{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.451 visninger | Oprettet:

Hjælp "krogede" negle {{forumTopicSubject}}

Hej er ikke sikker på det kaldes krogede negle men har fået min elskede Skinny hjem igen efter nogle måneder hos en veninde jeg kan se hendes negle ikke er blever klippet i de her måneder derfor er hendes kløer blevet "krogede" hvis i forstår hvad jeg mener er det muligt at rette det ud igen?? Kig evt billedet det bare ikke så godt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp "krogede" negle
  • #1   5. apr 2013 jeg ville nok tage dyret til dyrlægen og lokalbedøve og så klippe af helt inde ved og så brænde blodårene

  • #2   5. apr 2013 Hvad med at klippe dem ? Så generer det jo ikke så meget mere.
    Men jeg tror aldrig de bliver helt lige igen.


  • #3   5. apr 2013 Nåede ikke at se Ilder-mor's svar. Men ja det er også en mulighed.

  • #4   5. apr 2013 Lille stakkel smiley

    Ville gøre det samme som ildermor har beskrevet.


  • Nana S
    Nana S Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 14
    #5   14. apr 2013 Det ville være totalt overkill at få marsvinet i narkose for det der. Marsvin tåler jo ikke narkose ret godt, så det er slet ikke værd at løbe en risiko.

    Jeg har fået mange marsvin ind med værre negle end de der. Klip dem så kort som muligt og klip dem en gang ugentligt. Det tager nogle måneder, men de kan godt rettes op igen. Hvis du får klippet for tæt og det bløder, så dyp poten i kartoffelmel. Det stopper blodet med det samme og skader intet, hvis marsvinet får guffet det af bagefter. Hvedemel kan også bruges, men kartoffelmel er bedre.


  • Nana S
    Nana S Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 14
    #7   15. apr 2013 Nu er lokalbedøvelse jo ikke smertefrit at få lagt. Jeg ser ikke behovet, men leder man efter et quick fix, så er det da en mulighed.

  • #9   30. apr 2013 Jeg er igang med at prøve Nana s metode da jeg ved at marsvin ikke er særlige stærke når det indebærer bedøvelse og den chance tør jeg ikke løbe med min guldklump :), men de er så småt begyndt at se bedre ud end da jeg fik hende hjem :)!
    Og mange tak for svarende ved jeg er lidt sent ude og få svaret :)!


Kommentér på:
Hjælp "krogede" negle

Annonce