{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.289 visninger | Oprettet:

Gøre min dværghamster tam? {{forumTopicSubject}}

Hej venner!

Min dværghamster er fra dyrehandleren og han er meget nysgerrig og kommer altid hen når jeg stikker hånden ned.

Problemet er bare at han bider mig og jeg tænkte 'fint nok, det kan være han lige skal lære mig at kende og blive mere tam' men han bed mig altså rigtig hårdt så der kom hul her i går.

Nu har jeg jo kun haft ham i en dag, så jeg tænkte at jeg ville tage vanter på. Så nu har jeg strikvanter på men han bider MEGET i strikhandskerne og går nærmest helt agurk på dem når jeg stikker min hånd ned smiley

Er det bedre at håndtere ham uden vanter når han bider sådan eller skal han bare lige vænne sig til det? Jeg har givet ham noget når man hånd kom ned sådan at han vænner sig til at det er en god ting der kommer når jeg kommer smiley

BEMÆRK! Jeg har ikke håndteret ham særlig meget, i går sad jeg bare med min hånd nede i buret så han kunne snuse og blive vant til min duft. Det er først her i dag om eftermiddagen jeg er begyndt at håndtere ham smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gøre min dværghamster tam?
  • #2   4. apr 2013 Okay, mange tak! smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #3   4. apr 2013 Giv ham lidt godbidder fx græskarkerner når han er i din hånd, men IKKE lige efter han har bidt dig så kan det forbindes med en belønning.

Bløder du efter han bider dig? for ellers kan det være han blot markere eller smager på dig, det gør en af mine unge hamstere blandt andet.

• #4   4. apr 2013 Alting er nyt for ham lige nu. Det bedste er at du snakker med ham nede i buret de første par dage, også ikke med strikhandsker da han vil prøve at ødelægge dem og bruge det til rede materiale, og trådene der er i strik kan skade ham lige som hamstervat..

Hav noget mad i hånden og lig den flat ned i buret, og stille, lad ham kravle rundt på dig og snuse til dig mens han spiser maden efter nogle dage kan du løfte hånden mens han sidder i den..

• #5   4. apr 2013 Han bed mig i går hvor det blødte men ellers har det ikke blødt når han har bidt mig smiley
    Okay, han kommer nemlig straks hen og så bider han ellers bare, men jeg har givet ham lidt salat og æblestykker når han er kommet hen inden han har nået at bide mig smiley

• #6   4. apr 2013 Men hvis han skal blive vant til mig, hvordan skal jeg gøre det. Det gør jo meget ondt når han kommer og bider til og hvis jeg bare ignorerer det så bider han til der er hul.. :s
    Indtil videre har han ikke været interesseret i salat, pære og æble.

• #7   4. apr 2013 Når jeg prøver at fodre ham med noget frugt så snuser han bare til det og så vil han bide i mine fingre i stedet for igen.. smiley

• #8   4. apr 2013 Han bider næsten overhovedet ikke udenfor buret når jeg har ham i mine hænder, han bider kun i snørene på min hættetrøje og så lidt i lynlåsen smiley

Kan det være fordi han er territorial og at jeg bare skal respektere at han vil have sit bur i fred og så evt. tage ham op med en kop når jeg skal have ham ud osv.? smiley

• #9   4. apr 2013 ???

• #10   4. apr 2013 "Hav noget mad i hånden og lig den flat ned i buret, og stille, lad ham kravle rundt på dig og snuse til dig mens han spiser maden efter nogle dage kan du løfte hånden mens han sidder i den.."

Solsikkefrø er et hit her hjemme..

• #11   4. apr 2013 Okay, det vil jeg prøve. Men hvad hvis han bider mig og bare bider til? Skal jeg bare ignorere det eller?

• #12   4. apr 2013 Nej tag hånden væk sammen med made og vent nogle minutter (ca. 10-15) og prøv igen..

• #13   4. apr 2013 Okay, det vil jeg prøve..

• hamster pigen I
    hamster pigen I Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #14   19. mar 2014 Har selv en lille hamster har har bidt her indtil hun var 6 måneder. Det jeg har gjort er egentlig bare at gøre alt for ikke at forbinde mine hænder med mad. Giver hendes mad med vanter, altså til mad skålen. Hvis han ikke gider andet end at bide i dig kan du evt. Lukke alle døre i et rum og lade ham løbe rundt i det lukkede rum med dig sidene på gulvet. Når han har løbet lidt har han mindre energi og er klar til hånd tams træning du kan tage ham stille op hvis han bider set ham i en lille kedelig transport kasse eller andet. Vent 5-10 min og prøv igen det virker super hvis han gør det rigtigt kan du helde lidt mad på gulvet til ham

• #15   19. mar 2014 Hamster pigen: emnet er 1 år gammelt smiley

Kommentér på:
Gøre min dværghamster tam?

Annonce