Tvangsfodring af kanin {{forumTopicSubject}}
Halløjsa
Min kanin Cirkeline (4 år) har fået en omgang infektion.
Hun var ved dyrelægen i Mandags, som mente det var på grund af tænderne, hun havde fået infektion, da infektionen kun sad i højre side (øje og næsebor). Hun blev derfor lagt i narkose og slibbet tænderne i undermunden. De fandt så senere ud af, at det ikke var tænderne, der var årsagenen.
Hun er kommet i Antibiotisk behandling for infektion og har fået det i 3 dage nu + indsprøjtningen ved dyrelægen. Men det virker ikke rigtig, synes jeg. Hun har stadig tykt gulligt snot siddende på snuden. Men har en aftale med Dyrelægen om, at ringe imorgen - om behandlingen evt. skulle forlænges.
Men hun er desværre ikke kommet igang med at spise selv endnu efter narkosen. Så jeg tvangsfoder hende med opløst babyfodder (Vita Speciel for Kids) og lidt banan. Begyndte på det i går aftes. Hun får normalt ikke dette som fuldfodder, men det er nemmest at opløse synes jeg.
Men mangler ideer til mosen, for vil gerne veksle lidt imellem det. Har I nogle forslag? Og hvor meget skal jeg give hende? Hun har meget nemt ved diarre ved for meget frugt og grønt...
nov 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Gnavere: 2 Emner: 4 Svar: 14
Til diarre vil jeg give sige ris med revet gulerod (el. æble) ligesom dette foderris du kan købe til hunde... tror jeg? Så man hælder kogt vand i og lader det bløde op/køle af.
Hjalp min kanin meget da den havde diarre pga. det var en kanin jeg fik sat foran døren og ikke vidste hvad for nogen foder den skulle få = for hurtigt skriftning af fodet -> diarre
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
Derudover fik han broccolimos og gulerodsmos på samme måde.
Jeg krydser fingre for, at din kanin kommer i gang med at spise hurtigst muligt.
sep 2012
Følger: 1 Gnavere: 1 Emner: 6 Svar: 8
Hun har ikke diarré nu, men har en meget følsom mave normalt.
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
sep 2012
sep 2012
Tvangsfodring af kanin