{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.740 visninger | Oprettet:

Line W
Line W
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 132

Anbefaling af udendørs kaninbur {{forumTopicSubject}}

Da jeg fandt ud af i sidste emne at mit bur var for småt vil jeg gerne kigge på et nyt, så jeg bare kan bestille/købe det hvis/når jeg køber en ny kanin. smiley

Det skal være et udendørs kaninbur der opfylder mindstemålene smiley
Det må gerne have en løbegård, men buret er ikke noget det skal fylde meget i haven. Det må godt fylde lidt men ikke for meget.
Prisen skal være omkring 1000 kr. hvis det er godt.

PS. Der bliver ikke bygget noget, da det ikke bliver så godt. smiley

Links modtages gerne smiley

Håber i vil hjælpe mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anbefaling af udendørs kaninbur
  • #1   11. maj 2013 (link fjernet)
    Har det bare uden underdelen.

Synes det er dejligt og fungere godt smiley

Svare gerne på spørgsmål smiley

• Line W
    Line W Tilmeldt:
    maj 2013

#2   11. maj 2013 Stald Volenda @ Synes faktisk det er lidt dyrt.. smiley

Herinde har jeg fundet en masse gode bure til en god pris.
    http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/kaninbur_udendoers
    Jeg kan bare ikke bestemme mig for og det er for småt eller for stort når jeg kigger på nogle af burene smiley

• #3   12. maj 2013 Hmm det er vel som man er til, jeg vil gerne have noget der holder så ikke jeg skal have nyt bur om 2-3 år smiley

Ved ikke hvor godt det er, men hvad med det http://m.zooplus.dk/shop/smaadyr/bure_loebegaarde/kaninbur_udendoers/outback_med_loebegaard/225806?previousProductGroupId=40342?

• #4   12. maj 2013 Jeg vil opfordre til at være ekstra opmærksom på kvaliteten, hvis dit valg falder på et masse produceret bur.
    Nettet er ofte enten alt for svagt i selve maskerne, eller osse er det fastsat på buret med hæftninger af ringe kvalitet.
    Lukke-mekanismer er tit en latterlig spareløsning, hvor et tyndt stykke plademateriale (formet som hjerte/gulerod) holder 2 låger lukket, og det er ikke holdbart i længden. Det kan her svare sig at montere en mere avanceret lås, som hverken spædbørn eller hunde kan åbne..

Endeligt er kvaliteten af det træ, der oftest bruges i disse bure, gennemgående dårlig. Tørt, hurtigt voksende, cellulosefattigt træ bruges, og det gør siderne tynde som pap, alt for lette og derved ustabile.

Min personlige holdning er, at de bure der forhandles er alt for dårligt fremstillet og i øvrigt alt for dyre i forhold til det produkt man får - Derfor sælger vi selv bure, som vi selv laver.

Held og lykke med jagten på det nye bur smiley

• Line W
    Line W Tilmeldt:
    maj 2013

#5   12. maj 2013 Stald Volenda @ Ja. Jeg har heller ikke lyst til at købe bur hver 3 år ca. Det bur vi havde først havde vi nok i måske knap 10 år. Og til sidst så gik det bare fra hinanden, så der måtte et nyt til. smiley (som så er for småt men ligemeget nu. )
    Altså jeg har tænkt mig at købe et bur i Petworld. Der er ikke for mange bure og vælge imellem og jeg synes det er en god butik. smiley Men ellers så det bur du linkede til godt ud. smiley

Nøvling @ Når jeg finder et bur skal jeg nok holde øje med maskerne. Men for at være helt sikker. smiley
    Er det gitteret du mener? Altså de masker ? smiley

Jeg har godt læst at et hjerte som lukkemekanisme ikke er godt. Så derfor vil jeg også finde et uden et hjerte / gulerod. smiley

Hvordan sikrer jeg mig at det ikke er noget dårligt træ ? smiley

Jeg har kigget på jeres bure. De ser fine ud. Det kunne godt være jeg skulle overveje det. Men det er jo et bur som skal bestilles, så hvis jeg en dag køber ny kanin har den et for småt bur indtil jeg har fået hjem fra jer smiley Og det vil i her på GG jo ikke godtage smiley

Tak for det. Håber også jeg finder et godt bur. smiley

• #6   13. maj 2013 Yes, masker er de 'firkanter' der udgør et gitter. Jeg har faktisk set, at de bure, der førhen blev solgt kun med lukke-hjerter/gulerødder nu har fået klisteret en lille skydelås på osse. Så producenterne må osse være klar over, det er noget pangel, de har solgt.
    Det dårlige træ er meget let, og lyder hult/pap-agtigt, hvis du banker på det. Så buret skal være lidt tungt og træet skal 'virke' som om det er rigtigt træ - Det er ikke nok, at det bare er brunt smiley

Jeg ved ikke hvor du er bosat, men du er selvfølgelig velkommen herud til en uforpligtende snak om bure. Skulle vi så finde frem til, at et af vores bure er det rette til dig, kan det laves i løbet af 2 uger.

