{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
364 visninger | Oprettet:

Kastrere 4 års kanin? {{forumTopicSubject}}

Hej GG.
Jeg har en dejlig 4 års hankanin (bastian).
Han har altid været en skøn hankanin der har gået efter fødderne når de var bare og det har aldrig generet os.

Men her på det sidste er det begyndt at gå over gevind og han bider hårdere og bider i benene os nu og er ligeglad hvis der er tøj på (han bider bare igennem).

Vil jeg få noget ud af at kastrere ham?, jeg synes jo at det er synd for ham at han er SÅ hormon forstyrret nu og stresser ham enorm.

Kan det været årstiden der gør han er ekstra hormon forstyrret?.

Er han for gammel til kastreration, altså er risikoen større med narkose osv. pga. hans alder og vil det overhovedet virke på ham?.

Kan vi evt. gøre andet en kastreration for at få mere ro på ham?.

Til slut skal siges han er fritgående kanin indendørs.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kastrere 4 års kanin?
  • #1   15. maj 2013 Jeg ville ikke turde ligge en kanin på den alder i narkose, hvis det ikke var livsnødvendigt.

Men det er mærkeligt, at han er begyndt på det nu. Har han været fritgående hele sit liv? Er der sket nogle ændringer i hans liv? Er i flyttet, er der kommer nye mennesker til eller andet?

• #2   15. maj 2013 Nej ingen ændringer overhovedet, han har altid været fritgående, vi har haft ham siden han var baby og har boet samme sted altid, han får samme foder, hø osv. som altid, de samme mennesker også..

Jeg er også enorm nervøs for at ligge ham i narkose i den alder, men er der andet man evt. kan gøre?

• #3   15. maj 2013 Det lyder jo som om han har det perfekte kaninliv. Hvor meget bliver han aktiveret i hverdagen? Har han papkasser han kan gå lidt amok på? Hvad med en aktiveringsbold til hans mad? Og så ignorere ham, hvis han søger opmærksomhed på en "fy-måde".

Ved ikke rigtig hvad man ellers kunne prøve desværre smiley

• #4   15. maj 2013 Han har en aktiverings bold med mad eller godbidder i, han får oftest tomme ubleget toilet paprør han flænser ad, kommer ud i haven på græsset når vejret tillader det og har ellers en ca. 100 kvm2 lejlighed med 7 forskellige rum med diverse senge/sofaer/andre møbler han kravler frit rundt i og under/over og udforske så stimuleret bliver han vist;-).

Vi må prøve at ignorere adfærden som du skriver selvom det ikke et nemt når han bider:-(. Han har dog aldrig humpet endnu..

Kommentér på:
Kastrere 4 års kanin?

Annonce