{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

Træning af fart. *Kaninhop* {{forumTopicSubject}}

Hej GG..
Min kanin Leo, er utrolig langsom på banen. Har dog kun været til et enkelt stævne med ham, men vi blev disket pga af tiden :b Når han bare er i sele i haven, så har han ingen problemer med at løbe, det er først når man sætter ham foran springene.. Det er ikke rigtig som om han tænker. Han sider mere, bare for at side. Nogle gange kan man se på ham, at det er fordi han tænker inden han hopper, men oftest sider han bare, og er nogle gange lidt umulig, og han vil slet ikke gå. Er der nogen der har et par ideer til hvordan man kan træne hans fart?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af fart. *Kaninhop*
  • #2   4. apr 2013 Det er bare i orden ;b!

  • #5   5. apr 2013 Eftersom jeg ved, er alle jer der skrivers kaniner ikke avlet til hop? Nunnu gider heller ikke rigtig, det er som om hun glemmer hvad hun skal og søger ikke springene, tror det har lidt at gøre med hvad den er avlet til smiley

  • #9   5. apr 2013 Nu er en maks tid på 1 min. jo også ualmindeligt lidt, normalt har kaninerne længere tid til at komme gennem banen smiley

    Har du mulighed for at tage til træning et sted? Så er det meget lettere at hjælpe.


  • #10   5. apr 2013 Christine: Neej, aner ikke hvem der har avlet Leo..

    Rikke: Hopper højest med Leo en gang om ugen.. Altså det ser da ud som om at han godt kan lide at hoppe.

    Lisa: Syntes også det var meget lidt.. Har Midt og Vestsjællands kaniner som lokalforening, og ligeså snart træningen rykker udendørs tager jeg til træning der smiley





  • #11   5. apr 2013 Gem forhindringerne væk et godt stykke tid og nyd det spirende forår med at gå tur med jeres kanin(er)..

    Når kaninerne så er trygge ved at gå/løbe i sele, kan I vende tilbage til banen og lade kaninen selv bestemme tempoet.

    husk at kaniner altid skal springe af lyst.

    Jørgen

    P.S. Hils Allan og alle de andre


  • #13   5. apr 2013 Det er slet ikke fordi at han ikke er tryg i selen, han elsker det! smiley Leo har massere af lyst til at springe, bare ikke hurtigt smiley

  • #14   5. apr 2013 I må regne med, at det ikke er alle kaniner, der har lyst til hop. Jeg har selv en hollænder - verdens mest kæle kanin - er ved at "overfalde" mig med slik for at blive kælet med, MEN han gider da ikke hoppe. Han er snart 2 år, og han er endnu i let, og jeg tror egentlig ikke, at han kommer længere.. Nogle kaniner vil hoppe med det samme, bare de ser et spring, og andre gider slet ikke. Man må acceptere kaninen, som den er. Den har jo ikke bedt om at komme til en stald med en skør kaninhopper. Han bliver her, for han er meget dejlig, selvom han ikke gider det hop.

  • #15   5. apr 2013 Træn hans fart på de lidt lavere forhindringer.... så han ikke skal koncentrere sig om at hoppe højt, men kun om at komme fremad...Start evt med en enkelt pind liggende på jorden (når nu du siger, at han er godt trænet i selen..)
    Prøv nogle gange "uden pinde" og når han har styr på det, kan du sætte en enkelt pind op...

    Så skal han nok få mere fart på smiley


Kommentér på:
Træning af fart. *Kaninhop*

Annonce