{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Rabbit Royale? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg ved flere emner set folk fodre deres kaniner med RR

Er det er godt foder til "huskanin" - mine hermeliner er blot til kæl, men derfor skal de stadig have godt foder.

Pt får de piller og rigeligt med enghø samt gulerødder og andre grønsager. og når sæsonen byder græs og mælkebøtter

Men er nu faldet over http://www.lux-shoppen.dk/rabbit-royale-p-251.html#.UWQpWlfA4lQ

og tænkte, det kunne være man skulle skifte, foderet er nok væsentlig bedre end det de får nu.
Jeg har ikke fidus til det foder de har bla. i maxizoo med fanzy billeder af børn og deres kaniner/marsvin/hamster


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rabbit Royale?
  • #3   9. apr 2013 RR er et utrolig godt foder, jeg kender flere avlere der blander det i pillerne som et tilskud smiley Har man kun en kanin, er RR et utrolig godt alternativ til pillerne.

  • #4   9. apr 2013 Jeg tog en pose RR med hjem til mine kaniner her i forgårs. Mine kaniner er seriøst altædende, de bliver grøntfodret, så når de får lidt kaninpiller går de helt amok af glæde.

    Så tvivlede ikke på, at de ville elske RR.. Meeen næææh nej, det ville de ikke spise, de ville have deres kaninpiller xD


  • #5   9. apr 2013 Jeg fodre med RR og er utroligt glad for det smiley Det samme er de selv smiley

  • mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 177
    #6   9. apr 2013 Mine kaniner ville miste vigtig ernæring fodrede jeg med RR, fordi de desværre sortere, så hos mig kunne jeg næsten ikke vælge et mere uhensigtmæssigt fodder.

    Men sorterer de ikke, så er RR et ganske udemærket produkt.

    Men personligt ville jeg nok stadig vælge en kaninpille løsning, men det skal selvf. Være af en hvis kvalitet (kan ikke bedømmes udfra prisen). desværre kommer de billige af slagsen ofte kun i mega poser. Der desværre vil nå at blive alt for gammelt, nærmest inden man er nået halvvejs igennem posen. Så har man ikke mange kaniner, så må man vælge et lidt dyre produkt (I forhold til de helt billige) som Cuni Fit (som dog stadig er billigere end RR) eller meget dyrere såsom Oxbow og Genesis.

    De to sidste vil næppe ruinere en, så længe man kun har 1-3 kaniner, men det er da til den gode side.

    Men vælger du andre kaninpiller, så tjek lige Fedtindholdet, dette skal helst ikke overskride 2,5%, motioner du kaninen en del kan 3% godt accepteres.

    Proteinindholdet bør heller ikke overskride 16%

    Og så bør der ikke være hverken salt eller nogen sukker former i fodret (det er her du for alvor vil løber ind i problemer. man kan desværre blive nød til at acceptere små mængder af dette)




  • mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 177
    #7   9. apr 2013 VEO

    Det du plejer at fodre med er sikkert mere fed, har højere indhold af sukker og Salt. Er kaninerne først blevet glade for dette mekka af smagsindtryk, så kan man glemme alt om at servere et sundere alternativ.


  • #8   9. apr 2013 3 af mine kaniner får RR. de er helt vilde med det, og så dufter det himmelsk :).
    Men min ene kanin har det med at sortere meget, så han får kaninpiller..

    Jeg er meget enig med de andre. RR er udmærket foder, så længe kaninen spiser op..


  • #9   9. apr 2013 Umiddelbart er de ikke nogle der sorterer smiley

    Mikkel: Tak for infoen smiley Det er noget i den stil jeg kigger efter (med fedt-og protein indhold) - Det jeg foder med nu har desværre en fedt% på 4,5 % smiley Så det skal skiftes. Kaninerne er ude i lejligheden/på altanen hver dag + når vejret er til det i sele

    Kaninerne får en lille håndfuld piller (ca. 10 gr) + lidt i en godbidbold. Resten står på hø og gulerødder, urter og andre grønsager

    Synes det er lækkert at lære noget nyt (det er mange år siden jeg sidst havde kanin)


  • #10   9. apr 2013 Jeg bruger RR blandet op med piller. Rent faktisk fra Maxi Zoo, for der forhandles faktisk piller i god kvalitet - de hedder Versele-Laga Cuni Fit smiley
    Men synes RR er fantastisk! smiley Hvis jeg havde mulighed for at have mere end 3 kg stående ville jeg udelukkende bruge det, men har desværre ikke plads til de 15 kg Lux-shoppen også forhandler, så det er 5 kg Cuni Fit og 3 kg RR der står her pt smiley


  • #11   9. apr 2013 Mikkel, nope det almindelig kvalitets kaninpiller. Og de bliver jo som sagt grøntfodret, så der er skam ingen sukker-/saltafhængighed hos mine kaniner.

  • mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 177
    #12   9. apr 2013 Nu er kaninpiller jo en omfattende kategori, der er nogle lette af slagsen hvis hoved ingredientser er tørret græs og urter og så er der nogle der hovedsageligt består af korn, andre igen består hovedsageligt af Soja, Lucerne, ja nogle sågar af affalds grønt. Så mon ikke forklaringen kan findes i pillerne.

    For har dog aldrig hørt om en kanin der gik fra standard "sunde" piller og som slet ikke vil røre noget af RR. Som regel skyldtes det at fodret de fik før var mere "slik" agtig aka det var proppet med salt, fedt, sukker eller indholdt store mængder af Lucerne.

    Jeg har dog hørt tilfælde med Oxbow, men der er så også tre meget gode grunde til dette smiley

    Eller også har du bare har nogle usandsynlige sundhedsfanatiske kaniner smiley

    RR er altså ikke Meister Lamper (Noget mine ikke ville røre om så det galt deres liv )


  • #13   13. apr 2013 De er også begyndt at spise det nu smiley
    Det sjove var bare, at de ikke bare kastede sig over det som de gør med ALT andet, de er vant til at få rigtig mange mærkelige ting, tit får de også nogen af min aftensmad (er planteæder smiley ). De tøver aldrig med at spise noget, lige på nær RR smiley


  • mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 177
    #14   13. apr 2013 Det var da mærkeligt smiley

    Men Måske de bare ikke kunne lide lugten.

    Jeg har oplevet noget lignende selv. Mine plejejede altid at æde alt hvad jeg serverede til dem, indtil den dag jeg serverede Meister for dem. Det nægtede de simpelthen pure at æde noget som helst af, de havde knap og nok rørt dem en eneste gang, men spiste blot udenom dem. Hvilket jeg aldrig havde oplevet før ved et fodderskifte.

    Men forskellen hos mig og dig, ligger forklaring nok i at kaninerne nok syntes mit foder var "underkrydret" det burde de ikke syntes med RR


Kommentér på:
Rabbit Royale?

Annonce