Hamp strøelse lugter mærkeligt. {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle herinde. Har lige et spørgsmål jeg håber i kan svare mig på.
Jeg har for nyligt købt nyt hamp til min kanin. Og da jeg vil åbne den synes jeg den lugter mærkeligt. Sådan lidt som om det er jordslået.
Synes det støver en lille smule. Men det er egentlig lugten jeg ikke er tryg ved.
Posen er det samme mærke som jeg har brugt i længe. Tror det er tredie pose jeg har købt fra det mærke og samme butik.
Lugten har ikke været der ved de andre poser.
Må det godt lugte sådan. ?
Har kun brugt hamp i et halvt år. Min tidligere kanin gik på spåner. Men det kan ninse ikke tåle. Han mister pelsen. Så synes hamp var et godt alternativ.
Så jer derude der bruger hamp. Hvad ville i gøre. ?
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
Jeg syntes altid det har en dejlig lugt, sådan rigtig 'ny-agtig'..
Er du ikke tryk ved lugten ville jeg smide det ud og købe en ny.
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 215 Gnavere: 31 Emner: 53 Svar: 1.080
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Vær i fremtiden obs på hvilken farvenuance ballerne har. Bare en lille smule mørkere kan indikere at ballen har fået fugt.
mar 2013
Følger: 1 Svar: 177
Så få den byttet hvis muligt, hvis ikke kasser den.
Det er præcis hvorfor jeg endte med at gå væk fra hamp
apr 2010
okt 2012
Følger: 1 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 4
Sweet Leaf™
Dejligt du skrev et så uddybende svar, havde slet ingen anelse om at hamp var "levende" det er jeg da glad for at vide, og som du skriver at bare det er en lille smule mørkere har det fået fugt, jeg synes nemlig det her er en lille tand mørkere end ellers..
Men hvad er der ellers af alternativer til hamp, når det hverken skal være spåner eller træpiller..
apr 2010
Jeg syntes bare det var trælst at skulle diskutere med fragtmanden at den og den balle var lige den tand mørkere, så den ville jeg ikke have - og så endte man jo med strøelse til en kortere periode end beregnet.
mar 2013
Men desværre ingen dansk forhandler (hvad jeg ved af)
okt 2012
mar 2013
Det kan købes flere steder på nettet i England
okt 2012
Nå men var afsted for at reklamere over hampen idag. Hold da op en god service. Havde selvfølgelig ikke bonen mere.
De ringede til producenten af hampen. Og de havde mange undskyldninger og ville give mig skylden for at det var dårligt.
Men den ihærdige sælger i butikken gav sig ikke. Og voila så gav producenten lige en ny pose. Tak til den søde sælger i butikken
Så thumps up til Das Futterhaus i Flensborg.
Hamp strøelse lugter mærkeligt.