
Min første Kanin - råd og vejligning søges

Annonce