Hehe, jeg kan jo ikke tale på de øvrige brugeres vegne, men jeg er sikker på de fleste kan forstå din situation, hvis der er leverings/vente-tid på det bur, du køber smiley

• Line W
    Line W Tilmeldt:
    maj 2013

#7   13. maj 2013 Nøvling @ Så må jeg jo se om der er en ekstra lås på eller kun et hjerte/gulerod.
    Jeg skal nok huske at banke og tjekke det så. smiley For at være sikker på det er noget godt træ.
    Det kan desværre ikke lade sig at gøre at jeg kommer og ser dine bure, da jeg bor på Fyn og jeg kender ingen der bor i Nordjylland. smiley

Altså nu må I give mig høvl eller ej. smiley Jeg har tænkt mig at købe min kanin i en dyrehandel. Min første kanin kom fra Petworld og var god som dagen var lang. smiley Min anden kanin var købt på et marked og det gør jeg ikke mere. Så jeg har lyst til at købe en i Petworld. Jeg synes kaninerne har det godt der hvor de er. smiley Og så har jeg bare ikke lyst til at købe ved en avler. smiley Har lyst til at få en kanin samme temperament som min første. smiley Og så kunne det også være sjovt hvis de kom fra den samme avler. smiley

• Line W
    Line W Tilmeldt:
    maj 2013

#8   15. maj 2013 Er der nogen der har erfaringer med bure med opbevaring i loftet ? smiley
    Og løbegård under buret ? smiley
    Tænkte nemlig på evt. lorte i løbegården smiley

Her et eksempel :

http://www.avifauna.dk/kaninmarsvinebur-natura-62340-l%C3%B8beg%C3%A5rd-r%C3%B8dhvid-p-16619.html?osCsid=3ebbh95tgirrnl1oq93mb9q3r1

• Line W
    Line W Tilmeldt:
    maj 2013

#9   18. maj 2013 Nogle der kan anbefale nogle af disse bure de har ved Petworld. smiley

http://www.petworld.dk/products/udendoers-gnaverbure-.aspx

Desuden skal jeg have en løbegård ved siden af uanset hvilket bur jeg køber. ? smiley

• #10   18. maj 2013 Jeg har det bur fra haraldnyborg med 2x komposthegn sat til. Det fungere fint, og kaninen har mulighed for at komme ud og bruge kroppen så meget den har lyst til. Dog vi jeg kke anbefale man har buret uden en løbegård til da det ikke er for stor.

• Line W
    Line W Tilmeldt:
    maj 2013

#11   18. maj 2013 Lucky Star @ Af hvilke kan anbefales af dem der er hos Petworld? smiley

• #12   20. maj 2013 Jeg vil anbefale alle de 2 etagede, blot ikke dem under 100 cm langt.

• Line W
    Line W Tilmeldt:
    maj 2013

#13   20. maj 2013 Lucky Star @ Okay. Det betyder jo bare at det skal opfylde mindstemålene. smiley

• #14   21. maj 2013 ja men så stort så muligt smiley

• Line W
    Line W Tilmeldt:
    maj 2013

#15   21. maj 2013 Lucky Star @ Jeg prøver at finde et så stort bur som muligt. Men det er lidt svært da jeg ikke vil have løbegård under. smiley

• #16   21. maj 2013 hmm, er det til indendøres brug?

• Line W
    Line W Tilmeldt:
    maj 2013

#17   21. maj 2013 Lucky Star @ Nej til udendørs smiley

• #18   21. maj 2013 hvorfor må der så ikke være løbegård under?

• Line W
    Line W Tilmeldt:
    maj 2013

#19   21. maj 2013 Lucky Star @ Fordi jeg ved ikke om den kommer til at stå på jord, fliser eller græs smiley
    Og så er en løbegård ved siden af meget større smiley

• #20   21. maj 2013 min kanin har begge dele smiley men selvfølglig skal du selv bestemme det smiley det er jo ikke min kanin smiley

Kommentér på:
Anbefaling af udendørs kaninbur

Annonce