{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor ikke kaniner fra dyrehandler?
  • #1   5. jun 2013 200 kr mener jeg, dog vil jeg anbefale at købe af en avler i stedet.

• #3   5. jun 2013 ved ikke noget om Plantorama. men hold dig væk fra dyrehandlere, jeg købte på et tidspunkt 2 unger, som sagtens kunne sælges trods deres alder, sagde dyrehandleren.
    jeg havde dem i en uge, og så døde de, fordi de ikke kunne klare sig selv, selvom at jeg gjorde alt hvad jeg kunne gøre for dem... jeg gik tilbage til dyrehandleren og klagede, men han var tydeligvis kun interesseret i forretning, og sagde at det ikke var hans skyd at han solgte dem for tideligt... smiley
    så køb hos avlere! smiley

• #4   5. jun 2013 Ja, det var endeligt også det jeg mente, men min veninde mente noget andet

• #5   5. jun 2013 Der er én ting jeg ikke forstår.. En kanin hos en dyrehandler koster mellem 200-300 kr - hvorfor ialverden så ikke købe fra en avler til præcis samme pris?
    Hos avleren ved man i det mindste kaninen er trygt opvokset, man har styr på forældre, temperament og man ved en ordentlig avler altid vil gøre alt for at ungerne opvokser i et godt miljø.. Avler giver gode råd og man kan fx tit komme og få klippet negle gratis smiley

Hvad ved man om en kanin fra en dyrehandel? De kender knap nok kønnet og det info de giver omkring foder osv er tit forkert. Kaninerne er ofte under 8 uger, da de så er nemmest at sælge og deres forhold er tit forfærdelige, ungerne går sammen osv osv.

Sådan noget vil jeg ikke støtte.. Derfor, der er kun ét rigtig sted: Avler der ved hvad han/hun laver smiley

• #6   5. jun 2013 Enig med Tanja smiley
    Og ser man kaniner hos dyrehandlere og tænker at det er synd for dem, så lad endelig være med at købe dem, for det bekræfter bare for dyrehandleren at de kan sælges, og så får de endnu flere smiley

• #7   5. jun 2013 Ham manden der solgte de kaniner jeg købte for nogle år siden, sagde at de var omkring 8 uger, men fandt senere ud af at de var 5½! jeg blev virkelig sur smiley
    Jeg vil aldrig købe dyr i en dyrehaldler mere... (måske kun fisk smiley )
    men jeg fik så dårlig samvitighed i den dyrehandler, buret til kaninerne var ca. 50x 35 cm til 7 kaniner (4 voksne og 3 unger), og der var så varmt, og lunt vand. Kaninerne var omgivet af fugle der larmede virkelig meget, som også var i bure af ca. samme størrelse. Det var ikke til at holde ud... smiley

• #8   5. jun 2013 TS: Hvorfor er du interesseret i at købe et dyr, der ikke er blevet opdrættet med omtanke og ikke er blevet passet ordentligt fra starten og muligvis ikke engang er gamle nok?

• #9   5. jun 2013 Er du trådstarter?

• #10   5. jun 2013 Nej Cavy, det er jeg..
    Fordi min veninde mente det var bedre at købe i dyrehandler, men det syntes jeg bestemt ikke det er.

• Line W
    Line W Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 132
    #11   5. jun 2013 Jeg synes nu, at da vi dengang købte min første kanin i Petworld, var vi meget heldige.. smiley Den var god som dagen var lang, og der var ingen problemer med den nogensinde. Bedre kanin kunne jeg ikke få.
    Men min anden kanin kom fra en avler og var aggressiv og var ikke til at kæle med på nogen måde..
    Så vil faktisk helst have en fra en Petworld end fra en dårlig avler smiley

Og så har min mor gået i folkeskole med hende der har startet Petworld op smiley Men det er først noget vi har fundet ud af senere hen.. Min mor spurgte dengang vi købte den, hvor den kom fra og de fortalte at den kom fra en lokal avler..

• #12   5. jun 2013 Jeg vil blande mig uden om diskussionen omkring dyrhandlere,da jeg selv arbejder i Plantorama^^
    Priserne på kaniner hedder: hun 199,- og han 179,- smiley

• #13   5. jun 2013 Mette:
    Jeg har nemlig tit kigget på jeres kaniner og de er ogen af de fineste kaniner jeg ser. flotte blå øjne smukke farver osv. især dem i odense

• #14   5. jun 2013 Jamen problemer for mig er, at ingen har nogen idé om, hvor kaninen stammer fra, og hvad der er bag kaninen. Tror ikke engang dyrhandleren har nogen idé om, at det er en belgisk kæmpe blanding, så de sælger dem bare som dværgkaninerne.

Desuden er de jo ikke tamme, de sætter bare dyrene sammen (og hanner går sammen!), de sælger tit for små unger osv. Der er ikke mange dyreforretning, der virkelig ved, hvad de har at gøre med, hvorimod en seriøs avler virkelig har sat sig ind i det, dyrenes adfærd og sundhed, og ønsker det bedste for sine dyr..

• #15   5. jun 2013 Men der er skam små private dyreforretninger, som bruger tid og kærlighed på sine dyr! Så man skal ikke skære alle over samme kam..

Kommentér på:
Hvorfor ikke kaniner fra dyrehandler?

Annonce