{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.261 visninger | Oprettet:

Kanin parrer bamse? {{forumTopicSubject}}

Min kanin parrer sin bamse, hvorfor gør hun det. Er rimelig sikker på hun ikke er i brunst! Men kan hun være en han? Ved det nemlig ikke med sikkerhed, da hun/han ikke vil lade mig kikke ordentligt, så snart man tager hende/ham 2 cm ud fra kroppen spræller hun/han, også selv om man støtter hende under nummi(numsen) og ved forbenende, er det mig der holder hende/ham forkert, eller bryder hun/ham sig bare ikke om det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin parrer bamse?
  • #1   29. mar 2013 Hvorfor giver i kaniner bamseR?

  • #2   29. mar 2013 Enig med Stald Tjørn.

    En kanin skal ikke rende og humpe alting. Det at den har en bamse kan gøre den rigtig hormonet forstyrret så den ikke har andet i hovedet end at parre den bamse. Hvis du fjerner bamsen, falder kaninen sikkert mere til ro smiley

    Det kan være, I skal være 2 til at tjekke kønnet. Den ene person kan holde kaninen stille og den anden kan så tjekke.


  • #3   29. mar 2013 Jeg tænker os bare en bollebamse - og at det er mega forstyrende for den


  • mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 177
    #4   29. mar 2013 Kaninen er et byttedyr

    så løftning = at blive taget af et rovdyr, så medmindre den har den rette natur (læs, avlet) og er godt trænet, så vil den enten sprælle eller stivne, nogle gør det mere en andre og derfor må man også acceptere hvis man har fået en kanin der fortrækker at have alle fire ben solidt plantet på jorden.

    Man må så i stedet få sig nogle hygge stunder nede i kaninhøjde, det kan faktisk også være ganske hyggeligt.

    Din kanin pare ikke bamsen, den dominere den for at fastslå hakke ordenen. Såfremt det vitterligt er en hun og ikke en han. Men ja bliver den ved, så fjern bamsen.


  • #5   29. mar 2013 Super vil fjerne bamsen når jeg kommer hjem smiley
    Mikkel hun siger ikke noget til man tager hende op og holder hende ind til sig, først når hun kommer væk fra kroppen, men tror der er sket noget der hvor hun har været før.


  • mikkel
    mikkel Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 177
    #6   29. mar 2013
    Tror nu ikke der er noget unormalt i at din kaniner reagere som hun gør når hun kommer væk fra kroppen, for det må føles lidt som at blive holdt af en rovfugl. så sørg for at give hende så meget kropskontakt og støtte du kan komme til under hele løftet, så det ikke bliver for ubehageligt for hende.

    Det er lidt svært at sige hvad du eksakt skal gøre når man ikke ved hvordan du løfter hende.

    Men ja det kan også sagten være fordi hun har haft en dårlig oplevelse, evt er blevet tabt eller oplevet andet ubehageligt der får hende til at reagere som hun gør.

    Men nogle gange skal vi også huske at vi vil have vores dyr til at gøre og opføre sig på en måde, der jo er unaturligt for dem.

    Jeg tror vi alle syntes kaniner er nuttet og søde og lige til at løfte, men bryder kaninen sig ikke om det, (et meget klart signal er hvis kaninen sparker bagud efterfølgende) så bør man nok begrænse det i videst muligt omfang. Men prøv at holde øje med kaninens kropsprog, det er meget tydeligt hvis kaninen er utilfreds. Ørene er gode pejlmakøre for hvad den egentligt syntes om behandlingen.



  • #7   30. mar 2013 Det er også derfor jeg kun bære hende når det er højst nødvendigt, f.eks. Når hun skal ud på græs smiley

Kommentér på:
Kanin parrer bamse?

Annonce