{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.983 visninger | Oprettet:

Hvordan bør kaninen løftes? Nakkeskindet?, maven..osv.. {{forumTopicSubject}}

Hej GG smiley

Hvad er jeres meninger om hvordan man bør tage en kanin op og løfte den.
I nakkeskindet eller under maven eller en hånd på rumben og en anden på ryggen.
Hvad syntes i?
Hvordan gør i?

Min holdning..

Der er utroligt mange måder at løfte en kanin på, men har selv altid løftet den om inder rumben og under maven/forbenene.
I nødstilfælde tager jeg den i nakkeskindet og under maven. Men kun hvis det er fordi at den for eksempel er sluppet løs eller han er et sted hvor jeg kun lige kan nå ham. Kun positive kommentarer, jeg glæder mug til at høre jeres mening smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan bør kaninen løftes? Nakkeskindet?, maven..osv..
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #1   8. maj 2013 Det kommer an på hvad kaninen tillader. Nogle er bare ikke til at håndtere.

• #2   8. maj 2013 og man bør kun løfte i nakkeskind hvis man ved præcis hvor man skal løfte plus man altid bør støtte rumpen hvis man gør dette

• #3   8. maj 2013 jeg ville aldrig løfte i nakkeskindet, bare fordi det er lidt løst i det betyder det ikke det er beregnet til håndtag...

• #4   8. maj 2013 Jeg ville dælme heller aldrig løfte i nakkeskindet. Har man set en slagtet kanin der er blevet løftet i nakkeskindet hele sit liv, ville man forstå hvorfor.. Blodkarrene i nakken sprænger, og det er bestemt ikke smertefrit for kaninen. Det er desuden slet ikke naturligt for kaninen at blive løftet i nakkeskindet, modsat katte hvor morkanin simpelthen flytter på ungerne. Det gør en hunkanin ikke.

Jeg løfter med en hånd på brystkassen, hvor de så bliver støttet ind imod min mave og til tider en hånd under rumpen hvis kaninen bliver livlig. Mine dyr er vant til at "hænge," jeg begyndte at løfte dem sådan da jeg til en del hopstævner oplevede meget rolige kaniner når de blev håndteret på den måde. De kan følge med i hvad der sker, og det elsker de! smiley

• #6   8. maj 2013 Lykkeline - Så det er ikke nødvendigt at støtte dem under rumpen?

• #10   8. maj 2013 lykkeline ja og jeg har skam også modbevist et par af de billeder fordi det NETOP er folk der ikke ved hvor de skal løfte kaninen i nakken,
    jeg har taget billeder af en kanin der er løftet RIGTIG i nakken og der er INGEN sprængte blodkar eller blå mærker smiley
    så som jeg skrev man skal ikke gøre det hvis man ikke ved hvordan
    MEN alt i alt løfter jeg KUN i nakkeskind og rumpe HVIS dyret er agressiv eller på anden måde vild, smiley ellers er det brystkasse og rumpe, (fx som mit profil billede)

grunden til at jeg vælger at løfte i nakke og støtte på rumpe er at mange af de agressive kaniner jeg har inde bider sparker og kradser ALT; og du kan ikke håndtere en kanin med transport kasse hvis den skal aflives smiley

• #11   9. maj 2013 Der var en atikkel her på hg, hvor en har tager billeder, og skrevet derfor må man ikke løfte i nakken. Efterfølgende har vi på slagteforum skrevet meget om det, da vi har tunge kaniner og vi stort set alle tager dem op i nakken og derefter holder under rumpen, men ingen af os har slagtede en kanin med de skader som ses i den atikkel. Og her taler vi altså om over 500 vi har slagtede til sammen. Så det er ikke rigtig det skader kaninen.
    Med mindre man selvfølgelig svinger den frem og tilbage hugget op og ned, men det går jeg sandelig ikke ud fra nogen gør. Andet end dem som skulle tage billeder til den atikkel

• #12   9. maj 2013 Jeg kunne ikke finde på at tage dem i nakken.
    Men vi har nogen venner som har.... MANGE kaniner. Og når de skal have en god aftensmad, løfter de altså bare nogen kaniner i nakken og slagter dem:) Har selv smagt en af deres kaniner. Det smager bare som Kylling.. men det er der vel forskellige menninger om smiley

• #13   9. maj 2013 Jeg tager fat om brystet på mine og støtter med den anden hånd under bagbenene, så jeg har styr på dem - ellers synes jeg mine bliver for sprælske smiley

• #14   9. maj 2013 Jeg tager min hånd under maven, og derefter støtter jeg med den anden hånd, under rumpen smiley

• #15   9. maj 2013 tanja nu har hvordan du holder dyret ikke så meget med smagen af kanin at gøre smiley

• #16   9. maj 2013 Nu er mine dyr ikke aggressive og ville aldrig have aggressive dyr, så det er ikke nødvendigt at holde dem i nakkeskindet smiley

Jeg mener ikke at det er i orden, det er unaturligt for kaninen og gør ondt. Dyrlæger med forstand på kaniner kan bakke min påstand ang. sprængte blodkar i nakken op smiley

• #17   9. maj 2013 Lykkeline ja men jeg som slagter ser jo hvad der er bag og hvis man holder RIGTIG så kommer der IKKE sprængte blodkar, og ja det emne har snart været diskuteret til hudløshed smiley

og jeg MODTAGER rigtig mange agressive kaniner for at de får fred så derfor har jeg de aggressive hos mig smiley

• #18   9. maj 2013 Jeg er overbevist om, at de blødninger, som er blevet foreviget omkring emnet, skyldes upræcist slag i nakken, og ikke, at kaninen er blevet løftet i nakkeskindet..

Alligevel skal man ikke BÆRE kaninen i nakkeskindet.

Jørgen

• #20   9. maj 2013 Tak, der blev jeg lidt klogere. smiley

• #21   12. maj 2013 Så blev jeg da også klogere, har altid kun taget i nakkeskindet på min 7årige kanin smiley
    Nå men det må ændres smiley

Kommentér på:
Hvordan bør kaninen løftes? Nakkeskindet?, maven..osv..

Annonce