{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.965 visninger | Oprettet:

Stine C
Stine C
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 20

Bider i tapet :-/ {{forumTopicSubject}}

Jeg har 2 kaniner, som går frit i min lejlighed herhjemme - selvfølgelig med adgang til deres bur.
Problemet er, at de er begyndt at bide i tapet overalt i lejligheden, hvilket de ikke altid har gjort.
De er begge 2 lidt over 1 år gamle.
Jeg forsøger virkelig at sørge for, at de altid har noget at underholde sig med, fx bolde med godbidder i, bolde med klokke, mælkebøtter eller lign osv og disse ting ligger som regel i lejligheden om dagen og bliver lagt ind i deres bur om aftenen.
De har grene og får frisk hø hver dag, så kan ikke forstå hvorfor de lige pludselig har fået behov for at spise mit tapet.
Problemet er også, at det er en lejelejlighed jeg bor i og derfor ikke kan lade dette fortsætte smiley

Nogle der har nogle bud på, hvorfor de gør det og evt en løsning til, hvad jeg gøre for at stoppe dette ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bider i tapet :-/
  • #1   21. maj 2013 Går dine kaniner sammen?:)

• Stine C
    Stine C Tilmeldt:
    dec 2012

#2   21. maj 2013 Ja det har de altid gjort . Det er en han og en hun som er hhv. kastereret og steriliseret smiley

• #3   21. maj 2013 Okay:)

• #4   21. maj 2013 Hehe jeg har også to huskaniner, alt tapet i stuen fra gulv til ca. 80 cm oppe er gnavet væk, nu er de stoppet fordi de ikke kan nå mere xD

Har desværre ingen forslag til, hvordan man kan få dem til at lade vær. Min han forstår ordet nej, men det hjælper jo kun, når jeg er hjemme. Og min hun kanin er døv, så hende skal jeg gå over og stoppe hver gang, eller kaste en sok efter hende ;D

• Stine C
    Stine C Tilmeldt:
    dec 2012

#5   22. maj 2013 Hehe det er fisme også op af bakke så smiley

• #7   22. maj 2013 Alle den slags opdragelsesforsøg virker ikke.Det gør blot kaninerne trodsige. For mig er der 2 muligheder:
    1) At sætte kaninerne i bur.
    2) At indrette boligen på kaninernes præmisser, d.v.s. sætte hessian eller lignende op på væggen i 1 meters højde.

Jørgen

• Stine C
    Stine C Tilmeldt:
    dec 2012

#8   22. maj 2013 Jeg har så vidt muligt også forsøge at indrette efter kaninernes præmisser. Og dit andet råd er desværre ikke muligt, da jeg som skrevet bor i en lejet lejlighed og ikke kan beskadet tapet (mere end kaninerne allerede har gjort) smiley
    Undrer mig bare over, hvorfor de lige pludselig har fået den tendens - de er først begyndt på det for 2 måneder siden ca smiley

• Stine C
    Stine C Tilmeldt:
    dec 2012

#9   22. maj 2013 Og jeg synes det er synd at sætte dem i bur - de har jo altid været vant til, at de kan komme ud hele dagen. De er self ikke ude når ikke jeg er hjemme.
    Men de har brug for motion og at kunne snuse.

Kommentér på:
Bider i tapet :-/

Annonce