Bider i tapet :-/ {{forumTopicSubject}}
Jeg har 2 kaniner, som går frit i min lejlighed herhjemme - selvfølgelig med adgang til deres bur.
Problemet er, at de er begyndt at bide i tapet overalt i lejligheden, hvilket de ikke altid har gjort.
De er begge 2 lidt over 1 år gamle.
Jeg forsøger virkelig at sørge for, at de altid har noget at underholde sig med, fx bolde med godbidder i, bolde med klokke, mælkebøtter eller lign osv og disse ting ligger som regel i lejligheden om dagen og bliver lagt ind i deres bur om aftenen.
De har grene og får frisk hø hver dag, så kan ikke forstå hvorfor de lige pludselig har fået behov for at spise mit tapet.
Problemet er også, at det er en lejelejlighed jeg bor i og derfor ikke kan lade dette fortsætte
Nogle der har nogle bud på, hvorfor de gør det og evt en løsning til, hvad jeg gøre for at stoppe dette ?
apr 2013
Følger: 9 Følgere: 7 Gnavere: 1 Emner: 53 Svar: 428
dec 2012
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 20
apr 2013
Følger: 9 Følgere: 7 Gnavere: 1 Emner: 53 Svar: 428
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 34 Gnavere: 12 Emner: 12 Svar: 313
Har desværre ingen forslag til, hvordan man kan få dem til at lade vær. Min han forstår ordet nej, men det hjælper jo kun, når jeg er hjemme. Og min hun kanin er døv, så hende skal jeg gå over og stoppe hver gang, eller kaste en sok efter hende ;D
dec 2012
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
1) At sætte kaninerne i bur.
2) At indrette boligen på kaninernes præmisser, d.v.s. sætte hessian eller lignende op på væggen i 1 meters højde.
Jørgen
dec 2012
Undrer mig bare over, hvorfor de lige pludselig har fået den tendens - de er først begyndt på det for 2 måneder siden ca
dec 2012
Men de har brug for motion og at kunne snuse.
Bider i tapet :-/