{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.986 visninger | Oprettet:

Kezia B
Kezia B
Tilmeldt:
6. jul 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Hvilken kaninrace.? {{forumTopicSubject}}

Hej GG
Jeg går og planlægger at tilføje vores gård lidt liv med nogle kaniner. Og her får jeg brug for lidt hjælp til race valg.

Lidt om det kaninliv vi kan tilbyde:
De vil få sovepladser inde i en stor stald-boks som bliver kaninsikret, der bliver sat huse/bure op inde i boksen (som selvf kommer lidt op i højden) - ellers bliver hele boksen fyldt op med hø/halm og vil fungere som indedørs løbegård. Samtidig vil der i forbindelse med stalden blive lavet hul ud til en udendørs løbegård/volier der bliver rimlig stor og høj nok til at vi kan stå oprejst derinde.
Jeg vil selv stå for pasning, men har en lille dreng på 7 mdr som jeg på sigt gerne vil have med ud til kaninerne. Han vil til alle tider være under opsyn ude ved dyrene. Da jeg godt ved kaniner faktisk ikk er såå børne venlige "kæledyr".
De vil blive passet og håndteret hver dag, men vil ikke have mulighed for at stå og nusse med dem 10 timer dagligt. smiley

Men hvilken race lyder til at kunne fungere bedst hos os, med de forhold og når der er et lille barn inde over.?

Håber i gider hjælpe, på forhånd tak. smiley


Kommentarer på:  Hvilken kaninrace.?
  • #1   10. jul 2013 Husk kaniner skal IKKE gå sammen smiley

    Umiddelbart tænker jeg noget vædder, virkelig dejlige skabninger.
    Jeg tror en Fransk vædder ville være bedst, men kender ikke så meget til racen, men går ud fra at de er nogenlunde ligesom mine dværgvædder smiley


  • #2   10. jul 2013 Helt klart Dværgvædder! smiley
    De fleste er bare sådan nogle søde og nysgerrige skabninger! Man kan ikke få nok af dem! smiley
    Eller måske noget hollænder? Også utrolig søde kaniner!


  • Kezia B
    Kezia B Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #3   10. jul 2013 Okay. Må lige undersøge den race lidt bedre. smiley
    Hmm troede kaniner var flok dyr, og synes jeg læse flere steder at man helst skal have 2 kaniner sammen. smiley ??


  • #4   10. jul 2013 Læste lige først nu det om barnet, og der vil jeg igen anbefale en dværgvædder! smiley

    profilbillede
  • #5   10. jul 2013 Frans vædder er SUPER hvis man er til " klappekaniner" da de som oftes ikke vil løftes smiley
    Hermelin og DV er jeg glad for som kæledyr, da en hermelin er god til at lære børn at være søde, for er man ikke død, så er de simpelthen bare skredet smiley de fylder heller ikke så meget og et nemme at stå med for de voksne så ungerne kan snakke med dem smiley
    DV er lidt mere afslappede.


  • #6   10. jul 2013 Kezia: Kaniner er ikke flokdyr, men kolonidyr smiley
    Men kan godt have kaniner til at gå sammen, men de skal være neutraliseret, og have MEGET plads! Og husk på at det er ikke alle kaniner som kan gå sammen smiley

    - Så jeg vil ikke råde dig til at have kaninerne sammen smiley


  • #7   10. jul 2013 Hvis du neutralisere dem er det også klart det bedste for dem a gå sammen smiley

  • #8   10. jul 2013 Hvis du vil vide noget om hermeliner må du endeligt ringe til mig på 22615160.
    DV ved jeg også lidt om smiley


  • #9   10. jul 2013 Jeg vil bestemt også anbefale en dværgvædder, men ingen kaniner skal gå sammen, det rigtigt det står mange steder, men det passer på ingen måde smiley
    Hvis du som du skriver "lover" at din dreng hele tiden er under opsyn ude ved kaninerne, og derved ikke er alt for hård ved dem, vil jeg gerne tilbyde dig en fra mit kuld, jeg får om nogle mdr smiley


  • #10   10. jul 2013 Jeg har også massere af unger, voksne og så videre tilslag lige pt

  • Kezia B
    Kezia B Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #13   10. jul 2013 Haha mange tak for svarene.
    smiley
    Havde faktisk kigget lidt på Hermelin men nu tør jeg ikke smiley

    Hvis de så har hver deres bure, må man så lukke dem ud i løbegårde sammen om dagen,? For så on aften at lukke dem i burene igen.?


