903 visninger
|
Oprettet:
Min første Kanin - råd og vejligning søges {{forumTopicSubject}}
Hej folkens (:
Jeg har bestemt mig for at jeg skal have kanin, jeg har haft kanin som barn, men husker ikke det vilde om det..
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken race der kunne være en god idé at anskaffe sig og om i kender nogle gode steder at købe en kanin. De krav jeg har er at det er en unge, og at den skal være håndtam - den skal bare være en rigtig kæle kanin, skal hverken udstille eller noget (:
Er der noget bestemt jeg skal huske eller være særlig opmærksom på ?
Jeg har købt dette kaninbur
Mvh Michelle
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
Du kan finde en masse god og relevant information om kaniner her: http://kaninfo.weebly.com/
aug 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 14
Altså jeg har mange andre dyr men lige Kanin har jeg ikke haft i mange år - og det ar altid været vigtigt for mig at sætte mig ind i tingene og have det hele klar FØR dyret kommer
Det er også løvehoved jeg har læst meget om, og har faktisk lidt kontakt med nogle der har nogle til salg.. jeg har forelsket mig i en hermeliner kaninunge jeg har set, men jeg kender ikke noget til racen - gør I?
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 98 Gnavere: 52 Emner: 63 Svar: 1.481
Hermelinen og Løvehoveden har/har haft et dårligt ry om at de er aggressive mm, dette passer ikke.
Hermelinen er nem at passe. De er små (ikke ensbetydende med de skal have mindre plads), kærlige, har ikke den vilde pelspleje som en Løve og er bare en super god 'begynder' kanin. Jeg er fortaler for begge racer, og har du spørgsmål om Hermelinen vil jeg anbefale dig at skrive til Ahrenkiels Hermelinavl. Du kan skrive til mig omkring Løver hvis det er :).
maj 2013
Følger: 8 Følgere: 5 Gnavere: 11 Emner: 45 Svar: 295
aug 2013
tak for jeres svar (:
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 98 Gnavere: 52 Emner: 63 Svar: 1.481
Det er ikke vigtigt nej, men det er rart at kunne se på et stykke papir hvem den er efter osv osv, og i tilfælde af at kaninen skal sælges igen skal dette papir følge med
maj 2013
Følger: 26 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 692
aug 2013
Altså når den bliver brunst-sur hvad gør den så? bidder, gider ikke snakkes med? eller? jeg ved godt det nok er meget forskelligt fra kanin til kanin med i store træk hvad gør den så?
maj 2013
Følger: 26 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 692
Alt det kan komme væk, hvis du sterilisere den.
/ Det kommer væk fra de fleste.
aug 2013
Som sagt er jeg bare helt pjattet med den han kaninunge, men eftersom jeg ikke ved så meget om det kan jeg ikke finde ud af om racekaniner bare er dyre eller om jeg bliver snydt. Det er en han Hermelin der koster 250kr.
aug 2013
hvad med en Rex kanin eller en Thüringer kanin hvis man læser om dem på nettet er deres sind meget positivt?
aug 2013
En rigtig kæle kanin som ungerne på sigt ville kunne håndterer selv
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Når det så er sagt, kan jeg nævne, at jeg selv avler hermelinere og jeg ved, at forældre dyrenes adfærd overfor mennesker giver et godt fingerpeg på temperamentet i den pågældende linie.
Så når du kigger kaninunger, så spørg om du kan få lov at se/holde forældrene
Prisen på 250,- er en ganske fin pris for en hermelin. Jeg tager som minimum det samme for mine, udstillede dyr koster mindst 300,- og pris sættes senere efter resultat.
Nu kan jeg ikke se hvor du er bosat, men bor du i nordjylland er du ganske velkommen hos os. Vi sælger ikke hermelin unger, dog kan vi vise både gode og knapt så gode eksempler af racen og ellers fortælle om vores erfaringer med den
Fortsat held og lykke i søgen på den rette kanin til dig
aug 2013
Jamen han siger at den har afstamningsaftest og er udstillingskåret med 94 point - guderne må vide hvad det betyder men fint er det vel sikkert?
aug 2013
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
94 p. er et ganske fint resultat
Men alt i alt, hermelinen er en dejlig kanin, den kræver dog lidt tålmodighed og arrangement at omgås. Det er dog altid en fornøjelse med vores 20 af slagsen, og giver man sig tid får man en alletiders lille ven med en STOR personlighed
aug 2013
Jamen jeg tror også at den ville passe lige ind i familien
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 3 Emner: 25 Svar: 66
Min første Kanin - råd og vejligning søges