{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.928 visninger | Oprettet:

Hvor meget foder giver i? -kanin {{forumTopicSubject}}

Jeg kan egentlig ikke helt finde ud af hvor meget foder jeg skal give mine kaniner. Syntes jeg ser mange med helt fyldte mad skåle, men også nogle som kun giver en halv deciliter.

Mine får en blanding af grøn kanino kaninpiller(3,5% fedt) og rabbit royal(2% fedt så vidt jeg husker), og så en deciliter om dagen. De har fri afgang til hø og vand, af grønt får de lidt varierede rodfrugter og æbler hver anden dag.

Hvor meget foder får dine kaniner:
Hvad bliver de brugt til(udstilling, kæl, hop osv) :
Hvilket foder bruger du:
Hvor meget hø spiser dine kaniner ca:

Håber i vil hjælpe.:)
Mvh
Pauline


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget foder giver i? -kanin
  • #1   5. apr 2013 25g pr kg kanin, og det er slagte kaniner

  • #2   5. apr 2013 Hvor meget foder får dine kaniner: 1/4 - 5 dl kaninpiller, hunner med unger får alt hvad de kan spise smiley
    Hvad bliver de brugt til(udstilling, kæl, hop osv) : hop
    Hvilket foder bruger du: Elite kaninpiller
    Hvor meget hø spiser dine kaniner ca: håndfuld om dagen smiley

    5 dl. Er meget, men har en kanin der er så tynd, så tynd, så derfor får han så meget smiley


  • #5   5. apr 2013 Aiko og Raion får 0,5 dl. RR fast hver morgen.
    Hver aften får de forskelligt grønt. I vinter perioden er det hovedsageligt rodfrugter og tørrede urter de får, men resten af tiden er det alt fra min have (af det de kan tåle) så det er gerne; forskellige typer salat (ikke iceberg), radisser, gulerødder, grønkål, rødbeder, persillerødder, æbleblade, jordbærblade, basilikum, timian, persille, merian osv.
    For mig er det meget vigtigt at kaninernes kost er varieret smiley

    De har altid adgang til hø, og her ynder jeg også gerne at købe blandede typer hø, som de får en smule af som forkælelse, ud over deres almindelige hø. Hvor meget hø de spiser er MEGET forskelligt, afhængigt af hvad de har af hø i buret,
    og hvad de får af grønt til aften. Får de f.eks noget af det "kedelige" grønt, imens de har deres favorit hø i buret, så kan de sagtens finde på at lade det grønne ligge og spise sig mæt i hø i stedet. smiley

    De bliver ikke brugt til noget som sådan. De er her fordi jeg ikke kan undvære dem.


  • #6   5. apr 2013 Mine får selvfølgelig også græs, mælkebøtter og andet godt fra haven.:)

  • #8   5. apr 2013 Hvor meget foder får dine kaniner: 25 g. pr kg kanin.
    Hvad bliver de brugt til(udstilling, kæl, hop osv) : Kæl, nogen til udstilling
    Hvilket foder bruger du: Kan ikke huske hvad det hedder, men det er kaninpiller.
    Hvor meget hø spiser dine kaniner ca: Puha, godt spørgsmål.

    Derudover får de en masse grønt.



  • #9   5. apr 2013 Hvor meget foder får dine kaniner: 1 deciliter pr. kanin
    Hvad bliver de brugt til(udstilling, kæl, hop osv) : Kæl og hygge
    Hvilket foder bruger du: Versele laga.
    Hvor meget hø spiser dine kaniner ca: Aner det ikke, jeg sørger bare for, de altid har:)


  • #10   5. apr 2013 Hvor meget foder får dine kaniner: ½ dl hver aften. Dog får en af mine hollændere pt. 1 dl, da han var blevet lidt skarp over ryggen.
    Hvad bliver de brugt til(udstilling, kæl, hop osv) : Kæl og hop.
    Hvilket foder bruger du: Fiberkanin fra Land og Fritid.
    Hvor meget hø spiser dine kaniner ca: En stor propfuld høhæk om dagen.


  • #12   5. apr 2013 Hvor meget foder får dine kaniner: en lyserød ske fra vanish(se billede)
    Hvad bliver de brugt til(udstilling, kæl, hop osv) : en hop og kæl
    Hvilket foder bruger du: hobbydyr kaninmix (fyldt med fedt og ikke godt:D)
    Hvor meget hø spiser dine kaniner ca: de får fyldt hø hæk når den er tom:D


    profilbillede
  • #13   5. apr 2013 Hvor meget foder får dine kaniner: De fleste af mine har fuldfodreskål, af den en eller anden grund. Har en som får ca 75 Gram foder.

    Hvilket foder bruger du: Fiber kanin fra DLG

    Hvor meget hø spiser dine kaniner ca: De bliver fyldt op når de er tomme.

    Lige P.T for de masser af gulerødder hver dag fordi vi har 3 poser der har fået frost og er begyndt at blive snaskede og dårlige...


  • #14   5. apr 2013 Rizzel: Ikke sådan dårlige, men nogle af dem er blevet sådan helt bløde i det eller har fået brun plet.

  • mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 177
    #15   5. apr 2013 Hvor meget foder:
    Vores kaniner får 20-25g kaninpiller pr. Kilo kropsvægt. Hvilket bliver til 50-75g pr. Kanin.

    Oveni i det får de alt det hø de kan æde, de æder gerne en stor høhæk fuld om dagen, nogle dage kan der ryger to. Men det afhænger lidt af kvaliteten af den Balle jeg får hjem.

    Så får de gulerødder og/eller andet godt grønt (Hvad vi nu har på lager, som kaniner kan tåle)

    Og så grene i ny og næ.

    Hvad foder: Køre på resterne af min sidste sæk Genesis Timothy, men er i gang med at skifte over til noget andet.

    Brug: "frie" kælekaniner


  • #17   6. apr 2013 35-40 gram billigt kraftfoder daglig til hollændere på 2,5 - 3 kg. Dertil rigeligt halm og hø i hæk efter ædelyst.
    Endelig 200-250 gram gulerødder dgl.

    Princippet er, at der fodres med kraftfoder om aftenen - og det skal være ædt op næste morgen. Så er kaninerne nødt til at æde foder , der fylder noget, hver eneste dag.

    Vilde kaniner har IKKE fri adgang til kraftfoder heller ikke, når de har unger.

    Jeg er med på alle fronter, men har udstillet i 54 år.

    Jørgen
    Jørgen


  • #18   6. apr 2013 50 g/1 dl kaninpiller til 2 kg kanin.
    Hø ad libitum
    Grønt (mest gulerødder).

    Grønt om morgenen, kaninpiller om aftenen og hø til hele døgnet.

    Bliver kun brugt til kæl.


  • #21   6. apr 2013 Hvor meget foder får dine kaniner:2 dl
    Hvad bliver de brugt til(udstilling, kæl, hop osv) : Kæl og hop nogen gange.
    Hvilket foder bruger du: Vistakraft MENU VITAL
    Hvor meget hø spiser dine kaniner ca: han får hans hus fyldt op med hø hvergang han ik har mere smiley


Kommentér på:
Hvor meget foder giver i? -kanin

Annonce