3.740 visninger
|
Oprettet:
Anbefaling af udendørs kaninbur {{forumTopicSubject}}
Da jeg fandt ud af i sidste emne at mit bur var for småt vil jeg gerne kigge på et nyt, så jeg bare kan bestille/købe det hvis/når jeg køber en ny kanin.
Det skal være et udendørs kaninbur der opfylder mindstemålene
Det må gerne have en løbegård, men buret er ikke noget det skal fylde meget i haven. Det må godt fylde lidt men ikke for meget.
Prisen skal være omkring 1000 kr. hvis det er godt.
PS. Der bliver ikke bygget noget, da det ikke bliver så godt.
Links modtages gerne
Håber i vil hjælpe mig
feb 2013
Følger: 73 Følgere: 74 Gnavere: 6 Emner: 46 Svar: 1.485
Har det bare uden underdelen.
Synes det er dejligt og fungere godt
Svare gerne på spørgsmål
maj 2013
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 132
Herinde har jeg fundet en masse gode bure til en god pris.
http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/kaninbur_udendoers
Jeg kan bare ikke bestemme mig for og det er for småt eller for stort når jeg kigger på nogle af burene
feb 2013
Følger: 73 Følgere: 74 Gnavere: 6 Emner: 46 Svar: 1.485
Ved ikke hvor godt det er, men hvad med det http://m.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/kaninbur_udendoers/outback_med_loebegaard/225806?previousProductGroupId=40342?
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Nettet er ofte enten alt for svagt i selve maskerne, eller osse er det fastsat på buret med hæftninger af ringe kvalitet.
Lukke-mekanismer er tit en latterlig spareløsning, hvor et tyndt stykke plademateriale (formet som hjerte/gulerod) holder 2 låger lukket, og det er ikke holdbart i længden. Det kan her svare sig at montere en mere avanceret lås, som hverken spædbørn eller hunde kan åbne..
Endeligt er kvaliteten af det træ, der oftest bruges i disse bure, gennemgående dårlig. Tørt, hurtigt voksende, cellulosefattigt træ bruges, og det gør siderne tynde som pap, alt for lette og derved ustabile.
Min personlige holdning er, at de bure der forhandles er alt for dårligt fremstillet og i øvrigt alt for dyre i forhold til det produkt man får - Derfor sælger vi selv bure, som vi selv laver.
Held og lykke med jagten på det nye bur
maj 2013
Altså jeg har tænkt mig at købe et bur i Petworld. Der er ikke for mange bure og vælge imellem og jeg synes det er en god butik.
Nøvling @ Når jeg finder et bur skal jeg nok holde øje med maskerne. Men for at være helt sikker.
Er det gitteret du mener? Altså de masker ?
Jeg har godt læst at et hjerte som lukkemekanisme ikke er godt. Så derfor vil jeg også finde et uden et hjerte / gulerod.
Hvordan sikrer jeg mig at det ikke er noget dårligt træ ?
Jeg har kigget på jeres bure. De ser fine ud. Det kunne godt være jeg skulle overveje det. Men det er jo et bur som skal bestilles, så hvis jeg en dag køber ny kanin har den et for småt bur indtil jeg har fået hjem fra jer
Tak for det. Håber også jeg finder et godt bur.
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Det dårlige træ er meget let, og lyder hult/pap-agtigt, hvis du banker på det. Så buret skal være lidt tungt og træet skal 'virke' som om det er rigtigt træ - Det er ikke nok, at det bare er brunt
Jeg ved ikke hvor du er bosat, men du er selvfølgelig velkommen herud til en uforpligtende snak om bure. Skulle vi så finde frem til, at et af vores bure er det rette til dig, kan det laves i løbet af 2 uger.
Hehe, jeg kan jo ikke tale på de øvrige brugeres vegne, men jeg er sikker på de fleste kan forstå din situation, hvis der er leverings/vente-tid på det bur, du køber
maj 2013
Jeg skal nok huske at banke og tjekke det så.
Det kan desværre ikke lade sig at gøre at jeg kommer og ser dine bure, da jeg bor på Fyn og jeg kender ingen der bor i Nordjylland.
Altså nu må I give mig høvl eller ej.
maj 2013
Og løbegård under buret ?
Tænkte nemlig på evt. lorte i løbegården
Her et eksempel :
http://www.avifauna.dk/kaninmarsvinebur-natura-62340-l%C3%B8beg%C3%A5rd-r%C3%B8dhvid-p-16619.html?osCsid=3ebbh95tgirrnl1oq93mb9q3r1
maj 2013
http://www.petworld.dk/products/udendoers-gnaverbure-.aspx
Desuden skal jeg have en løbegård ved siden af uanset hvilket bur jeg køber. ?
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 8 Gnavere: 3 Emner: 103 Svar: 1.330
maj 2013
nov 2011
maj 2013
nov 2011
maj 2013