{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Besøg i dyrehandel {{forumTopicSubject}}

Vi tog en tur i den lokale dyrehandel i dag, det plejer egentlig at være et fint nok besøg, men i dag..

Vi får hurtigt øje på et kær lille marsvin, men da den drejer hovedet er øjet halv lukket og med sårdannelser hele vejen rundt..
Et andet marsvin i samme bur, ser meget tyndpelset og "plukket" ud - det lignede ingen velplejet pels, hvis den var rask.

Vi pointerer ungen med det grimme øje overfor sælger, som fortælle hele buret lige har været i behandling for "noget" - mider mente hun.

Vi kigger næste bur, her sidder en voksen kanin og 4 marsvin.. En af marsvineungerne har en bar plet med lidt sår på næsen, vi pointerer det igen overfor sælger som svare med:" Nå, jeg troede det var den i snakkede om før."
Øhm okay? Så hvilket af burene har været i behandling? Og hvad med de andre?

Og lige til slut, vi finder ud af, at i det bur med de salgsklare marsvin, der går i hvert fald ét hanmarsvin, så vi spørger om det er der hannerne går? "Nej, det kan i ikke være sikre på."

Det var godt nok ikke en god oplevelse at være forbi der i dag..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Besøg i dyrehandel
  • #1   2. maj 2013 -.-

  • #2   2. maj 2013 Det synes jeg sjælendt det er hos dyrehandlerne, har endnu ikke oplevet korrekt rådgivning ved en af ekspidienterne, har sågar engang oplevet at jeg spurgte efter en bestemt type hø i et bestemt mærke hvor ekspidienten svare at det mærke føre de slet ikke hvor jeg så kigger rundt i butikken og finder ud af at de stort set ikke føre andet!!, har oplevet ekspidienter til en og samme person fortælle at kaniner sagtens kan gå sammen og marsvin ikke har noget problem med at gå selv eller at man sagtens kan holde dem sammen !!!

  • #3   2. maj 2013 Jeg plejer at have lidt bedre besøg hos de forhandlere vi kommer ved. Oftest er de køns- og artsopdelt, samt uden sygdom.

    Men i dag.. Der skuffede den forhandler godt nok.


  • #4   2. maj 2013 Jeg synes du skal gøre noget ved det. Ring til dyreværnet.

  • #5   1. jun 2013 Jeg troede egentlig, at dyrehandlere kun måtte sælge dyr, hvis ekspedienten var uddannet dyrepasser...?

    Bettina


Kommentér på:
Besøg i dyrehandel

Annonce