  • Kezia B
    Kezia B Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #14   10. jul 2013 Men tror jeg vil kigge lidt på vædder racen så. smiley tror og det gerne må være en lidt mere robust kanin, der kan tåle at blive nusset af et barn.

  • #15   10. jul 2013 Sød! Autocoret for Søren!!! Haha! Hovsa!

    Nejnej meningen med indlægget var nu at fortælle hvor søde de var xD


  • #16   10. jul 2013 Vil helt klart anbefale, Angora, Franskvædder, Belgiske kæmper til det du kan tilbyde.

    Og hvis du vil have flere kaniner gående sammen, kan du neutralisere(Sterilisere) dem, og håbe de kan gå sammen.

    Jeg ville ellers også anbefale, at adoptere en hjemløs kanin på et dyreinternat.
    Rødovre dyreinternat har løbende kaniner til adoption. Og den luksus med masser af plads, du kan tilbyde ville jeg helt klart blive lykkelig hvis du adopterede nogle dyr derfra. De dyr, der kommer derfra kan være alle racer. Men jeg kender mange dyr, derfra og de er Så skønne!:)


  • #17   10. jul 2013 Vis du gerne vil have dem i bure om natten og løbegård om dagen, syntes jeg du skal finde 2-3 hunner neutralisere dem, og se om de kan enes..
    Eller måske en neutraliseret han og hun?

    Igen, de skal have masser af plads, og skil dem ad med det samme vis de ikke kan enes smiley


  • #18   10. jul 2013 Jeg kan varmt anbefale de franske! Mine franske elsker at blive nusset om, både af voksne og børn. smiley

  • #20   11. jul 2013 Jeg syntes rigtig godt om racen hollænder så den vil jeg klart anbefale dig smiley min hollænder er simpelthen den sødeste i stalden og man kan gøre alt ved hende smiley men dværgvæddere er også et godt bud smiley

  • #21   11. jul 2013 For mig er der intet over og intet på siden af hollænder - men som opdrætter af dem siden 1966 har jeg også farvede briller.

    Jørgen


  • Kezia B
    Kezia B Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #22   15. jul 2013 Update: tuuusind tak for alle jeres gode input smiley
    Jeg har læst, snakket med opdrættere og sådan lidt, men mod "bedre vidende" er vi faldet pladask for Rex'en.

    Jeg har været ude ved en avler og snakke, og kigge. Hans lille datter havde to af dem som hun passede og de var meget tamme og rare. smiley han gav garanti, så hvis de unger jeg kan købe skulle vise sig at have aggressive træk - kan jeg "bytte" dem ^^ hehe.
    Det er castor farven jeg synes er skøn.
    Har nogle af jer Rex-kaniner, og kan fortælle lidt om jeres erfaringer. smiley


  • Kezia B
    Kezia B Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #24   15. jul 2013 Årh tak for dit indlæg Ville De La - rart med lidt positivt om racen også... Hihi du har da en del kaniner, der må være noget at se til smiley
    Men det er også udseendet jeg tildels er faldt for, synes lidt den ligner en "rigtig" kanin ( som sådan en ser ud oppe i mit hovede ) ;b heh.. Og dem avleren havde virkede vældig nysgerrige.


  • Kezia B
    Kezia B Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #25   15. jul 2013 Ps. Det er godt nok nogle smukke dyr du har smiley det er tydeligt at se de har det rigtigt godt på billederne.
    Ærgeligt du bor et stykke væk alligevel.


  • #28   16. jul 2013 Jeg vil uden tvivl anbefale hollænderen. Det er sådan en sød og godmodig kanin. Generelt er en hollænder bare stille og rolig og vil elske at blive nusset om af et barn.

  • Kezia B
    Kezia B Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #31   16. jul 2013 Hehe, tak for alle de gode råd.
    Nej nej så langt er der heller ikke smiley det kan godt være jeg en dag kontakter dig med henblik på handel. smiley


  • #32   16. jul 2013 Store?? Dværgvædder?? Aaah hva?

  • #33   16. jul 2013 Tænkte jeg også lige Tao.....

  • #35   16. jul 2013 Efter min mening er Dværgvædder som normalt vejer 2kg, ikke en stor kaninrace. Så skal vi op på de 5-9-12 kg.:)

  • #37   16. jul 2013 Jeg forstår ikke når du skriver " delt forkert op" og jeg er også lidt ligeglad smiley Og du behøver ikke undskylde, det var egenligt ikke skrevet til dig. Men som min mening af hvad, kæmperacer er.
    Hvis din mening er Dværgvædder så er det jo din mening:)



Kommentér på:
Hvilken kaninrace.?

Annonce