Det er hårdt at blive kønsmoden han-kanin {{forumTopicSubject}}
Hej kanin folk
Vores 4 måneder gamle han kanin er ved at blive kønsmoden. Igår tissede han i sofaen (ØV) - han er stuekanin og renlig. (: Og idag er han begyndt at "parre" sin bamse. Stakkels lille kanin fyldt med hormoner - han skal selvfølgelig kastreres men det kan man vel først når man kan se hans "kugler". (Og det kan man ikke tjekkede igår efter han havde tissede i sofaen)
Skal vi lade ham parre sin bamse for at få udløb for sine frustrationer - eller tricker det bare noget der kan undgåes? Hvad er jeres mening om det?
Og hvor lang tid går der fra han begynder at vise de her tegn til man normalt kan kastrere dem?
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
Det vil sandsynligvis gøre ham endnu mere parringsfikseret, hvilket hverken er godt for jer eller for ham. Når testiklerne er faldet ned, kan han kastreres. Det kan sikkert godt foretages, når de sidder oppe, men det er et langt større indgreb, og jeg tror, at dyrlæger vil fraråde at gøre det, når der nu ikke er tale om en kanin med kryptokisme (lidelse hvor den ene eller begge sten sidder i bughulen og ikke falder ned). Der går sikkert ikke mange uger, før de er faldet, så han kan komme under kniven.
Der er jo chance for, at han bliver mere renlig og får styr på hormonerne, så det ikke er nødvendigt at kastrere ham. Men jeg har generelt haft gode erfaringer med kastrationer
mar 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
Jeg giver ham ikke en bamse - han har en bamse som han putter med og slikker på. Så tænker at han måske vil blive ked af det hvis vi pludselig fjerner den (har læst herinde nogle der har skrevet det (:).
Jeg ser selvfølgelig tiden an, men håber at hvis det bliver ved at de snart falder ned så han kan få rå i den lille krop (:
mar 2013
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 13
Det er hårdt at blive kønsmoden han-kanin