1.417 visninger
|
Oprettet:
Ørkenrotter, flodrejer eller melorme {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen:)
Jeg skal til at bestille ekstra udstyr til mine kommende ørkenrotter, og kigger i den forbindelse på tørrede flodrejer og melorme.
Er en af varianterne bedre end den anden, eller er de begge gode proteinkilder og lækre snacks?
På forhånd tak
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 38
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Pointen er mere, at der er tale om animalske proteiner = godt for ørkenrotter.
Flodrejerne er jo ikke ment som et foder, men som en godbid.
Nøgleordet her er: Susan ved ikke noget om ørkenrotter
Hun har dog lidt ret i én ting: At give flodrejer til ørkenrotter er ligeså unaturligt som at give marsvin pillefoder
Jeg har givet flodrejerne fra LUX-shoppen til mine mus, og de er tossede med dem
mar 2012
Men fælles for alle dyrearter er jo at man gør bedst i at fodre dem med fodermidler de ville spise naturligt: deres krop har haft lang tid til at indrette sig på en bestemt fodring igennem udviklingen og det gør man bedst i at have respekt for og fodre dem så naturligt som muligt. Man fodrer jo heller ikke et marsvin med nødder eller korn selvom det ER vegetabilsk og de derfor "burde" kunne fordøje det. Jeg går naivt ud fra at ørkenrotter følger de samme uskrevne regler som andre dyrearter og også bør fodres så varieret som muligt indenfor visse rammer... jeg ville personligt gøre mere i biller og orme til en kødædende gnaver da det er hvad de kan få fat i, i naturen. Jeg tror de rejer er et af de produkter det er lykkedes dem at sælge fordi folk syntes det er nemt og knapt så klamt som at have levende larver og biller i en spand. Ligesom youghurtdrops til et marsvin eller en stang af korn klistret sammen med honning til en kanin (begge dele heller ikke noget de ville spise i naturen og som man må formode deres tarnflora ikke er beregnet til at nedbryde.
Seneste viden er at mennesker har forskellig tarmflora alt efter hvad føden er: fx har asiater mange bakterier der er gode til at nedbryde ris og sushi, det kan (udover renligheden kan være tvivlsom) være en af grundene til vi får dårlig mave på rejser: vores mave er ikke gearet til at spise så fremmed mad. Hvorfor skulle man ikke gå ud fra dyr har det ligesådan? vi er trods alt også bare et pattedyr.
maj 2010
http://www.lux-shoppen.dk/toerrede-flodrejer-p-1084.html#.UdLIjJwdeP0 det er det her produkt, vi taler om. Der er ikke nogen forskel, om du giver dem her eller tørrede melorme, i forhold til ernæringsværdien.
Og de kan da overhovedet ikke sammenlignes med youghurtdrops. Flodrejerne er et naturprodukt. Youghurtdrops er rent sukker.
Og nej, jeg ved godt, at du starter med at sige, at du ikke ved noget om ørkenrotter. Også derfor det undrer mig, at du i det hele taget udtaler dig om noget, du ikke ved noget om, og derved kommer med information, der er skrub forkert, i forhold til ørkenrotter.
Det er sådan noget der er skyld i, at der sidder børn og unge rundt omkring, som er fuldstændig fejlinformeret omkring de dyr de har.
Du kan altså ikke sammenligne ørkenrotter med din allergiske kat.
Men har du overvejet at få arbejde i en dyrehandel? Der er kravet vist, at man skal kunne fortælle en masse vås om dyr, man ikke aner et klap om
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.101
mar 2012
maj 2010
Og jeg ser dig da ikke have de samme problemer med at give marsvinene pillefoder?
Og nej, tørrede flodrejer er IKKE tørret på samme måde som hundenes griseører er det
maj 2010
mar 2013
Følger: 2 Gnavere: 1 Emner: 61 Svar: 160
Bettina
Ørkenrotter, flodrejer eller melorme